וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלשינג מדו: פדרר יפגוש את דג'וקוביץ' בחצי הגמר

השוויצרי נזקק לשני שוברי שוויון כדי לנצח את הפתעת הטורניר, הלוקסמבורגי ז'יל מולר. הסרבי הדיח את רודיק ועיצבן את הקהל בניו יורק

אחרי שהזדקק לחמש מערכות מתישות ומותחות בשמינית גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה כדי לנצח את איגור אנדרייב, פגש ביום חמישי רוג'ר פדרר את ז'יל מולר, הפתעת הטורניר, ברבע הגמר, והפעם הוא הזדרז לנצח. הלוקסמבורגי, שגבר בין השאר על טומי האס והדיח בשמינית הגמר את ניקולאי דוידנקו, רצה להמשיך להפתיע גם את השוויצרי, ממרומי המקום ה-130 בעולם, אבל נכנע לשוויצרי 7:6, 6:4, 7:6.

למרות התוצאה החד משמעית, המשחק היה צמוד מאוד. השניים שמרו על הגשתם לאורך כל המערכה הראשונה, ובמשחקון ה-12 לפדרר הייתה נקודת מערכה, אך מולר כפה שובר שוויון, בו ניצח השוויצרי ועלה ל-0:1. במערכה השנייה שוב שמרו השניים על ההגשות, אך טעות כפולה של מולר אפשרה לפדרר לשבור ל-4:5 ולהמשיך ל-4:6 במערכה.

במערכה השלישית מולר הפליא בחבטות החזרה טובות, והשתמש בגב היד שלו כדי להריץ את פדרר, אך הפנומן השוויצרי הראה ניצוצות משלו ושלח כדורים עמוקים ומדויקים שללוקסמבורגי לא הייתה תשובה אליהם. גם במערכה השלישית הלכו השניים לשובר שוויון. מיני-ברייק של מולר העלה אותו ל-1:4, אך סרבים אדירים של פדרר צימקו ל-4:3. פדרר המשיך באותו קצב, ועלה ל-5:6 בעזרת מיני-ברייק ששחרר ממנו צעקת Come on. מיד אחר כך פדרר זכה בנקודה, ואחרי שעתיים ו-25 דקות הוא השלים ניצחון 0:3 חלק ועלה לחצי הגמר.

"היה קשה מאוד היום", סיכם פדרר והחמיא ליריבו, "ז'יל שיחק מצוין בטורניר. היום היה קשה במיוחד בגלל החום והרוח, והוא גם הגיש מצוין. לא קיבלתי ממנו הרבה הזדמנויות, ולכן ניצחון חלק במערכות זו תוצאה מצוינת. אני שמח שהצלחתי לסיים את המשחק כך, אחרת זה היה הולך למערכה רביעית".

דג'וקוביץ' נגד הקהל

במשחק האחרון של שלב רבע הגמר התעמתו נובאק דג'וקוביץ' ואנדי רודיק, במה שהבטיח להיות קרב אימתני בין פיינליסט השנה שעברה לגיבור המקומי, שנראה בכושר נהדר בשלבים המוקדמים. אבל דג'וקוביץ' לא התחשב בקהל האלפים שהגיע לתמוך ברודיק, וניצח בקלות יחסית בשתי המערכות הראשונות 2:6, 3:6, בהן הצליח להתמודד היטב עם ההגשה העוצמתית של יריבו. רודיק, אלוף הטורניר ב-2003 שצנח השנה עד למקום השמיני בדירוג העולמי, השיג שבירה מוקדמת במערכה השלישית בדרך לניצחון 3:6 שהכניס בניו יורקרים ביציעים תקווה להפתעה.

התקווה הזו כמעט התממשה כשרודיק הגיש לניצחון במערכה ביתרון 4:5, אבל שתי שגיאות כפולות רצופות שלו עזרו לדג'וקוביץ' לאזן את התוצאה, והשניים הלכו לשובר שוויון. גם כאן היתה זו טעות מכריעה של רודיק שהציבה את הסרבי הצעיר בעמדת יתרון, כשדרופ שוט תמוה ביותר שלו במצב של 5:5 בשובר השוויון מצא רק את הרשת, ודג'וקוביץ' אמר תודה רבה וניצל את נקודת המשחק לה זכה כדי להבטיח לעצמו מקום בחצי הגמר.

בסיום התפנה דג'וקוביץ' לעקוץ את רודיק על דברים שאמר ערב המשחק ("שמעתי שלנובאק יש בערך 16 פציעות, כולל אנתרקס, שפעת העופות וסארס") וקבע בפני כל הקהל באיצטדיון שהניצחון שלו הוכיח כי מדובר בשטות. הקהל הגיב מיד בשריקות בוז קולניות, אותן ביטל דג'וקוביץ' בטענה שכל האוהדים היו מראש נגדו, כיוון שהם חשבו שהוא מזייף את פציעותיו. במסיבת העיתונאים לאחר מכן, כשרודיק הבהיר שדבריו נאמרו בצחוק גמור, התנצל דג'וקוביץ', שכבר הספיק להתלונן מתחילת הטורניר על כאבים בבטן, בירך, בקרסול ועל קשיים בנשימה, בפני רודיק ובפני הקהל ואמר שהוא ללא ספק הגזים בתגובתו.

תואר אחד כבר חולק עוד לפני שהתחיל משחקו של פדרר, ובאופן טבעי, מדובר בתואר הפחות משמעותי מכולם: טורניר הזוגות מעורבים. אל הגמר הגיע ליזל הובר האמריקאית וג'יימי מארי האנגלי, שהתמודדו מול קארה בלאק מזימבאבווה ולאנדר פאס ההודי, שנחשב לאחד משחקני הזוגות הטובים בעולם.

בלאק ופאס, שדורגו ערב הטורניר כצמד החמישי בטיבו, ניצלו אחוזי הגשה שנייה גבוהים (71%) כדי לנצח את המערכה הראשונה והצמודה 6:7 בשובר שוויון, אחרי 53 דקות משחק. האבר ומארי, שנכנסו לטורניר כלא מדורגים, ניסו לחזור לעניינים, אך הזוג הטוב יותר ניצח, גם במערכה השניה והמכרעת, הפעם 4:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully