וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2:2 דרמטי בין שוויץ לישראל במוקדמות המונדיאל

נבחרת שוויץ הגיעה לאצטדיון רמת גן, פגשה נבחרת ישראלית בינונית והוליכה 0:2 בזכות שני שערים בבעיטות חופשיות, אבל שערים של בניון בדקה ה-72 ושל סהר בתוספת הזמן קבעו 2:2 במשחק הפתיחה של ישראל במוקדמות מונדיאל 2010

נבחרת ישראל פתחה הערב (שבת) בסביבות 21:00 את קמפיין מוקדמות מונדאיל 2010 שלה ובסביבות 22:30 נדמה היה שהיא גם סיימה אותו, כששוויץ מוליכה מולה 0:2. אבל 17 דקות גדולות פלוס זמן פציעות קבעו 2:2 דרמטי וחילקו את הנקודות בין שתי הנבחרות.

ישראל שיחקה כדורגל לא רע במחצית הראשונה, אבל גם לא מספיק טוב בשביל לנצח נבחרת יציבה כמו שוויץ. הפחד של שני הצדדים לספוג, הפך את המשחק למעט אפור, כשהמצבים הטובים ביותר מגיעים אחרי הכשלות באזור הרחבות ובעיטות חופשיות. אחרי כמה הרמות עקרות ובעיטה נוספת של טועמה החוצה, הגיע הקאן יאקין והראה לקשר סטנדרד ליאז' איך עושים זאת נכון.

יאקין משתייך לדור הקודם של נבחרת שוויץ, זה שאת הנציגים שלו כבר קשה לזהות בסגל האדום-לבן, אבל הקשר הפנטסטי כבש את כל שלושת השערים של נבחרתו ביורו האחרון והיום עשה זאת בדקה ה-45, בבעיטה חופשית מצוינת למשקוף ופנימה.

ישראל גילתה שהזהירות שהיא נקטה במחצית הראשונה עלולה לעלות ביוקר ועכשיו נקלעה לסרט אחר, זה על פיו במקום לחפש יתרון וניצחון ביתי, היא קודם כל צריכה למצוא שער שוויון מול נבחרת שהמאמן שלה הצהיר ערב המשחק שגם תיקו יספק אותו.

קשטן הבחין בחלודה היחסית של קולאוטי ובחוסר הניידות שלו והכניס את בן סהר במקומו. חלוץ פורטסמות לא רואה מגרש באנגליה, אבל הביא הרבה התלהבות והקשה על ההגנה השוויצרית יותר מחלוץ מנשנגלדבאך. ההתלהבות עאלק הזו נמשכה בדיוק 12 דקות, עד השני של השוויצרים. שוב עבירה טפשית באזור הרחבה, שוב בעיטה חופשית של יאקין והפעם נ'קופו הגיע ראשון מול האין הגנה בכחול ונגח בקלות פנימה.

רבע השעה הבאה מצאה נבחרת ישראלית שבורה וממוטטת. השער השני של השוויצרים שבר את השחקנים הצעירים וחסרי הניסיון של ישראל וכנראה שגם את המאמן שלה, שביצע שני חילופים מהירים בתקווה לכך שמישהו יקח אחריות ויציל את המולדת. אבל שער מקרי של בניון בדקה ה-73 הפיח תקווה מחודשת לפחות לנקודה, השחקנים התחילו לרוץ, הקהל התחיל להרעיש וישראל יצאה לקרב אחרון על הנקודה ועל הקמפיין.

בשלבים מסוימים נראה היה שהשברון חזר וכשהיצפלד ערך שינויים הגנתיים נדמה היה ששוויץ תשיג ניצחון מצוין מבחינתה, אבל אז הגיעה הדקה ה-92 ואיתה שער שוויון של בן סהר, שקבע 2:2.

מי שזילזל בשוויץ קיבל הערב תשובה בדמות נבחרת שנמצאת בהתקדמות מתמדת ושיטתית ושההופעות שלה בשנים האחרונות בטורנירים הגדולים לא הגיעו בטעות. שוויץ טובה מישראל, השחקנים שלה איכותיים יותר, אבל מצד שני, בבית דרור קשטן והשחקנים שלו היו חייבים לסיים לפחות בתיקו ובעקבות ההתפתחויות על הדשא, הם גם יסתפקו בתוצאה.

מהלך המשחק

דקה 20: בניון התקדם מצד ימין והעביר כדור רוחב, דז'ורו הגיע ראשון והרחיק לקרן, בנגיעה שכמעט והפכה לשער עצמי.

דקה 28: מבצע יפה של קולאוטי ובניון הסתיים ברגליו של האחרון, אבל במקום לבעוט לשער ממצב נוח בתוך הרחבה, קשר ליברפול העדיף לכדרר ואיבד את הכדור.

דקה 29: הקאן יאקין קיבל כדור מנ'קופו 17 מטרים מהשער ושיחרר בעיטה למרכז השער, אוואט ירד ולקח.

דקה 45: גול! בהראמי הוכשל כ-22 מטרים מהשער של אוואט, הקאן יאקין לקח את הבעיטה החופשית בצורה מושלמת, הכדור פגע במשקוף ונחת בפנים. 0:1 לשוויץ.

דקה 51: תמיר כהן שלח כדור ארוך לכיוון הרחבה, בן סהר הקדים את כל ההגנה האדומה אבל מ-16 מטרים בעט מעל המשקוף מול בנאליו שיצא לעברו.

דקה 52: בניון הגיע ראשון לכדור אליו יצא גם בנאליו, השוער נראה כאילו הוא מכשיל אותו, אבל השופט השבדי מרטין האנסון התעלם.

דקה 57: שער! יאקין לקח כדור חופשי נוסף והפעם הגביה לרחבה, נ'קופו מצא את עצמו פנוי לחלוטין סמוך לרחבת ה-5 ונגח בקלות פנימה. 0:2 לשוויץ.

דקה 72: פונלאנטן שזה עתה נכנס במקומו של בארנטה, קיבל כדור בתוך הרחבה ובנגיעה הראשונה שלו בעט כדור מסוכן לכיוונו של אוואט, שהדף.

דקה 73: גול! סהר העביר כדור רוחב מימין, ברדה השתלט והעביר בנגיעה לבניון, שכבש בקלות מ-5 מטרים. 1:2 לשוויץ.

דקה 90+1: בניון חדר לרחבה מצד שמאל, הגיע מול בנאליו בזווית קשה, אבל לא הצליח להקפיץ מול ונבלם לקרן.

דקה 90+2: שער! בן סהר הגיע ראשון לכדור רוחב משמאל ודחק פנימה. 2:2.

נבחרת ישראל: דודו אוואט, שמואל קוזוקין, אבי סטרול, טל בן חיים, יואב זיו, בירם כיאל (משה אוחיון 62), תמיר כהן, יוסי בניון, סלים טועמה, עומר גולן (אליניב ברדה 59), רוברטו קולאוטי (בן סהר 46)

נבחרת שוויץ: דייגו בנאליו, לודוביק מאניאן, יוהאן דז'ורו, סטפן גריכטינג, סטפן ליכטשטיינר, טרנקילו בארנטה (יוהאן פונלאנטן 72), גוקאן אינלר, הקאן יאקין (אלמן אבדי 74), בנג'מין הוגל, ואלון בהראמי (כריסטוף שפיכר 87), בלייסה נ'קופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully