וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה זכתה בגביע הפדרציה

קוזנצובה גברה על מדינה גאריגס, הרוסיות השלימו 0:4 חלק על ספרד וזכייה רביעית בחמש שנים. שנידר זכתה בטורניר באלי, סימון בבוקרשט

רוסיה שמרה היום (ראשון) על תוארה כמחזיקת גביע הפדרציה, לאחר שנבחרת הנשים של אימפריית הטניס השלימה בגמר ניצחון חלק 0:3 על ספרד. מי שהבטיחה את הניצחון הייתה סבטלנה קוזנצובה, שגברה במדריד על הספרדייה הבכירה אנבל מדינה גאריגס 7:5, 3:6, 4:6 אחרי קרב מתיש שארך למעלה משעתיים וחצי. לאחר מכן נערך לפרוטוקול בלבד משחק הזוגות שנעל את ההתמודדות, בו גברו אלנה וסנינה וקטרינה מקארובה על קרלה סוארז נבארו ונוריה לגוסטה ויואס 2:6, 1:6.

רוסיה למעשה הבטיחה זכייה רביעית בגביע בחמש השנים האחרונות כבר אתמול, כשאחרי יום המשחקים הראשון הרוסיות הוליכו 0:2. קוזנצובה רק חתמה את ההישג עבור בהרוסיות, שכזכור, חלפו על פני ישראל בדרך לתואר.

הזכייה ממחישה את הדומיננטיות של הרוסיות בטניס העולמי. לאחר שזכו כל שלוש המדליות באולימפיאדת בייג'ינג, היום הוכיחו הרוסיות - להן שש טניסאיות ב-20 הראשונות בעולם - שהן יכולות להסתדר בקלות גם בלי מריה שראפובה, אלנה דמנטייבה ודינארה סאפינה.

אמש גברה קוזניצובה על קרלה סוארז-נבארו 3:6, 1:6. הרוסייה עלתה ל-0:4 במערכה הראשונה, סוארז-נבארו התעוררה וחזרה ל-4:3. הקהל הספרדי היה על הרגליים, אבל קוזניצובה לא התרגשה והשלימה 3:6 במערכה. במערכה השנייה הרוסיה עלתה ל-0:3 ומשם שייטה לניצחון, שהושג תוך שעה ו-20 דקות.

"המפתח למשחק היה לא להיכנע לעצמי. תחילה מיהרתי והיא חזרה, אבל אחר כך לקחתי את הזמן וחזרתי לקצב הנכון", אמרה קוזניצובה בסיום. "אני מקבלת הרבה חשק ואנרגיה בגביע הפדרציה, איני חושבת מה עבר עליי בחודשים האחרונים, אלא פשוט עושה כמיטב יכולתי".

שנידר מחייכת, סימון חולם

הטניסאית השוויצרית פטי שנידר זכתה היום (ראשון) בטורניר באלי (סך פרסים 225 אלף דולר), לאחר שגברה בגמר על האוסטרית תמירה פאצ'ק 3:6, 0:6. הניצחון של שנידר, ה-500 בקריירת היחידים שלה, הבטיח לה את התואר ה-11 בקריירה, אך הראשון זה למעלה משלוש שנים. הפעם האחרונה ששנידר הוותיקה אחזה בגביע הייתה ביולי 2005, אז זכתה בטורניר סינסינטי.

פאצ'ק, 17, המדורגת 85 בעולם, גברה בחצי הגמר על המדורגת ראשונה דניאלה האנטוחובה ואף הדיחה בדרך את המדורגות סרה אראני ופלאביה פאנטה, אך נעצרה בגמר מול שנידר הוותיקה אחרי 67 דקות בלבד. "אני מאושרת מאוד ועייפה מאוד", אמרה שנידר, "רציתי מאוד לזכות בטורניר הזה".

ז'יל סימון הצרפתי, המדורג 17 בעולם, זכה היום בטורניר בוקרשט (סך פרסים 370 אלף יורו) בפעם השנייה ברציפות, לאחר שגבר בגמר על קרלוס מויה הספרדי 3:6, 4:6. סימון, שעדיין שומר על הסיכויים תיאורטיים להשתחל לטורניר המאסטרס בשנחאי בסוף השנה, זכה ב-84 אלף דולר על החימר בבירה הרומנית. כרגע סימון עדיין שומר על פער ריאלי מג'יימס בלייק, שבמקום השמיני.

זוהי הזכייה החמישית של סימון בקריירה בטורניר ATP, בעוד מויה הוותיק, 32, שגבר בחצי הגמר על המדורג ראשון רישארד גאסקה, עדיין זוכר שהוא הגיע לגמר ברומניה עוד ב-1996. מויה, 61 בעולם, קיווה להמשיך רצף מרשים של זכייה לפחות בטורניר אחד בשנה בשמונה השנים האחרונות, אך בינתיים השנה הוא ייאלץ להמשיך להמתין.

ב-ATP מאשרים: דוידנקו חף מפשע

מארגני סבב ה-ATP אישרו בימים האחרונים כי הטניסאי ניקולאי דוידנקו נוקה מכל אשמה. כזכור, כנגד הטניסאי הרוסי, המדורג 6 בעולם, נערכה בשנה שעברה חקירה בחשד כי הוא מעורב בהימורים. היה זה לאחר שפרש מהמשחק מול מרטין ארגואלו הארגנטינאי (אז 112 בעולם) בטענה לפציעה, אך מה-ATP נמסר כי בעקבות שיחות עם המעורבים ובדיקה מדוקדקת בחשבונות הבנק של המהמרים על אותו משחק נמצא כי הכל כשר.

החקירה החלה לאחר שאתר הימורים ביטל את כל ההימורים על המשחק בחשד כי הוא מכור ושתוצאתו מסודרת מראש. כמו כן, דוידנקו אף ספג קנס מהארגון בעקבות חשד כי הוא אינו מתאמץ. מהארגון נמסר כי "החקירה המתישה נסתיימה, והנחקרים נוקו מכל אשמה".

עדכון ראשון: 7:17
עדכון אחרון: 15:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully