וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר זכה באליפות ארה"ב הפתוחה

ממעמקי המקום השני בעולם, הוכיח רוג’ר פדרר מיהו באמת הטניסאי הטוב בעולם כשהביס את אנדי מארי בתצוגת ענק בגמר אליפות ארה”ב

למי שכבר הספיק לשכוח, רוג'ר פדרר חזר והראה לכל העולם הלילה (בין שני לשלישי) שהוא עדיין רוג'ר פדרר. הפנומן השוויצרי גבר על אנדי מארי 2:6, 5:7, 2:6 בגמר אליפות ארצות הברית והשלים זכייה חמישית ברציפות בטורניר היוקרתי בניו יורק, ותואר גראנד סלאם 13 במספר, שהציב אותו הכי קרוב שאפשר לפיט סמפראס, שמוביל את רשימת זוכי הגראנד סלאמים בכל הזמנים עם 14.

פדרר עבר עונה קשה במונחים שלו, עם הפסד כואב לנובאק דג'וקוביץ' בחצי הגמר באוסטרליה, תבוסה צורבת לרפאל נדאל בגמר הרולאן גארוס, מפח נפש מול אותו נדאל בגמר ווימבלדון, וסדרת הדחות מוקדמות בטורנירי המשטחים הקשים הקיץ, כולל באולימפיאדת בייג'ינג. אבל הוא הקפיד להכריז שלא מדובר בשנת נפל, ושהתוצאות עוד יגיעו. אחרי שאיבד את המקום הראשון בדירוג העולמי אחרי יותר מארבע שנים, והוספד על ידי כמה מבכירי הפרשנים, הגיע פדרר לפלשינג מדו עם משימה ברורה, ועמד בה כמו ענק.

מארי התייצב לגמר עם טונות של ביטחון אחרי שהדיח את נדאל בחצי הגמר, אבל גילה מהר מאוד שמדובר במשוכה שונה לחלוטין. פדרר שלט במערכה הראשונה ביד רמה וניצח בה בקלות יחסית 2:6. המערכה השניה כבר היתה צמודה בהרבה, כשמארי הצליח לפרקים להשתוות לרמת המשחק הפנומנלית של יריבו, אבל פדרר שוב היה גדול עליו וניצח 5:7. המערכה השלישית כבר נראתה כמו מסע נקמה פרטי של פדרר בכל מי שהעז לפקפק בגדולתו בחודשים האחרונים, עם שורה של חבטות שייכנסו להיילייט של כל מהדורת חדשות בעולם ביממה הקרובה, עד לניצחון מוחץ של 2:6 וזכייה בטורניר ובאחד הגביעים המתוקים בקריירה המפוארת שלו.

מהלך המשחק

פדרר הגיש ראשון ולא התקשה לעלות ל-0:1 זריז במשחקון חלק על האפס. מארי הגיב היטב ולא גילה סימני פחד מהמעמד כשהשווה מיד ל-1:1. פדרר עלה ל-1:2 במשחקון הבא, והשיג את נקודה השבירה הראשונה במשחק בעזרת מכת בקהנד נפלאה, אבל מארי עמד בלחץ והצליח לזכות במשחקון כדי להשוות ל-2:2. פדרר טייל בדרך ליתרון 2:3, לפני שהידיים של מארי החלו לרעוד קצת, ושתי טעויות לא מחויבות שלו סייע ולפדרר לשבור בפעם הראשונה ולעלות ל-2:4. השוויצרי לא הביט לאחור ושמר בקלות על ההגשות שלו, לפני ששבר פעם נוספת את מארי ההמום וניצח במערכה הראשונה 2:6.

פדרר המשיך במומנטום בפתיחת המערכה השניה ועלה ל-0:1 מהיר. מארי נאבק כדי לשמור על ההגשה במשחקון הבא, אבל פדרר התחיל להפעיל את הקסמים שלו ובחבטת העברה משובחת שבר פעם נוספת ועלה ל-0:2. דווקא אז ענה מארי עם סדרת החזרות מצוינת, ואחרי שאיבד שישה משחקונים רצופים עלה סוף סוף על הלוח כשצימק ל-1:2. הסקוטי הצעיר קיבל ביטחון והשווה ל-2:2, ואף עלה ליתרון 0:40 במשחקון הבא, אבל פדרר הוא עדיין פדרר, ובסופו של דבר שמר המדורג שני בעולם על ההגשות ועלה ל-2:3. בהמשך קיבלו כמה דקות של טניס משובח ומאוזן, בהן שמרו השניים על הגשותיהם בדרך לשוויון 5:5. ואז בדיוק הרים פדרר את רמת משחקו, חיבר שני משחקונים גדולים ודהר לניצחון 5:7 במערכה.

את המערכה השלישית פתח פדרר בדיוק בדרך בה סיים את השניה, ולמרות שרוחו של מארי נראתה רחוקה מלהיות שבורה, הסקוטי פשוט נותר חסר אונים מול מגוון ההברקות של האלוף שבדרך, שהתעופף לכל כדור באומנות וריחף ליתרון של 0:3. בצר לו נאלץ מארי להרים ידיים, כשכל אחד ואחד מניסיונותיו מצא מהעבר השני את פדרר הנמרץ, שהגדיל במהירות את יתרונו ל-0:5 מוחץ. מארי לא רצה לרדת מושפל ונלחם בחזרה לפיגור של 5:2, אבל גם לאחר שהציל נקודת משחק במשחקון הבא הוא הבין שמדובר רק בדחיית הקץ, ופדרר סיים נפלא את הנקודה האחרונה במשחק, בסיום ראלי ארוך ומורט עצבים, בסיומו השלים ניצחון 2:6 במערכה, וקרס מאושר על רצפת איצטדיון ארתור אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully