וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין המומים

התקשורת בשוויץ חגגה על הנבחרת, שהושפלה 2:1 על ידי לוקסמבורג: ”כמעט יותר גרוע ממה שהיה בווטרלו”. היצפלד הסכים: ”זו בושה”

ההפתעה הגדולה ביותר במשחקי אמש באירופה היתה, ללא שום צל של ספק, ניצחונה הסנסציוני של לוקסמבורג 1:2 בשוויץ. הלוקסמבורגים החביבים, שמדורגים במקום ה-152 בעולם, הפכו בין לילה ליקירי האומה הישראלית. הניצחון המדהים על שוויץ הוא ללא ספק הגדול בתולדות המדינה הקטנה, ובו בזמן אולי מהווה את אחת ההפתעות הגדולות ביותר בכדורגל האירופאי בעשרים השנים האחרונות.

"זו תוצאה מוצדקת לגמרי, והופעה פנטסטית של קבוצה עם שני מקצוענים בלבד, והמון צעירים", אמר גיא הלרס, מאמן הנבחרת בסיום. אלא שעם כל הכבוד ללוקסמבורג, הסיפור הוא יותר השוויצרי, שהופך את מצבם בבית לסבוך ובעייתי. אוטמר היצפלד, מאמן הנבחרת הוותיק והמוערך (עד אתמול) רק הסכים להגיד "זו בושה", וקשה להאשים אותו בטעות. ה"ג'נבה טריביון" כתב באתר האינטרנט שלו כי "הפסד מביש לשוויץ". האתר "SwissInfo" כתב: "אסון ספורטיבי בציריך. זה כמעט יותר גרוע ממה שהיה בווטרלו".

אין ספק כי מדובר בניצחון הגדול ביותר בהיסטוריה של לוקסמבורג. לפני כן, בקמפיין מוקדמות יורו 2008, ניצחה הנבחרת הצנועה 0:1 את בלארוס, וסיימה בצורת של 12 שנים ללא ניצחון במשחק רשמי. התוצאה המרשימה על שוויץ היא גם ניצחון החוץ הראשון של לוקסמבורג במסגרת מוקדמות המונדיאל מאז 1972.

בעוד בשוויץ לא ממש מעכלים את גודל האסון, ביוון חוגגים את ה-0:2 על לטביה, שמשאיר אותם בראש הבית. היוונים, שדרסו את אותה לוקסמבורג 0:3, נשארים מאופקים גם אחרי השש נקודות בארבעה ימים. "אמרתי לשחקנים שלי ששני המשחקים הולכים להיות קשים", אמר אוטו רהאגל, מאמן נבחרת יוון. "לפני שני המשחקים, הרבה אנשים אמרו שהולכים להיות משחקים קלים, אבל כל אחד יכול להבין אחרי התוצאות האלה שכל היריבות שלנו יהיו קשות".

מנגד, קשרה של בנפיקה, קוסטאס קטסוראניס, נשמע קצת פחות חושש והביע את זלזולו ביריבה מאמש: "שיחקנו כמו שהיינו צריכים כדי להשיג את הניצחון. אני לא זוכר מתי היו לנו משחקים כל כך קלים". ניקוס ליברפולובוס, חלוצה של סלטיק, הוסיף: "זה חשוב שלקחנו את שלוש הנקודות. שיחקנו טוב וכעת אנחנו מסתכלים אל המשחקים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully