וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: נבחרת ישראל הפסידה לבריטניה 96:86 במוקדמות אליפות אירופה

נבחרת ישראל הציגה עוד ערב של מבוכה כשהפסידה בבריטניה 96:86 ורק נס יעזור לה לעלות לאליפות אירופה מהמקום השני כשדרג ב' קרוב קצת יותר. הנבחרת הצליחה לשמור על פער סביר בדקות האחרונות. צפו בתקציר באדיבות הערוץ הראשון

אתר רשמי

תקציר באדיבות הערוץ הראשון
www.iba.org.il

אוי, כמה שזה היה מביך היום להיות אוהד נבחרת ישראל. עזבו, יש ימים שבאמת כלום לא הולך, אבל יש ימים שאתה רואה את השחקנים ואתה שואל את עצמך 'האם אלה השחקנים הכי טובים שיש לנו?'. בלי קשר לתשובה, המציאות היא אחת: הנבחרת שלנו קרובה מאוד לדרג' ב' והשחקנים שלנו לא ממש תרמו כדי למנוע את הגרדום המתקרב אחרי שהפסידו לבריטניה 86:96.

אז מה תמונת הסיכויים של הנבחרת?

אחרי התצוגה המבישה מול צ'כיה חשבנו שראינו כבר הכל. אבל תמיד מתברר שיכול להיות גרוע יותר. צביקה שרף אמר אחרי הניצחון בהארכה על בריטניה לפני כמה ימים שגם מזל צריך ושהיינו טובים. הוא כנראה ראה דברים אחרים. אנחנו ראינו אז את מאיר טפירו ואת ליאור אליהו. הפעם לא ראינו אף אחד. אה, בעצם ראינו מישהו, את לואל דנג, סוחב את הנבחרת שלו לניצחון גדול שמקרב את נבחרתו לאליפות אירופה.

הבעיה עם הנבחרת היא בעיקר הרצון. אף שחקן בנבחרת לא הראה קצת מעבר מהבינוניות שאפיינה את הנבחרת במוקדמות האליפות. ליאור אליהו היה עוד איכשהו בסדר, אבל מטפירו והלפרין ציפינו להרבה יותר. במצב העניינים הנוכחי רק נס יעלה את הנבחרת לאליפות אירופה מהמקום השני, וכדי שזה יקרה אנחנו בעיקר צריכים לקוות שהבריטים ינצחו בשני המשחקים האחרונים שנותרו להם וכמובן שהנבחרת תנצח.

אז מה תמונת הסיכויים של נבחרת ישראל? על מנת לסיים במקום השני בבית ישראל חייבת קודם כל לנצח את שני המשחקים שנותרו לה, אחרת השאלה שנשארה היא מקום שלישי או רביעי. אם ישראל תנצח פעמיים, ונבחרת בריטניה תנצח פעמיים בחוץ, ישראל תסיים שנייה. ניצחון כפול בתוספת ניצחון אחד של הבריטים וישראל תצטרך לנצח את הנבחרת שהבריטים הפסידו לה מעל ההפרש בו ישראל הפסידה במשחק הקודם - את בוסניה מעל 6 הפרש ואת צ'כיה מעל 21 הפרש. הפסד כפול של הבריטים והבית יכנס למצב של בית מרובע עם מאזן זהה בו הפרש סלים יקבע ובמצב כזה ישראל תצטרך להביס גם את צ'כיה וגם את בוסניה בנוקיה.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פתחה בחמישייה עם יותם הלפרין, מאיר טפירו, מתן נאור, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. טפירו קלע את הסל הראשון במשחק. הדקות הראשונות התאפיינו במשחק מבולבל, ששתי הנבחרות מרבות לאבד כדורים. שלשה של נאור, ועוד שתיים של גרין מאסיסט של טפירו, העלו את ישראל ליתרון 5:9, הבריטים התחילו לרוץ ושלשה של הארט קבעה 13:17, ושלחה את שרף להזעיק פסק זמן ראשון, 2:09 ד' לסיום הרבע. מיד לאחר מכן, ספג קוז'יקרו עבירה שלישית, וליאור אליהו עלה במקומו. בסיום הרבע: 19:22 לבריטניה.

רוט עלה בפתיחת הרבע השני, הוסיף הרבה רוח חיים למשחק הנבחרת ומיד תרם שלשה ושני אסיסטים לאליהו, 26:26. דקות של ריפיון, ומהלכים טובים של דנג וג'ורג' הריצו את הבריטים ליתרון שיא במשחק, 26:34. הנבחרת המשיכה לסבול מאחוזים נוראיים בהתקפה והתקשתה גם בריבאונד ההגנה. הלפרין החטיא מעבר לקשת ואליהו לקח כדור חוזר כדי לצמק ל-41:34, אבל סאליבן החזיר את בריטניה ליתרון 11, 35:46. טפירו החטיא שלשה, וג'ורג' העניש בשלשה משלו, 38:51 לבריטים, ובמחצית: 40:53 לבריטניה. אליהו הבולט בנבחרת עם 14 נקודות.

הרבע השלישי שוב נפתח בגמגום מצד השחקנים של צביקה שרף, כשגם מהלכים פשוטים לא ממש הלכו. מאיר טפירו עלה לכדור כשהוא לא ממש ראה את הסל ונתן לסאליבן את האפשרות להעלות את היתרון ל-42:59. למרות קולות של חזרה מצד הבחורים בכחול דנג החזיר אותנו למציאות עם שלשה שלוש דקות לסיום הרבע, ובהמשך הבריטים עלו ל-20 הפרש וליהטטו עד סוף הרבע השלישי שנגמר ב-54:76.

לימונד ניסה עוד לעקוץ את הבריטים כשקלע שתי נקודות והלך אל הקו, אך הבריטים לא הסכימו לקיזוז בהפרש ושמרו על הגנה יציבה שאפשר היה רק לקנא. מנסה-בונסו תרם את הנקודות שלו והשאיר את צביקה שרף פעור פה וללא יכולת להסביר. עומרי כספי גרם למספר שניות של אופטימיות אחרי שקלע עוד שתי נקודות, אך גם הוא הבין שעל מחיקת ההפרש אין מה לדבר. שתי דקות לסיום שוב כספי עשה נקודות והוריד את ההפרש עד לעשר בניסיון שלו לחשוב על שינוי, אך ההגנה הנרפית איפשרה לבריטים לקלוע מהצד השני. אחרי שהנבחרת לחצה קצת על הגז זה נגמר באמת בהפרש עוד איכשהו סביר, 86:96 לבריטניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 24 נקודות, גיא פניני 13 נקודות, עומרי כספי 10 נקודות, רביב לימונד 9 נקודות, יותם הלפרין ועידו קוז'יקרו 8 נקודות כל אחד, מתן נאור 5 נקודות, מורן רוט 3 נקודות, מאיר טפירו, יניב גרין ועמית תמיר 2 נקודות כל אחד.

קלעו לבריטניה: פופס מנסה-בונסו 22 נקודות ו-11 ריבאונדים, לואל דנג 20 נקודות, ניק ג'ורג' 15 נקודות, ג'ואל פרילנד 13 נקודות, ניק רייקינג 10 נקודות, אנדרו סאליבן 9 נקודות, ג'ארט הארט 4 נקודות, ריצ'רד מידג'לי 3 נקודות. כן שותפו: סטיבן לבן, פלינדר בויד ואריק בואטנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully