וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "יש בסיס לאמונה בכדורגל הישראלי"

אבי לוזון חוגג את ההעפלה של הנבחרת הצעירה למשחקי ההצלבה לאליפות אירופה, אחרי ה-0:0 בגרמניה. אוהד לויטה: "התנפלנו על הגרמנים". מוטי איוניר: "החוויה תתרום לשחקנים בנבחרת הבוגרת"

הנבחרת הצעירה של ישראל עשתה את זה ובגדול. בזמן שהנבחרת הבוגרת מאכזבת אותנו, השחקנים של מוטי איוניר כפו 0:0 על נבחרת גרמניה וזכו בכרטיס להצלבה, בדרך אולי לשחזר את ההישג מלפני שנתיים ולהעפיל לאליפות אירופה.

ואלה שמות הנבחרות שעשו את זה והבטיחו את מקומן בפלייאוף, שמכיל 14 נבחרות: איטליה, טורקיה, אנגליה, ספרד, שוויץ, פינלנד, אוסטריה, סרביה, גרמניה וווילס (עלו כראשי בתים), בלארוס, ישראל, צרפת ודנמרק (עלו כסגניות הבכירות) לא יכולות להיות מוגרלות אחת נגד השנייה.

הגרלת המשחקים תתקיים במאלמו כאשר המשחקים ייערכו בשיטת בית-חוץ ב-10/11 וב-14/15 באוקטובר. הנבחרות שישרדו את השלב הזה, יחד עם שבדיה, יעפילו לאליפות אירופה שתתקיים בקיץ הבא. אגב, הולנד, שזכתה ביורו האחרון, נותרה בחוץ אחרי שסיימה שנייה ולא הצליחה להעפיל.

מאמן הנבחרת מוטי איוניר אמר בסיום: "זה מסוג המשחקים הכי קשים שיש, לשחק מול גרמניה, שיש לה שחקנים בליגת האלופות. מגיע לשחקנים כל הכבוד על לחימה במשך 90 דקות. הייתה לנו הזדמנות של שרן ייני לנצח במשחק. אני מאוד גאה בשחקנים על הלחימה. היו דקות יותר טובות או פחות, אבל בסך הכל מגיע להם כל הכבוד. הגרמנים ידעו שתיקו 0:0 מעלה אותם, בגלל ה-2:2 בישראל".

בהמשך, החמיא איוניר לשחקניו. "גיא אסולין עלה בכוחותיו האחרונים, וראו זאת במגע הפיזי מולם. הכושר הגופני שלו היה קצת בעייתי, אבל בזמן ששיחק הוא השקיע הרבה ועשה דברים יפים. אנו צריכים לשמוח שהשחקן הזה נמצא בכדורגל הישראלי. אושרי רואש בלט כבר בנבחרת הנוער בתור בלם, הוא בחור חזק ועיקש שעושה עבודה נהדרת. יש לנו שתי מטרות: האחת, לעשות הישגים ולהגיע לאליפות אירופה והשנייה, לספק שחקנים לבוגרת. אני מאמין שהשחקנים עברו חוויה שתוכל לתרום לקראת הנבחרת הבוגרת".

גיא לוי, המאמן שהוביל ברוב הקמפיין את הנבחרת, החמיא להישג ולראשי הנבחרת כשאמר: "כל הכבוד לנבחרת. זה הישג יוצא מן הכלל לכדורגל הישראלי. זה מראה שהדור הצעיר שלנו באמת מוכשר. כל הכבוד למוטי איוניר ולבחורים כמו גם לצוות הנפלא של הנבחרת. צריך לתת את הקרדיט למוטי, זה לא קל להיכנס לתפקיד בזמן כל כך קצר ותוך חודשיים להשפיע על השחקנים ולהצליח להביא ארבע נקודות משני משחקים לא פשוטים כלל. הילדים האלה זה העתיד שלנו.

"מבחינה אישית אני עשיתי את עבודתי בצורה ובדרך שלי. אני שלם עם כל ההחלטות שקיבלתי. עשיתי חלק נפלא מהקריירה שלי בנבחרת הזו אבל הדבר הכי נכון כרגע זה לתת את הקרדיט למי שנמצא שם עכשיו. זה לא פשוט ומוטי עשה הישג גדול, על כך מגיע לו כל הכבוד. אמרתי כבר שאני אהיה הראשון שאשמח בהישגים של הנבחרת ואני עומד מאחורי הדברים שלי. מגיע כל הכבוד וברכות לכולם".

שפונגין: "עלינו עם ביטחון ביכולת שלנו"

יובל שפונגין, שהתקשה לדבר בגלל השירה האדירה שנשמעה מאוטובוס הנבחרת שהוביל אותה חזרה למלון, אמר ברגש: "כולם כאן שמחים מאוד. זה ללא ספק הישג גדול. נחכה להצלבה ובאמת שלא משנה לי את מי נקבל".

"היה משחק לא קל בכלל", הוסיף שפונגין, "עלינו עם ביטחון ביכולת שלנו, הגענו להזדמנויות ויכולנו אפילו להכריע את המשחק, אבל אסור לנו להיות חזירים. הגרמנים הם נבחרת טובה, אבל כבר הוכחנו שאנחנו לא נופלים מהם בתיקו בארץ. העיקר שעלינו להצלבה".

השוער אוהד לויטה הוסיף: "אנחנו שמחים ומאושרים. הבאנו את עצמנו למצב שעכשיו הדברים תלויים בנו ועכשיו מתחילה העבודה האמיתית. היה משחק טוב, כל הנבחרת תיפקדה בצורה מצויינת, רצנו כל המשחק, התנפלנו על הגרמנים כמו שמוטי ביקש וזה היה המפתח להצלחה. לא איפשרנו לגרמנים לפתח את המשחק שלהם ואני שמח שזה הצליח ושעמדנו במשימה".

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שצפה במשחק בדואיסבורג, אמר לאחר ההעפלה לאתר הרשמי של ההתאחדות: "אני שמח ומאושר עבור שחקני הנבחרת הצעירה. הם הוכיחו שיש בסיס לאמונה שלי בכדורגל ובכדורגלן הישראלי, והמטרה עכשיו היא להגיע שוב לגמר אליפות אירופה".

"שאפו גדול למאמנים מוטי איווניר וגיא לוי ולצוות המקצועי. לפני המשחק אמרתי לשחקנים שאני מגיע להשתתף בשמחות. אני שמח ומאושר, ומכאן אני טס מחר לשמחה במולדובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully