וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטי הכדורסל הכריזו על סכסוך עבודה

8.9.2008 / 14:20

400 שופטי הכדורסל פתחו בעיצומים לאחר שהמגעים עם האיגוד הגיעו למבוי סתום. שי שני: "מקווה שיירדו מהתביעות שאין להם אח ורע"

חטיבת הספורט של הסתדרות המעו"ף הכריזה השבוע סכסוך עבודה לכ-400 שופטי הכדורסל, זאת לאחר שהמשא ומתן על הסכם חדש בין ההסתדרות ונציגות השופטים לבין איגוד הכדורסל שהתקיים במהלך החודש האחרון נקלע למבוי סתום. ההסתדרות ונציגות השופטים דורשים תוספת שכר, תנאים סוציאליים על פי החוק, שכן רק ל-45 שופטים מהסגל הבכיר יש פנסיה ותנאים סוציאליים, ביגוד ונעליים, מאמן כושר לכלל השופטים, השתלמויות לשופטים כימי עבודה ותשלום מלא עבור ביטול משחק.

יו"ר חטיבת הספורט של הסתדרות המעו"ף, ניר אלון אומר היום (שני): "אנו קוראים לאיגוד הכדורסל להיכנס עימנו מיידית למשא ומתן לפני שנאלץ לעשות צעדים ארגוניים. במידה והנתק בין נציגות השופטים להנהלת האיגוד ימשיך להתקיים אנו נחריף את המאבק באופן שנמצא לנכון עם תום תקופת ימי הצינון".

יו"ר נציגות השופטים, ירון זריף אמר בתגובה: "אני מקווה שהמשבר ייפתר במהרה בכדי שנגיע להסדר שיהיה מקובל על כל הצדדים. השופטים בכלל הליגות מאוחדים בדעתם שצריך להגיע למצב ששופט יצא למשחק וירוויח בהתאם".

כזכור, ב- 20.8.08, התקיימה פגישה בין איגוד הכדורסל לבין ההסתדרות ונציגות השופטים. בפגישה נידונו נושאי שכר השופטים ותנאיהם הסוציאליים. ב-1.9.08, ביטל איגוד הכדורסל את פגישת ההמשך שהייתה אמורה להתקיים ונודע לנציגות השופטים כי אין בכוונת הנהלת האיגוד לדון עם ההסתדרות ונציגות השופטים על שיפור תנאי השכר ומאז המשא ומתן הוקפא. אי לכך, הוחלט פה אחד על הכרזת סכסוך עבודה.

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה כי "האיגוד פעל וימשיך לפעול על פי החוק וההסכמים שיש לאיגוד הכדורסל עם השופטים. נציגות השופטים הציגה דרישות שאינם יכולות להוות בסיס למשא ומתן. איגוד הכדורסל בישראל הציע לשופטים, סל תוספות מכובד מאד לשנים הקרובות, הצעה שנדחתה על ידי נציגות שופטי הכדורסל, בטענה כי: " ההצעה אינה רצינית"".

יו"ר איגוד הכדורסל שי שני מסר בתגובה: "בטוחני כי בסופו של יום, שופטי הכדורסל שהינם חלק בלתי נפרד מהענף, התעשתו וירדו מתביעות השכר הבלתי סבירות, תביעות שאין להם אח ורע בשום תחום מקצועי אחר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully