וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה דמאיו: "בוחבוט לא יכול לשפוט גם בליגה לילדים"

13.9.2008 / 17:55

מנכ"ל בני יהודה זעם על השיפוט והשריקה לפנדלים ב-2:2 עם הכח: "הוא צריך להיות מושעה לשנה שלמה". דהאן ערך סדרת חינוך לבדש

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

"השופט הבקיע גול בדקה ה-94"

בבני יהודה לא הצליחו להירגע בסיום המשחק מול הכח עמידר רמת גן. השופט, משה בוחבוט, שרק בדקה ה-94 לפנדל מפוקפק לזכות האורחים, אותו ניצל ברק בדש כדי להשוות ל-2:2. היה זה הפנדל השלישי ששרק בוחבוט במשחק. הראשון היה לזכות בני יהודה בדקה השניה, והשני לזכות הכח בדקה ה-16. שלושתם כאמור, נוצלו, ושלושתם היו מפוקפקים.

המנכ"ל, משה דמאיו, נשמע כועס מאוד בסיום, ואמר: "כל מי שראה כאן את המשחק, ראה תצוגת שיפוט שערורייתית. פשוט לא יאומן, השופט הזה המציא שני פנדלים שלא היו ולא נבראו. הוא קבע את תוצאת המשחק. אתה בא בדקה ה-94 ומשחק אותה כאילו אתה שופט גדול, שלא מפחד לשרוק על דבר שלא היה. אני לא יודע מאיפה הוא הביא את האומץ הזה, ואני לא יודע איך הוא יישן היום בלילה".

דמאיו התייחס לעובדה שבני יהודה שוב ספגה שער בתוספת הזמן, לאחר ההפסד הדרמטי 2:1 למכבי תל אביב לפני שבועיים: "לא קיבלנו גול בדקה ה-94, אלא השופט הבקיע גול בדקה ה-94. אם איגוד השופטים או מי מטעמו חושב לרגע שבני יהודה תהיה בשר תותחים של השופטים, כמו שהיא הייתה בסיבוב הראשון של העונה שעברה, הוא טועה טעות חמורה. שיתעוררו שם באיגוד השופטים, ויבינו ששופט כזה צריך להיות מושעה לשנה שלמה. לבוא להכריע גורל של משחק ולשרוק לפנדלים שלא היו ולא נבראו. זה שופט שלא יכול לשפוט גם בליגה לילדים".

בתגובה לדבריו של דמאיו נמסר מאיגוד השופטים: "הועדה המקצועית של האיגוד תתכנס השבוע וביחד עם השופט תנתח את האירועים במשחק. בהתאם לנוהל שהונהג השנה השופט ינתח את המשחק בוידאו במטרה להפיק לקחים ולהשתפר. יחד עם זאת רצוי שאנשי בני יהודה יגיבו מקצועית לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. ההשתלחויות מיותרות, ועלולות ללבות יצרים. אנו בטוחים שגם בבני יהודה שואפים שהשופטים יפיקו לקחים ויתקדמו".

על הדברים הללו הגיבו בבני יהודה ואמרו: "מוטב היה לו דובר ההתאחדות לכדורגל היה מתעסק בתפקידו שלו ולא עוסק בדברור איגוד השופטים. בבני יהודה לא מתעסקים בהאשמות אישיות אלא מקצועיות בלבד. הביקורת שהושמעה הופנתה כלפי רמת השיפוט הנמוכה של השופט והחלטותיו השגויות לאורך המשחק כולו. טעויות שיפוט קורות ועוד יקרו בעתיד אך לא ייתכן מצב בו שופט ימציא שריקות שמקרי הוא הקשר בינן לבין המציאות ולמעשה יכריע את גורל המשחק. אנו מצפים מאיגוד השופטים שבמקום להתעסק בעימותים תקשורתיים יתמקד ביכולת השיפוט המבזה שנראתה היום וימצא דרך להעניש את השופט בוחבוט בצורה חמורה ובלתי מתפשרת".

עוזר מאמן בני יהודה, יעקב אסייג, הדריך את הקבוצה מהקווים בשל מחלתו של גיא לוזון, שישב על הספסל אך התקשה לחלק הוראות. אסייג: "זה מאוד מסתכל לספוג בדקה ה-94, אבל הפסדנו היום שתי נקודות אך ורק בגלל השופט, ששרק לשני פנדלים שלא היו. זה מאוד מתסכל לראות שופט שורק בכזאת קלות לפנדל שלא היה בדקה ה-94. עם כל הכבוד, כולם ראו שלא היה פנדל". על המשחק אמר: "שיחקנו לא רע בכלל, הגענו למצבי הבקעה. החמצנו ממצבים טובים ויכולנו לעשות השלישי והרביעי, ובסוף בא השופט וגזל מאיתנו ניצחון".

בסיום המשחק, הסתגרה רביעיית השופטים בחדר ההלבשה, יחד עם המבקר, יוסף בנישתי, למשך דקות ארוכות. אחרי 50 דקות יצא בוחבוט מלווה בשוטרים שליוו אותו למכוניתו, סירב להגיב לשאלות העיתונאים, ורק אמר: "אסור לי להתראיין, אסור לי להגיב". בבני יהודה שוקלים לבקש את פסילתו של השופט משה בוחבוט במשחקים הבאים.

ועוד מבני יהודה. הבלם הקולומביאני, איבן גרידו, לא שותף היום במשחק, ומעמדו בקבוצה מתערער. המאמן גיא לוזון, המשיך להעניק גם היום (שבת) אשראי לבלם הצעיר, דין מורי.

דהאן: "נישאר בליגה"

דודו דהאן: "אנחנו נישאר בליגה, זה בטוח. אני אומר את זה במפורש, זה לא משנה אם זה המשחק הזה או משחק אחר. יש לנו קבוצה טובה, קבוצה יציבה ותוססת. זאת קבוצה ירוקה מאוד בליגת העל, להוציא שחקן או שניים שיש להם ניסיון. הקהל שלנו ראה את השחקנים שלו עם רעל ותשוקה להצלחה. לא נפלנו מבני יהודה. בניגוד לשבוע שעבר, הפעם אנחנו כבשנו בדקות האחרונות".

גורם בכיר בהכח עמידר רמת גן, התייחס לשיפוטו של בוחבוט: "זה בושה וחרפה, שערוריה. זה שופט של ליגה ג'". דהאן הגיב לדברים ואמר: "אני מעדיף לא לדבר על שופטים. יש החלטות ויש ימים שאני יותר אוהב ויש החלטות וימים שאני פחתו אוהב. אני צריך לראות את המשחק, ולראות את ההחלטות לפני שאגיב על השופט. ידענו מלכתחילה שכל חצי שריקה, תלך ליריבה. למי ייתנו את השריקות האלה, להכח? שהיא הקבוצה עם התקציב הכי נמוך בליגה. ההחלטות השיפוטיות הולכות עם הקבוצות הדומיננטיות. אנחנו תמיד נהיה האנדרדוג בכל משחק. אני מעדיף לדבר על הקבוצה, שנמצאת בהתקדמות".

דהאן התבקש להתייחס לפנדל המפוקפק שנשרק לטובת קבוצתו בתוספת הזמן, לאחר נפילה של איב ג'ידה ברחבה: "אני לא רוצה להתייחס לדברים. אחרי שאראה את המשחק, אתייחס".

כחצי שעה לפני פתיחת המשחק מול בני יהודה ראה דהאן את ברק בדש מבקש ממנהל הקבוצה כרטיסים נוספים למשחק על מנת לחלק לחבריו ובני משפחתו, והחליט לספסל אותו. בחדר ההלבשה לפני המשחק כשרשם את הרכב הקבוצה הסביר לשחקניו כי בדש לא בהרכב בעקבות המקרה, וביקש משחקניו להתרכז אך ורק במשחק בדקות שלפניו, ולא בדברים אחרים.

אלא שעל אף העונש החינוכי, מסתבר שדהאן התכוון בכל מקרה לא לפתוח עם בדש עקב פציעתו של החלוץ והעובדה כי הוא לא כשיר במאת האחוזים. “דודו החליט לתפוס על זה טרמפ", סיפר אחד השחקנים. “הוא עשה בשכל, הרי גם ככה בדש לא היה פותח, אז לפחות יצא לו מזה משהו. ברק בדש הוא השחקן הכי טוב אצלנו".

אגב, דהאן זכה לביקור לפני המשחק, מקשר מכבי תל אביב, דולי ג'ונסון, שרגע לפני האימון המסכם של קבוצתו, קפץ לבלומפילד לראות את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully