וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שלא מערבבים פוליטיקה עם כדורגל?

לילה סוער במרכז אמריקה: ארה"ב זכתה לקבלת פנים עוינת בקובה וניצחה 0:1; 100 אלף מקסיקנים לבשו לבן כמחאה על האלימות במדינה

נבחרת ארה"ב ערכה אמש (שבת) ביקור היסטורי בקובה, כשגברה על הנבחרת המקומית 0:1 במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010 בבית הקונקאף, שכולל את נבחרות צפון אמריקה ומרכזה. היה זה ביקור ראשון של נבחרת אמריקאית בקובה ב-61 השנים האחרונות.

האמריקאים, כידוע, הטילו חרם על קובה מאז ההפיכה ב-1959, במהלכה תפס את השלטון פידל קסטרו, שהנהיג משטר קומוניסטי ושיתף פעולה עם האויבים מברית המועצות. אך למרות המתיחות הפוליטית ושריקות הבוז של 15 אלף הצופים (ששילמו מחיר של ארבעה סנט אמריקאים על כרטיס), בנבחרת האמריקאית מתעקשים לספר על קבלת פנים חמה בבירה הוואנה. "התייחסו אלינו מאוד יפה", סיפר המאמן האמריקאי בוב בראדלי, שהשיג את הניצחון למרות החשש שהמשחק לא יושלם בעקבות הפסקת חשמל בדקה ה-86, "כולם היו מאוד ידידותיים, זה היה טיול מצוין". ארה"ב נמצאת בראשות בית א' עם שש נקודות אחרי שני משחקים, ומקדימה את טרינידד וטובאגו (שסיימה ב-1:1 מול גואטמלה).

המקסיקנים רוצים שקט

גם במקסיקו השתלבה הלילה הפוליטיקה עם הספורט, כש-100 אלף אוהדים מקסיקנים באיצטדיון האצטקה עטו על גופם חולצות לבנות והפגינו במחאה על הפשיעה הגואה במקסיקו. הנבחרת המקומית אירחה את ג'מייקה (והביסה אותה בלי קושי 0:3), אך את תושבי מקסיקו סיטי יותר עניינה מלחמת הסמים האלימה שמתחוללת במדינה, שהביאה למותם של יותר מ-2,700 איש רק השנה. גם שחקני הנבחרת המקסיקנית, כחלק מיוזמה של ההתאחדות המקומית, לבשו מדים לבנים במקום המדים הירוקים המסורתיים. מקסיקו נמצאת במקום הראשון בבית ב', לפני הונדורס, קנדה וג'מייקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully