וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות בגביע אופ"א מילאן מנצחת

אחרי היכולת החלשה בליגה האיטלקית, סוף סוף השיגו הרוסונרי ניצחון - 1:3 על ציריך באופ"א. דורטמונד-אודינזה 2:0, טוטנהאם-ויסלה 1:2

הסיבוב הראשון בגביע אופ"א, ממנו עולים לשלב הבתים, יצא לדרך כבר ביום שלישי עם ניצחונות מרשימים לקבוצות הגרמניות, אך כמות המשחקים הרצינית הגיעה היום (חמישי). במוקד אמנם עמדו הניסיונות של מילאן וטוטנהאם להתאושש מפתיחת העונה הרעה הפוקדת אותם, להוריד מעט לחץ מהמאמנים ולהחזיר את העונה שלהם למסלול תקין, אך המשחקים נפתחו עוד מוקדם יותר, והביאו מספר תוצאות מעניינות ומפתיעות.

את ההפתעה הגדולה ביותר של הערב סיפקה בראן, הקבוצה הנורווגית הקטנה, שגברה על לה קורוניה 0:2. אסטון וילה התגברה על ליטקס לובץ בבולגריה 1:3, בעוד שמנצ'סטר סיטי הפכה פיגור מביך בניקוסיה כדי לנצח 1:2 את אומוניה המקומית. קלמאר השוודית הפתיעה עם 0:1 מרשים בהולנד על פיינורד, ומביאה למצב בו שתי סקנדינביות יכולות לבצע הפתעות גדולות בדרך לשלב הבתים.

עבור מילאן זה לא היה פשוט. מחצית שלמה לקח לה לעלות על הלוח, וגם ה-1:3 על ציריך הוא אמנם ניצחון, אבל כזה שמשאיר לשוויצרים סיכוי מסוים בגומלין. אודינזה, מצידה, ייצגה בכבוד את איטליה, כשהשיגה ניצחון חוץ מצוין בדורטמונד 0:2, בעוד האיטלקית השלישית, נאפולי, ניצחה גם היא - 2:3 את בנפיקה.

נעים להכיר: בראן

בראן - לה קורוניה 0:2

כשהיא קיבלה את לה קורוניה בהגרלה, ספק אם ראשי בראן הנורווגית היו שמחים במיוחד. הקבוצה הספרדית, שאמנם פתחה את הליגה בספרד בצורה מעט בינונית, היתה פייבוריטית ברורה למפגש - אך זה לא עזר לה. אולאפור ביארנסון האיסלנדי העלה את הנורווגים ל-0:1 מפתיע בדקה ה-22, ועוד לפני שלה קורוניה הספיקה להתאושש, הגיע יאן גונאר סולי, שחקן הנבחרת הלאומית, כדי להכפיל את התוצאה בדקה ה-37. דפורטיבו ניצלה את המחצית השניה כדי לנסות וללחוץ, במטרה להשיג שער חוץ יקר, אך לשווא. תוצאה נפלאה לנורווגים שהגיעו לרבע גמר גביע המחזיקות ב-1996, וכזו שמסבכת מאוד את הספרדים לקראת הגומלין.

מילאן - ציריך 1:3

מחוץ למסגרת הליגה האיטלקית, היתה זו הזדמנות אופטימלית למילאן ולקרלו אנצ'לוטי להתאושש קצת מפתיחת העונה הרעה שלהם. רונאלדיניו ואנדריי שבצ'נקו, שהוחלפו במחצית בהפסד 2:0 לגנואה, עלו מהספסל, אבל ובעלדיהם, נזקקו המילאנזים לשער של שחקן ההגנה מארק יאנקולובסקי בתוספת הזמן של המחצית הראשונה כדי לעלות ל-0:1. אלכסנדר פאטו הכפיל את התוצאה בדקה ה-56, ומרקו בוריילו קבע 0:3 בדקה ה-73. דושאן דיוריץ' רק הצליח לצמק בדקה ה-78, ולהכניס בשוויצרים מעט תקווה לגומלין.

טוטנהאם - ויסלה קראקוב 1:2

בדומה למילאן, גם טוטנהאם ניסתה למצוא את המסלול הנכון דרך המשחק הביתי שלה באופ"א. האנגלים אספו רק נקודה אחת מארבעת משחקיהם עד עתה - פתיחת העונה הגרועה של המועדון ב-34 השנים האחרונות. דייויד בנטלי, אחד משחקני הרכש של התרנגולים בקיץ, העלה את טוטנהאם ל-0:1 בדקה ה-33, אך היתרון החזיק מעמד רק דקה - אחריה פיטר ברוז'ק איזן חזרה את התוצאה ל-1:1. דארן בנט, החלוץ הבין לאומי של הספרס, נגח את שער הניצחון החשוב בדקה ה-73. תוצאה בינונית לחואנדה ראמוס, שיעבור משחק לא פשוט כלל בגומלין בפולין.

הערב של האיטלקיות, לא רק מילאן

נאפולי - בנפיקה 2:3

הקבוצה מדרום איטליה, שחוזרת העונה למפעלים האירופים אחרי היעדרות ארוכה, נמצאת במצב רוח מצוין הודות לניצחון 1:2 על פיורנטינה בליגה. בנפיקה, שהיתה חסרה את החלוץ אוסקר קארדוסו, עלתה ראשונה ליתרון בדקה ה-16 מרגליו של דויד סואזו, אך לא חלפו שניות ספורות, ומהעבר השני השווה לואיג'י ויטאלה ל-1:1. בדקה ה-20 המהפך הושלם, כשחרמן דניס קבע 1:2. האיטלקים פתחו את המחצית השניה היטב, ועלו כבר ל-1:3 בדקה ה-56 הודות לשער של כריסטיאן מאגיו. לואיזו צמצם ל-3:2 בדקה ה-59, אך שם זה נגמר.

דורטמונד - אודינזה 2:0

בדורטמונד עוד מנסים להירגע מהקאמבק הנפלא ב-3:3 מול שאלקה בדרבי של חבל הרוהר, וידעו שיצטרכו לרדת לקרקע מול היריבה העיקשת מאיטליה, שעשתה חיים קשים ליובנטוס במחזור הליגה האחרון. אודינזה עלתה ליתרון בדקה השביעית, כשאנטוניו פלורס קבע 0:1. יוקאן אינלר הנפלא הכפיל את התוצאה בדקה ה-34.

סביליה מנסה לשחזר

אברטון - סטנדרד ליאז' 2:2

קשרה בן ה-20 של נבחרת בלגיה, מרואן פלאיני, היה אמור לעמוד במרכזו של המפגש הזה, לאחר שעבר מסטנדרד לאברטון סמוך לתום מועד ההעברות, תמורת 15 מיליון ליש"ט, שיא מועדון עבור הטופיז. לשמחתו של פלאיני, הוא לא שיחק מול חבריו לשעבר וצפה במשחק מהיציע, בדיוק כמו סטיבן פינאר, טוני היברט ולאון אוסמן הפצועים. הבלגים עלו ליתרון מפתיע בדקה התשיעית, כשדיומרסי אמבוקאני הנהדר הבקיע מקרוב, עד שאיגבני יעקובו איזן את התוצאה בדקה ה-23. שער עצמי של ג'וזף יובו בדקה ה-35 העלה את הבלגים חזרה ליתרון 1:2, אך המילה האחרונה במחצית היתה של סונגדו קאסטיו, שהגיע לאברטון בקיץ, וקבע את תוצאת המשחק - 2:2. סלים טועמה ראה את המשחק מהספסל.

סביליה - זלצבורג 0:2

האנדלוסים חוזרים למפעל בו זכו פעמיים ברציפות ב-2006 וב-2007, אחרי שנת היכרות אחת עם ליגת האלופות ומספר בעיות שהתגלו בהגנה בניצחון 3:4 על גיחון בשבת. דייגו קאפל הפנטסטי העלה את הספרדים ליתרון 0:1 כבר בדקה השישית, אך לסביליה לקח משחק שלם כדי למצוא את השער השני - זה קרה בדקה ה-90 מרגליו של אדריאנו, שקבע את תוצאת המשחק.

משחקים נוספים:

פ.צ. מוסקבה - פ.צ. קופנהאגן 2:1
ליטקס לובץ' - אסטון וילה 3:1
צ'רנו מורה ורנה - שטוטגארט 2:1
סלובאן בלופו - צסק"א מוסקבה 2:1
באניק אוסטרבה - ספרטק מוסקבה 1:0
המבורג - אוניריה אורזיצ'ני 0:0
נאנסי - מאת'רוול 0:1
אומוניה ניקוסיה - מנצ'סטר סיטי 2:1
פיינורד - קלמאר 1:0
פורטסמות - גימראייש 0:2
וולפסבורג - ראפיד בוקרשט 0:1
סלביה פראג - ואסלוי 0:0
אוסטריה וינה - לך פוזנאן 1:2
בשיקטאש - מטאליסט חראקוב 0:1
ז'ילינה - לבסקי סופיה 1:1
טימישוארה - פרטיזן בלגרד 2:1
ניימיכן - דינמו בוקרשט 0:1
בלינזונה - גלאטסראיי 4:3
קייסריספור - פריז סן ז'רמן 2:1
יאנג בויז ברן - קלאב ברוז' 2:2
סנטאנדר - הונקה 0:1
ברונדבי - רוזנבורג 2:1
דינמו זאגרב - ספרטה פראג 0:0
סמפדוריה - פ.ב.ק קובנה 0:5
ראן - טוונטה 1:2
בוראץ - אייאקס 4:1
בראגה - ארטמדיה פטרזלקה 0:4
מאריטימו - ולנסיה 1:0
ויטוריה סטובאל - הירנביין 1:1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully