וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים - מכבי ת"א: בן שמעון ב"כוננות הר געש"

מאמן מכבי ת"א הראה לשחקניו קלטת עם הביצועים של האוהדים בטדי. ז'אן ישובץ כמגן ימני. בכורה לעטר בבית"ר, זנדברג לא צפוי לפתוח

כ-200 אוהדי מכבי תל אביב הגיעו הערב (שבת) לאימון המסכם של הקבוצה לקראת ההתמודדות המסקרנת מול בית"ר ירושלים מחר (ראשון, 20:50, ערוץ 10) בטדי.

לפני האימון הקרין המאמן רן בן שמעון לשחקניו קטעים מהניצחון 1:2 של בית"ר על ויסלה קרקוב במשחק שנערך בטדי במוקדמות ליגת האלופות, וזאת על מנת להמחיש בפני שחקניו את האווירה הלוחצת שתצפה לשחקניו מול 18 אלף הצופים באיצטדיון המלא מפה לפה.

"לא אני המצאתי את ההגדרה 'משחק עונה' למשחק הזה אבל מבחינת אווירה וקהל המשחק הזה בהחלט עונה על ההגדרות וזה אתגר גדול בשבילנו", אמר בן שמעון לקראת המשחק. "בטדי יש לחץ גדול והאוהדים שלנו יהיו מיעוט. השחקנים יצטרכו לדעת להסתדר עם זה ולהביא למשחק המון משמעת עצמית. זה בהחלט מבחן טוב לשחקנים, אבל כבר אמרתי שכל משחק במכבי הוא מבחן", הוסיף המאמן.

המגן יובל שפונגין נותח בהצלחה בבטנו ביום שישי בעקבות דלקת בתוספתן והוא צפוי להיעדר כשלושה שבועות מהמגרשים. מי שצפוי להחליפו מחר בעמדת המגן הוא ליאור ז'אן, שיועדף כנראה על פני אבי יחיאל. שרן ייני, שתופקד בגביע הטוטו כמגן ימני, לא נכלל בסגל בגלל פציעה בכתף.

בן שמעון התלבט גם לגבי עמדת הבלם, ומי שיפתח בסופו של דבר לצדו של איגור טומאסיץ' הוא משה מישאלוב.

הקשר רודי חדד סיים לרצות עונש הרחקה בגין צהובים והוסיף כאב ראש למאמנו באשר לאיוש חוליית הקישור. חדד מתחרה עם יוסי שבחון וגיז'רמו ישראלביץ' על שני מקומות בקישור הקדמי לצדו של מאור בוזגלו, כאשר איליה יבוריאן יתופקד כחלוץ בודד בחוד.

כ-2,000 מאוהדי הקבוצה יגיעו מחר לטדי, לאחר שכל הכרטיסים שהוקצו עבורם במהלך השבוע נחטפו תוך מספר שעות ספורות.

שחקני הקבוצה יופיעו הערב למשחק עם תלבושת המשבצות ועליה הלוגו "שברולט" וזאת לאחר שנסגר הסכם האימוץ עם חברת UMI שתהיה הספונסרית הראשית של מכבי ת"א לעונה הקרובה.

הרכב משוער: דרגוסלב יבריץ', ליאור ז'אן (אבי יחיאל), איגור טומאסיץ', משה מישאלוב, אורי שטרית, דולי ג'ונסון, ג'ונתן אסוס, גיז'רמו ישראלביץ', רודי חדד (יוסי שבחון), מאור בוזגלו, איליה יבוריאן.

בית"ר: עטר מתכנן לבכורה מרגשת

גם בית"ר ערכה הערב את האימון המסכם לקראת המשחק, ובקבוצה מקווים שהשבוע הסוער - שכלל מתח גדול עקב אי אישור הקבוצה בבקרת התקציבים - ייגמר בניצחון על היריבה הגדולה מתל אביב.

לאחר תוצאת תיקו במחזור הראשון מול בני סכנין, חוזרת בית"ר ירושלים למגרשה הביתי עם מאמן חדש, יושב ראש חדש ומצב רוח שונה לחלוטין מזה שאפיין אותה בחודשיים האחרונים. מכבי תל אביב סומנה כבר בסוף העונה שעברה כיריבה של בית"ר במירוץ האליפות, וכעת, כשהיא ביתרון ארבע נקודות על פני בית"ר, המשחק תופס משמעות גדולה יותר עבור שתי הקבוצות.

הצטרפותו של עטר לבית"ר ירושלים הכניסה המון התלהבות אצל השחקנים, לאחר שאלו איבדו אמון מוחלט במאמנם לשעבר, יצחק שום. עטר יעלה עם הרכב שאולי דומה מבחינת השמות לזה של יצחק שום, אבל על המגרש הוא נראה אחרת לחלוטין. חוליית ההגנה תישאר זהה לזאת ששיחקה בכל העונה החולפת. יואב זיו שחזר משני משחקי הנבחרת ימשיך לאייש את עמדת המגן השמאלי, ואילו באגף ימין יפתח כריסטיאן אלברז. שמעון גרשון ואריק בנאדו יפתחו כבלמים, ואילו תומר בן יוסף ישב ביציע וזאת לאחר שהמאמן עטר החליט שלא לכלול את השחקן בסגל, לאחר שלא היה מרוצה מהיכולת המקצועית שלו בשבוע האחרון.

בחלק ההתקפי הדברים נראים שונים במעט. טוטו תמוז, שחזר חד מהנבחרת האולימפית, יפתח בחוד כשלצידו ישחק ברק יצחקי. מאחוריהם יפתחו ארבעה שחקני קישור כשרק אחד, דרק בואטנג, יתפקד כקשר אחורי. עידן טל, שצפוי גם הוא לפתוח בהרכב, יחזור לעמדה אותה הוא מכיר היטב ממכבי חיפה, לא עוד קשר הגנתי והתקפי באותו המחיר. מיכאל זנדברג ודאריו פרננדס (אמצע) מתמודדים על מקום בקישור, ואבירם ברוכיאן (ימין) ישלים את חוליית הקישור.

למעלה מ-18,000 אוהדים צפויים להיות במשחק, 2,000 מתוכם אוהדי מכבי תל אביב ואילו היתר אוהדי בית"ר ירושלים. עידן טל שחגג בשבת יום הולדת 33 - זכה לברכות מחבריו לקבוצה אבל ביקש מתנה צנועה: ניצחון על מכבי תל-אביב. בקשה זהה אגב ביקש מושיקו מישאלוב ממכבי ת"א שחוגג היום יום הולדת 25.

הרכב משוער: טברטקו קאלה, יואב זיו, שמעון גרשון, אריק בנאדו, כריסטיאן אלברז, דרק בואטנג, עידן טל, אבירם ברוכיאן, מיכאל זנדברג (דאריו פרננדז), ברק יצחקי, טוטו תמוז.

עדכון ראשון: 13/9 22:47
עדכון אחרון: 14/9 11:14

לפני המשחק: טקס לציון 40 שנה לעלייה ב-1968

לפני משחק הבכורה של עטר בקבוצתו החדשה ייערך טקס חגיגי לכבוד הקבוצה שהעפילה לליגה הראשונה לפני 40 שנה, בעונת 1968. השחקנים יקבלו מגני הוקרה ויהיו אורחי הקבוצה בתא הכבוד, את הטקס ינחה הזמר והשחקן ואוהד בית"ר ירושלים, שי נובלמן, שיזם את הטקס ביחד עם יו"ר בית"ר, איציק קורנפיין.

הטקס יציין 40 שנה לעלייתה השניה והחשובה יותר של בית"ר ירושלים לליגה הראשונה, ב-1968. בית"ר עלתה לראשונה ב-1954 וירדה מיד לאחר שנה. ב-68 התגבש סגל שחקנים מיוחד במינו שהצליחו לעשות את זה, אחרי עונה כפולה בת 60 מחזורים. בית"ר סיימה את העונה הראשונה במקום ראשון ואז הוחלט להאריך את העונה ב-30 מחזורים, בגלל שערורית מכירת משחקים בליגה. השחקנים לא נשברו ועלו תוך שהם קובעים שיאים שלא נשברו. הקבוצה כבשה 161 שערים, אודי רובוביץ' הבלם כבש 41 שערים. ד"ר ראול גלר, חלוץ נבחרת פרו, כבש 44 שערים. חלק מאותם שחקנים הספיקו לזכות בגביע המדינה בשנות ה-70, ונכנסו לפנתיאון של בית"ר ירושלים.

חלק מהשמות שיעלו על הדשא: שאול "המלך" מזרחי, אודי רובוביץ', ד"ר ראול גלר, שמעון צ'רנוחה וחיים אזולאי. כמו כן יגיע לטקס בנו של מאמן בית"ר דאז, סמואל רזניק, שהלך לעולמו לפני 10 שנים. הבן יקבל את הגביע בשם אביו. זו הפעם הראשונה מאז אותה עלייה, שהישג זה יחגג בצורה כלשהי, והשחקנים נרגשים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully