וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון בבלגיה נשלל מהמילטון

מירוץ בלגיה הסתיים בדרמה גדולה לאחר שהאנגלי ניצח בזכות עקיפה לקראת הסיום, אבל חקירה של המקרה הורידה אותו למקום השלישי בלבד

לואיס המילטון סיים היום (ראשון) במקום הראשון במירוץ ה-13 בסבב הפורמולה 1, אחרי סיום דרמטי, אבל כעבור כשעתיים וחצי הודיעה הנהלת הפורמולה 1 שבעקבות חקירה שביצעה, היא שוללת ממנו את הניצחון ומורידה אותו למקום השלישי. בעקבות ההחלטה מי שניצח במירוץ הוא למעשה פליפה מאסה, כשניק היידפילד מב.מ.וו-סאובר מסיים שני.

הנהג של מקלארן פיגר לאורך כל המירוץ אחר קימי רייקונן מפרארי, אבל שרשרת של אירועים דרמטיים בשתי ההקפות האחרונות העניקו להמילטון את המקום הראשון, שבהמשך כאמור נשלל ממנו.

המילטון, שפתח בפול פוזישן, איבד את היתרון שלו כבר בפתיחה, כשרייקונן פרץ קדימה ונטל את ההובלה. בהמשך המירוץ מזג האוויר החורפי בבלגיה והחשש מהמסלול הרטוב יצרו הרבה לחץ ובלבול בקרב היצרניות, רייקונן איבד את היתרון שלו, ושתי הקפות לסיום המילטון ביצע עקיפה דרמטית ועלה למקום הראשון. רייקונן בהמשך כבר הצליח להדביק את יריבו ממקלארן ואף עקף אותו שוב, אך אז החליק, התנגש בקיר ויצא מהמירוץ.

התוצאות הסופיות של המירוץ קבעו שמאסה נשאר במקום השני, אבל התקדם מרחק שתי נקודות בלבד מהמילטון לקראת סיום עונה מותחת במיוחד. בדירוג היצרניות פרארי פתחה פער של 12 נקודות על פני מקלארן.

דירוג הנהגים

1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן) 76 נקודות
2. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) 74
3. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו) 58
4. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) 57
5. ניק היידלפד (גרמניה, ב.מ.וו) 49
6. הייקי קובלאינן (פינלנד, מקלארן) 43
7. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) 26
8. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) 23
9. מארק וובר (אוסטרליה, רדבול) 18
10. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) 16

דירוג היצרניות:
1. פרארי - 131 נקודות
2. מקלארן - 119
3. ב.מ.וו - 107
4. טויוטה - 41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully