וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום עומד להתגשם?

ילנה ינקוביץ’ תופיע לראשונה בחייה בגמר גראנד סלאם אחרי שגברה 4:6, 4:6 על דמנטייבה. תתמודד על התואר מול סרינה וויליאמס

ילנה ינקוביץ', אחת הטניסאיות הבכירות בסבב, מדורגת כיום במקום השני בעולם אך לעולם לא זכתה בטורניר גראנד סלאם. הפעם היא רחוקה ניצחון אחד מזכייה היסטורית באליפות ארצות הברית הפתוחה אחרי שניצחה את אלנה דמנטייבה, האלופה האולימפית ואחת היריבות העיקשות בסבב, 4:6, 4:6.

הסרבית, שעברה ברבע הגמר את סיביל באמר, הגיעה בשנה שעברה עד רבע הגמר ולפני שנתיים נעצרה בחצי, תופיע לראשונה ביום ראשון במעמד גמר טורניר גראנד סלאם ותתמודד מול סרינה וויליאמס, שגברה בחצי הגמר השני על דינארה סאפינה הרוסיה 3:6, 2:6. כמובן שניצחון של הסרבית לא רק יקנה לה היסטוריה פרטית אלא ישיב אותה למקום הראשון בעולם, שם היא שהתה רק זמן קצר.

הקרב בין ינקוביץ' לדמנטייבה היה צמוד על אף הניצחון בשתי מערכות, כשכל אחת מהן נמשכה שלוש רבעי שעה. את הראשונה פתחה הסרבית רע ונקלעה לפיגור של 2:0. לינקוביץ' היו שש אפשרויות שבירה במערכה הזו כששתיים מהן נוצלו ויחד עם 20 טעויות בלתי מחוייבות של דמנטייבה, השלימה הסרבית את המשימה וניצחה 4:6. במערכה השנייה דמנטייבה הצליחה לשבור את יריבתה פעמיים, אך ינקוביץ' ניצלה אחוזים רעים בהגשה של דמנטייבה ושברה בפעם השלישית במצב של 4:5 לזכותה, מה שהקנה לה את הניצחון.

"כמו שאתם רואים יש לי דמעות בעיניים, אני מאוד נרגשת להיות בגמר", אמרה ינקוביץ' בסיום ההתמודדות. "שיחקתי במשהו כמו חמישה חצאי גמר וזו תהיה הפעם הראשונה שלי בגמר גראנד סלאם. אני רועדת".

סרינה עצרה את סאפינה, בקלות

מי ששיכנעה אפילו יותר מינקוביץ' בשלב חצי הגמר הייתה סרינה וויליאמס האמריקאית, שגברה על דינארה סאפינה 3:6, 2:6 ותתמודד על התואר בניו יורק לראשונה מאז 2002.

דווקא סאפינה הרוסיה נראתה מרוכזת יותר בפתיחת המשחק, והשיגה שבירה מוקדמת כדי לעלות ל-0:2. בשלב הזה, וויליאמס לקחה את המושכות וניצחה בשבעה משמונת המשחקונים הבאים. האמריקאית הסתדרה עם תנאי מזג האוויר הקשים הרבה יותר טוב מהרוסיה, שגם קיבלה כדור או שניים ישר לגוף וכרגיל - התעצבנה מאוד.

וויליאמס תנסה להשיג תואר שלישי באליפות ארצות הברית הפתוחה ותואר גראנד-סלאם תשיעי בקריירה. משחק הגמר שלה מול ינקוביץ' מתוכנן לשבת בערב שעון מקומי (02:00 בבוקר בין שבת לראשון לפי שעון ישראל) אם כי התחזית צופה גשמים, ויתכן והמשחק יועבר ליום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully