וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות אחרונה לגרין קארד

16.9.2008 / 22:56

יניב גרין והנבחרת מארחים את בוסניה (18.00, ערוץ 1), ועל אף ההשפלות, היא עוד יכולה למצוא את עצמה באליפות אירופה

נבחרת ישראל בכדורסל מגיעה ביום רביעי (18:00, שידור ישיר בערוץ הראשון) לאחת מנקודות המבחן הגדולות ביותר שלה בשנים האחרונות. הפסד ביתי לבוסניה יקבע ככל הנראה כי נבחרתו של צביקה שרף תמצא עצמה בקיץ הבא במשחקי ההישרדות לירידה לדרג ב'. ניצחון מעל 6 הפרש וישנה סיטואציה שנבחרת ישראל תעפיל ללא משחקי ההזדמנות האחרונה לאליפות אירופה.

בנבחרת קיים כעס רב על שעת המשחק המוקדמת. הסיבה שהמשחק יערך כל כך מוקדם הוא שהערוץ הראשון מעביר באותו ערב את הפריימריז במפלגת קדימה, ועל כן ביקש להקדים את המשחק. הבקשה המקורית הייתה להקדים את המשחק לשעה 16:45 אך באיגוד התנגדו בתוקף. סביר להניח שבשעה 18:00 היכל נוקיה יהיה רחוק מלהיות מלא, והביטוי שאפף את קמפיין משחקי הבית של הנבחרת, "להביא חשמל להיכל", יהיה נכון רק לגבי חברת חשמל, כי הקהל כבר לא ייצור אותו.

אז איך מעפילים לאליפות אירופה? לפני הכל נבחרת ישראל תהיה חייבת לנצח את שני המשחקים מול בוסניה וצ'כיה. מעידה מול אחת מהשתיים והסיפור נגמר. סיטואציה אחת שנותנת תקווה לאנשי הנבחרת היא העפלה מהמקום הראשון וזאת על ידי הפסד כפול של בריטניה לבוסניה וצ'כיה. במצב כזה הבית יכנס לשיוויון מוחלט כשהפרשי הסלים יקבעו. ישראל נמצאת בפיגור של 54 נקודות מהבריטים הראשונים ונראה כי רק ניצחונות של 25 הפרש ומעלה בשני המשחקים יתנו לישראל את הכרטיס המיוחל.

צריכים עזרת חברים

בישראל יודעים שהמקום השני בבית הוא היותר ריאלי, ולכן צריכים עזרה מהבריטים. ניצחון של הבריטים בצ'כיה, סיטואציה ריאלית ביותר, תשלח את ישראל למקום השני במקרה של ניצחון על בוסניה מעל 6 הפרש, וניצחון כלשהו על צ'כיה. הפסד של הבריטים לצ'כיה וניצחון על בוסניה וישראל תצטרך לעבוד קשה בנוקיה ולנצח את צ'כיה מעל 21 הפרש ואת בוסניה בכל תוצאה. במידה והבריטים ינצחו פעמיים, שני ניצחונות של הנבחרת יבטיחו את המקום השני.

לאליפות אירופה מעפילות ארבע מובילות הבתים ועוד שלוש הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר במקום השני. אם ישראל מעפילה מהמקום השני היא תעפיל עם מאזן של 3:3. בבתים א' ו-ג' יש סיטואציה בה ישראל יכולה עדיין לעקוף את המקום השני. בבית א', תצטרך ישראל ניצחון של איטליה על בולגריה ב-2 נקודות הפרש והפסד של הבולגרים לסרבים במשחק האחרון, וכך תסיים הנבחרת האיטלקית במקום השני עם מאזן סלים שלילי ככל הנראה, וישראל עם שני ניצחונות סבירים על בוסניה וצ'כיה תעקוף את האיטלקים. הסיטואציה הזאת היא הריאלית ביותר כי הבולגרים שפתחו טוב את האליפות איבדו את הכוכב הגדול שלהם, פיליפ וידנוב, שככל הנראה לא ישחק בשני המשחקים.

בבית ג' תצטרך ישראל לקוות למעידה של נבחרת צרפת של טוני פארקר, אותה ניצחה ישראל במשחקי ההכנה. הצרפתים מארחים שני משחקים לא פשוטים מול אוקראינה וטורקיה שניצחו אותם במשחק הראשון ומעידה אחת בשני המשחקים, וניצחון מינימלי בשני יתן לצרפת מאזן זהה לישראל של 3:3. כרגע הצרפתים עם הפרש סלים של 12 פלוס, ככה שישראל תצטרך למחוק הפרש של 45 נקודות על מנת להעפיל לאליפות, סיטואציה שקשה לראות אותה מתממשת.

רוצים לנצח? נצחו קודם בריבאונד

לפני שמתחילים לחלום על אליפות אירופה צריכים לעבור נבחרת בוסנית עקשנית, שיודעת שניצחון כפול שלה על ישראל ובריטניה שולח אותה ככל הנראה מהמקום השני לאליפות אירופה. הבוסנים כשלו עד כה בשני משחקי החוץ מול צ'כיה ובריטניה ושמרו על הבית. במשחק הראשון בין שתי הנבחרות, בו ניצחו הבוסנים 71:77, לא שיחקה נבחרתו של מנסור באיירמוביץ' במשחק מרשים כלשהו. אפילו בקרב הריבאונד היא גברה על ישראל רק בריבאונד אחד. בכלל הנבחרת הבוסנית לא הרשימה עד כה למרות שסומנה מראש כנבחרת שיכולה לאיים על ישראל בראשות הבית. מלבד מירזה טלטוביץ' שרושם 12 נקודות למשחק וארמין יאזבין שקולע 7.5 נקודות וקולט 6 ריבאונדים הנבחרת הבוסנית לא כוללת אף שחקן שאפשר להצביע אליו שממנו תבוא הצרה.

אז איך בכל זאת לא נכנסים לסיטואציה שבה ישראל תפסיד בפעם השנייה בארבעה מפגשים לבוסניה במשחק בית? קודם כל בניגוד למשחקים הקודמים ישראל תהיה חייבת לשלוט בצורה בולטת בריבאונד ההגנה. יניב גרין שנמצא בקמפיין לא טוב הוא השחקן החשוב ביותר בנבחרת בנושא זה. גרין הוא גם פקטור התקפי חשוב, אך קודם שיעשה את עבודתו ההגנתית, החשובה בהרבה. מבחינה התקפית הנבחרת תצטרך יום טוב מחוץ לקשת. מתן נאור, גיא פניני, מאיר טפירו ואפילו יותם הלפרין יצטרכו להדליק את מעט הקהל עם סדרה של קליעות. הגברת קצב המשחק היא דבר חשוב מול בוסניה וישראל חייבת לרוץ מהפתיחה. הבוסנים ינסו למשוך התקפות של 24 שניות, וישראל חייבת להגיב בהתאם.

אז איזה סיבות יש לאופטימיות? חוץ מהיריבה הבוסנית יש את העבר של ישראל במשחקים עם הגב אל הקיר בנוקיה. בפעם האחרונה שזה קרה הייתה צריכה ישראל לנצח את נבחרת רומניה בבית מעל 22 הפרש כדי להעפיל לאליפות אירופה 2003. ישראל אל מול 5500 צופים בנוקיה הביסה את הרומנים 63:91 עם משחק מצוין של ליאור ליובין שקלע 23 נקודות. גם במוקדמות אליפות העולם 1986 אירחה ישראל את צ'כוסלובקיה ביד אליהו והייתה צריכה ניצחון כדי להעפיל לאליפות. משחק מצוין של דורון ג'מצי עם 32 נקודות נתן לנבחרת ניצחון 90:92.

הכדורסל הישראלי כולו נמצא ברגע מכריע מבחינתו. מצד אחד עומדת ההצלחה של נבחרת הנשים להגיע לאליפות אירופה מהדלת הראשית ומצד שני עומד חוסר ההצלחה הזמני של נבחרת הגברים. אם נבחרת הכדורסל תגיע למשחקי ההשרדות לירידה לדרג ב', תעמוד עובדה זאת כאחד הרגעים הכושלים בתולדות הכדורסל. בידיים של חניכיו של צביקה שרף יש את האפשרות לקבוע את גורלו של ענף שלם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully