וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר עלה לגמר הפלשינג מדו אחרי 1:3 על דג'וקוביץ'

פדרר עלה לגמר אליפות ארה”ב כשגבר על דג’וקוביץ’. הגשם קטע את חצי הגמר השני, בין נדאל למארי, במצב של 2:6, 6:7, 3:2 לסקוטי

אחרי עונה עגומה מבחינתו של רוג'ר פדרר, בה לא זכה באף טורניר גראנד סלאם, פספס מדליית זהב אולימפית ביחידים ואיבד את המקום הראשון בעולם, נשאר לו רק מקום אחד שיכול להעלות חיוך על פניו: טורניר אליפות ארצות הברית הפתוחה. פדרר חולם על זכייה חמישית רצופה בטורניר, והוא בהחלט יכול להמשיך לפנטז על הפרס הגדול אחרי ניצחון מרשים על נובאק דג'וקוביץ' (מדורג 3) בחצי הגמר עם 3:6, 7:5, 5:7, 2:6. פדרר מחכה בגמר למנצח בחצי הגמר השני בין רפאל נדאל (1 בטורניר) ואנדי מארי (6 בטורניר).

23 אלף צופים באצטדיון המרכזי בקווינס המתינו לנובאק דג'וקוביץ', שהדיח בשלב הקודם את הפייבוריט שלהם אנדי רודיק, והצליח להרתיח אותם ברצף דפוסי התנהגות, שלא הכי מומלצים מול קהל ביתי. הפנומן השוויצרי הצליח לעבור את דג'וקוביץ', ולנקום בו על ש"גנב" לו את תואר הגראנד סלאם הראשון העונה באוסטרליה.

פדרר עלה חד וממוקד למערכה הראשונה, ובעזרת חבטות כף יד אדירות, עמוקות ומדויקות הוא שבר במשחקון הרביעי והמשיך ל-1:4. הסרבי התאושש מעט ושמר על הגשותיו, אבל המערכה הראשונה הייתה שוויצרית, עם 3:6 לפדרר, תוך 24 דקות. פדרר היה פחות חד בתחילת המערכה השנייה, והזיע רבות לפני שניצח במשחקון השני. פדרר ביצע טעויות רבות ליד הרשת, ודג'וקוביץ' שבר ל-1:3. הסרבי היה להוט לגמור מהר את המערכה, ופדרר ניצל זאת כדי לשבור חזרה במשחקון השביעי ולהשוות ל-4:4. השניים שמרו על ההגשות, אבל אז חבטת גב ביד של פדרר חרקה במקצת, דג'וקוביץ' שבר וניצח 5:7 במערכה השנייה.

פדרר השיג נקודת שבירה במשחקון השלישי של המערכה השלישית, אבל גב יד רעה לא אפשרה לו לנצל זאת. השניים שמרו על ההגשות, עד שפדרר שבר במשחקון העשירי, והמשיך לניצחון 5:7 במערכה. השניים שמרו על הגשתם במערכה הרביעית, עד שפדרר שבר ל-2:3. דג'וקוביץ' נשבר, ופדרר שייט לניצחון 2:6 במערכה ו-1:3 במשחק כולו.

"אני נרגש לחזור לגמר שוב פעם", אמר פדרר המאושר בסיום. "עבדתי קשה כל העונה כדי להצליח במשחקים הגדולים. לנצח את האליפות הזאת יהיה מאוד חשוב עבורי". לכשנשאל את מי הוא מעדיף לפגוש בגמר, אנדי מארי או רפאל נדאל, ענה השוויצרי בחיוך: "אני מעדיף את הגביע. אבל אני משער שאת נדאל, כי היו לנו קרבות כל כך טובים לאורך השנה, כך שאני מקווה לאחד נוסף".

הגשם הפסיק את חצי הגמר בין נדאל למארי

חצי הגמר השני מפגיש בין רפאל נדאל לאנדי מארי, ולשניהם זו תהיה הפעם הראשונה בקריירה במעמד חצי הגמר בפלאשינג מדו. במקרה של מארי, זה בכלל חצי גמר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלו, ואם הוא רוצה להיות הבריטי הראשון בגמר גראנד סלאם מאז גרג רוזצקי ב-1997, הוא חייב להשיג ניצחון ראשון על נדאל. עד היום, השניים נפגשו חמש פעמים בסבב ונדאל ניצח בכל המשחקים.

נדאל פשוט מחכה לסמן וי על המטרה הבאה שלו, אחרי עוד זכייה ברולאן גארוס, זכיה היסטורית בווימבלדון ומדלית זהב אולימפית. לפני המשחק היה קשה להאמין שמארי הסקוטי יהיה אחראי להפסד השלישי ב-57 משחקים של השור ממאיורקה.

אבל מארי הפגין סבלנות למן הפתיחה, ובעזרת טא'ץ עדין הצליח לשבור במשחקון השלישי. הסרבים האדירים של הבריטי סייעו לו לשמור על השותיו, לשבור שוב במשחקון השביעי ולנצח 2:6 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה הייתה מלחמת עולם. נדאל הציל שלוש נקודות שבירה במשחקון השלישי, הסרב של מארי נחלש קצת והשניים שמרו על ההגשה. אחרי שמארי ניצח על האפס במשחקון העשירי השניים הגיעו לשובר שוויון. מארי פתח במיני ברייק וגיוון את משחקו כדי להקשות על הספרדי. מטוס שחלף בדיוק כשנדאל הגיש, הפריע לו להתרכז, הכדור טס החוצה ומארי ניצח 6:7 במערכה. נדאל השיג שבירה בפתיחת המערכה השלישית והמשיך ל-2:3, אבל אז הגיע המבול שגרם להפסקת המשחק.

המשחק יחודש היום (ראשון) בשעה 23:00 שעון ישראל, כשלאחר מכן יעלו סרינה וויליאמס וילנה יאנקוביץ' לגמר הנשים המסקרן שנדחה אף הוא בגלל הגשמים (4:00, בין ראשון לשני).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully