וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת, זה הזמן לעוד מהפכה

נבחרתו של דומנק הושפלה 3:1 באוסטריה. איטליה נזקקה לשער בתוספת הזמן של די נטאלה כדי לנצח 1:2 את קפריסין. ניצחונות לאנגליה וספרד

מעבר למשחקה של נבחרת ישראל ביום שבת מול נבחרת שוויץ במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010 בדרום אפריקה, נכנסו לפעולה גם הבתים האחרים, וכפי שזה נראה, צפויות לנו דרמות רבות בעתיד. עבור מספר מאמנים מדובר ביציאה לדרך חדשה, שמהווה סוג של מבחן הוכחה (מרצ'לו ליפי באלופת העולם איטליה, פאביו קאפלו באנגליה, קרל ברוקנר עם אוסטריה, ויסנטה דל בוסקה בספרד וקרלוס קיירוש בפורטוגל), ולפי התוצאות הערב, צפויה לחלקם עוד עבודה רבה.

הפתעה נרשמה במפגש שפתח את משחקי היום, כשמקדוניה ניצחה בסקופיה את סקוטלנד 0:1. בבית 5 הגיעה טורקיה למשחק טעון פוליטית בארמניה וצלחה אותו עם 0:2. בהמשך, ההפתעות צצו כפטריות אחרי הגשם, כשליטא הביסה 0:3 את רומניה בחוץ, איטליה ניצחה ברגע האחרון 1:2 את קפריסין ואנגליה לא הרשימה ב-0:2 על אנדורה. את הפסדה של צרפת באוסטריה, 3:1, קצת קשה לכנות "הפתעה" כי לצערנו הטריקולור כבר הרגילו אותנו נקיץ ליכולת הירודה שלהם. אומנם לא ניתן להסיק ממחזור אחד בלבד על צמצום פערים, אבל אין ספק שחלק ניכר מנבחרות שנחשבות גדולות לא ממש תפקד.

בית 1: פורטוגל ועוד חמש

מלטה - פורטוגל 4:0

דומה כאילו המאבק העיקרי בבית 1 הוא דווקא על הסגנות. פורטוגל, שנפרדה מפליפה סקולארי וקיבלה מחליף מרתק לא פחות - קרלוש קיירוש - לא נתקלה בבעיות גדולות מדי בדרך להבטחת המקום הראשון בבית, והביסה את מלטה בחוץ.

לשחקניו של קיירוש לא היה קל למצוא את השער הראשון והם נעזרו בשער עצמי של בריאן סנד בדקה ה-25, כדי לרדת למחצית ביתרון 0:1. ההמשך היה הרבה יותר קל. הוגו אלמיידה הרשית בדקה ה-61 וקבע 0:2 לאורחים, סימאו (71) ונאני (78) סגרו ניצחון אלגנטי ופתיחה מוצלחת לקמפיין.

אלבניה - שבדיה 0:0

הנריק לארסון בן ה-36, ענד את סרט הקפטן בשורות הסקנדינבים, וחגג את הופעתו ה-100 במדים הלאומיים, אבל הוא לא יזכור דבר אחד טוב מהמסע לטירנה. שבדיה פגשה את אחת הנבחרות היותר חלשות באירופה, אבל לא הצליחה לגבור על שחקניו של ההולנדי הארי האן, שחקן העבר הנודע של האורנג'.

הונגריה - דנמרק 0:0

דנמרק שלטה במשחק והגיעה ללא מעט הזדמנויות, אבל לא הצליחה לכבוש. שתי דקות לסיום ההונגרים כמעט וגנבו ניצחון, אבל הבעיטה של שאבולש הוצ'טי נעצרה על ידי השוער הדני סטפן אנדרסון.

בית 3: פולין נשארה מרירה

פולין - סלובניה 1:1

לפני היורו ציפו בפולין שנבחרתם הלאומית תהיה אחת ההפתעות בטורניר, אבל כמו במונדיאל 2006, האדומים אכזבו. הציפיות נבנו מחדש לקראת דרום אפריקה, והמארחים היו חייבים לנצח את מטיאז' קק ושחקניו, אבל כשלו במשימה. מיכאל זבלקוב דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-17, והפולנים היו אופטימיים, אך שחקניו של ליאו בינהאקר חגגו עם זלאטקו דדיץ' לאחר שהשווה מקרוב ל-1:1 בדקה ה-35. במחצית השנייה פולין לא הצליחה להכניע את האורחים, והשיגה רק נקודה במשחק הפתיחה.

סלובקיה - צפון אירלנד 1:2

בבלפסט נשמו לרווחה כששמעו כי הקשר קית' גילספי ושחקן ההגנה ג'ורג' מקרטני יהיו כשירים למשחק, אבל זה לא עזר הרבה לחבר'ה של נייג'ל וורת'ינגטון במחצית הראשונה המאופסת. תחילת המחצית השנייה הייתה שייכת למארחים, שעלו ל-0:1 משער נגיחה של בלם ליברפול מרטין סקרטל בדקה ה-46. אגב, היה זה הכדור המקומי הראשון שנשלח אל המסגרת מאז תחילת המשחק. בדקה ה-70 האוהדים בברטיסלבה קפצו שנית אחרי שער של מארק המסיק. שער עצמי של יאן דוריצ'ה בדקה ה-81 הפיח תקוות בלב האורחים, אבל לא יותר מכך, ושלוש הנקודות נשארו בסלובקיה.

בית 4: גרמנים ללא רחמים

ליכטנשטיין - גרמניה 6:0

בנסיכות הזעירה ריאלים, וקיוו שהענקית מצפון לא תחליט להשתעשע בנבחרתם. ללא הקפטן מיכאל באלאק והקשר טורסטן פרינגס, היה זה לוקאס פודולסקי שכבש לזכות הגרמנים בדקה ה-21, אך עד המחצית האורחים לא הצליחו להגדיל את היתרון. בהמשך הגרמנים לחצו על הגז ולא נרגעו עד שריקת הסיום. זה התחיל עם שער נוסף של פודולסקי בדקה ה-48, סימון רופלס (65) קבע 0:3, ועוד לפני שהמארחים הספיקו לומר "ליכטנשטיין", בסטיאן שווינשטייגר קבע 0:4 כעבור דקה. בדקה ה-76 תומאס היצלספרגר קבע 0:5, והייקו ווסטרמן קינח עם 0:6 בדקה ה-87.

ווילס - אזרביג'אן 0:1

הקהל בקרדיף ראה את נבחרתו שולטת במשחק, ובדקה ה-65 התקוות לשער הפכו כמעט ממשיות. כמעט, משום שהקשר ג'ייסון קומאס בעט את הפנדל בצורה רשלנית, אל גופו של שוער האורחים. שלוש דקות מאוחר יותר איבדו האזרים את החלוץ פאביו לואיס, שהורחק באדום (צהוב שני). בהמשך קומאס שלח טיל מ-25 מטרים, אך גם זה לא נכנס. בדקה ה-83 הגיע השער המיוחל, כשסם ווקס בן ה-18, אחד המשחקני דור העתיד של ווילס, קבע 0:1 מקומי. שחקניו של ברטי פוגס הסתבכו עם כדור קרן, ו-ווקס כבש מקרוב, והעניק את שלוש הנקודות לווילס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בית 5: ספרד, בקטנה

ספרד - בוסניה הרצגובינה 0:1

עוד מאמן שחגג משחק רשמי ראשון עם נבחרתו הוא ויסנטה דל בוסקה הספרדי. אלופת אירופה הטרייה הגיעה כפייבוריטית ברורה למשחק, אך זכרה שבמוקדמות מונדיאל 2006 סיימו שתי הנבחרות פעמיים בתיקו 1:1. הפעם הספרדים היו עדיפים בהרבה, אבל כבשו רק בדקה ה-57 מרגלי דויד וייה, שבמחצית הראשונה הספיק להחמיץ פנדל. האוהדים במורסיה אולי ציפו לקונצרט, אבל הסתפקו בניצחון קטן שעדיין שווה 3 נקודות.

ארמניה - טורקיה 2:0

"זה כדורגל, לא מלחמה", אמר מאמן טורקיה, פתיח טרים, לקראת המפגש, שהיה הראשון אי פעם בין השתיים, "ברור לנו שתהיה להם מוטיבציה מיוחדת". המשחק היה טעון משמעויות פוליטיות אדירות עבור שני הצדדים. הארמנים סבלו קשות ממעשי הטבח של הטורקים, אז האימפירה העותמנית, במהלך מלחמת העולם הראשונה, והמתיחות העכשווית בין המדינות ריחפה מעל האיצטדיון הלאומי בירבאן הבירה. נשיא טורקיה עבודללה גול התארח, והיה למנהיג הטורקי הראשון שביקר בארמניה. לאחר מחצית ראשונה מאופסת, הטורקים עלו ליתרון 0:1 משער של סאנלי טונצ'אי. בדקה ה-78 יתרונה האיכותי של טורקיה מומש בדמות שער של סמיח סנטורק, שקבע 0:2.

בלגיה - אסטוניה 1:3

האוהדים בליאז' ראו שער של ווסלי סונק בדקה ה-39 לזכות הבלגים. בדקה ה-57 סרגיי ז'ניוב השווה ל-1:1, אבל הבלגים התעשתו במהירות, ושערים של סטיבן דפור (74) ועוד אחד של סונק (80) השאירו את שלוש הנקודות בליאז'.

בית 6: קאפלו, אנחנו מצפים ליותר

אנדורה - אנגליה 2:0

מאמן אנגליה, פאביו קאפלו, מונה לתפקיד כדי להצעיד את הממלכה אל עבר זכייה בגביע העולם, ופתיחה מול אנדורה הננסית הייתה אמורה לשמש סוג של משחק אימון, אבל זה הלך קשה מאוד. האנגלים פתחו בסערה וגלן ג'ונסון פספס בסנטימטרים כדור שהיה יכול לקבוע יתרון לזכות האורחים. בדקה ה-21 פרנק למפארד שלח פצצה שהחטיאה את המסגרת האנדורית. אחרי מחצית מאופסת, היה זה ג'ו קול שכבש בוולי בדקה ה-49 וקבע 0:1 אנגלי. 6 דקות אחר כך קול השלים צמד, והעניק לפאביו קאפלו פתיחה חלקה, אך קצת מקרטעת. רוב המשחק התנהל בחלק המגרש של אנדורה, ולמרות יכולת אנגלית פושרת הקהל תמך בנבחרתו.

קרואטיה - קזחסטן 0:3

בימים האחרונים נקשר שמו של סלאבן ביליץ' לאימון ווסטהאם יונייטד, אבל מאמן קרואטיה לא נתן לזה להפריע לו להתרכז במשימה. כבר בדקה ה-13 העלה ניקו קובאץ' חיוך על שפתי מאמנו כשקבע 0:1. בדקה ה-35 לוקה מודריץ' קבע 0:2, ומכאן והלאה זה היה רק עניין של הפרש. במחצית השנייה מלאדן פטריץ' העניק לאוהדים במקסימיר בזגרב שער נוסף בדקה ה-79, וקרואטיה רשמה פתיחה נאה לקמפיין.

אוקראינה - בלארוס 0:1

לאחר מחצית ראשונה מאופסת, השופט ניקולה ריזולי העניק פנדל למארחים בדקה ה-90, והמלך המקומי אנדרי שבצ'נקו דייק וקבע 0:1 לאוקראינה.

בית 7: בצרפת מכינים את הגיליוטינה

אוסטריה - צרפת 1:3

סגנית אלופת העולם הגיעה לוינה במצב רוח שפוף, אחרי התצוגה הכושלת ביורו 2008, ויצאה במצב רוח שפוף יותר. ראשו של המאמן ריימונד דומנק כבר מונח על הגיליוטינה. פיליפ מקסס היה אמור להגן על השער הצרפתי, אבל שער עצמי שלו בדקה ה-8 קבע 0:1 אוסטרי. האוהדים ב"ארנסט האפל" של וינה דחפו את נבחרתם, ורנה אאופהאוזר הרים את היציעם כשקבע 0:2 בדקה ה-41.

במחצית השנייה צרפת התעוררה וסידני גובו צימק ל-2:1 בדקה ה-60. קאמבק? לא ממש. פנדל מדויק של אנדרס איבנשיץ סגר עניין בדקה ה-72 וקבע 1:3 גדול לאוסטרים.

רומניה - ליטא 3:0

מאמן רומניה ויקטור פיטורקה, הצהיר שנבחרתו תלחם על המקום הראשון בבית, אבל דבריו נשמעו קצת תלושים כשמריוס סטאנקביצ'יוס קבע 0:1 לאורחים בדקה ה-31. בדקה ה-70, כשסאוליוס מיקוליונאס קבע 0:2 מפתיע לליטא, דבריו של מאמן רומניה כבר נשמעו מעט הזויים. בדקה ה-86 ההלם באיצטדיון בעיר קלוז'כבר ניכר על פני כולם, כשמינדאוגאס קלונאס קבע 0:3 ענק לליטאים.

סרביה - איי פארו 0:2

שער עצמי של ג'ון ריו ג'ייקובסן העלה את סרביה ל-0:1 בדקה ה-29, ובדקה ה-87 ניקולה זיגיץ' הכפיל את התוצאה לזכות המקומיים.

בית 8: ליפי נחלץ מהבושה, אך לא מהמבוכה

קפריסין - איטליה 2:1

אלופת העולם, איטליה, התחילה את הדרך להגנת התואר באי הקפריסאי, ושחקניו של מרצ'לו ליפי הזיעו עד שהצליחו לנצח. אנטוניו די נטאלה העלה את האזורי ל-0:1 בדקה ה-8 בבעיטה מחוץ לרחבה, ונראה היה שהכל הולך לפי התוכניות. אבל בדקה ה-29 אפסתטיוס אלונפטיס הימם את אלופת העולם כניצל ערבוביה ברחבה, קבע 1:1 ושלח את ג'יג'י בופון להוציא את הכדור מהרשת. אבל איטליה, כמו איטליה, מצאה את הדרך לנצח. מרצ'לו ליפי ערך בכורה מחודשת כמאמן האזורי, והיה זה שוב די נטאלה שחילץ את אלופת העולם ממבוכה גדולה כשבתוך תוספת הזמן כבש מקרוב וקבע 1:2.

גאורגיה - אירלנד 2:1

נשארים עם ניחוח איטלקי, כשמאמן האזורי לשעבר ג'ובאני טראפטוני, הגיע עם האירים למיינץ שבגרמניה (בגלל המצב בקווקז), ומשם להתחיל את הדרך לדרום אפריקה. רובי קין שלח כדור לפינה הקרובה, וקווין דויל נגח מחמישה מטרים את ה-0:1, שהפך לשער אירי רשמי ראשון בעידן טרפאטוני. בדקה ה-70 גלן ווילן ירה מרחוק, נראה היה שהשוער הגאורגי, ג'יאורג'י לוריה, יתסדר עם הכדור, זה חמק בין ידיו, וזה 0:2 אירי. בדקה ה-90 לבאן קאניה עוד הספיק לכבוש שער כבוד מצמק לגאורגים, וטרפאטוני חגג פרימיירה מוצלחת.

מונטנגרו - בולגריה 2:2

סטיליאן פטרוב העלה את הבולגרים ל-0:1 בדקה ה-11, אך המונטנגריים ביצעו מהפך במחצית השניה, הודות לשערים של ווצ'ניץ' בדקה ה-62 וסטפאן יובטיץ' בדקה ה-81. גיורגייב בלאגוי הציל את הבולגרים כשהשווה ל-2:2 בתוספת הזמן.

בית 9: סקוטלנד לא מצליחה למחוק את התדמית

מקדוניה - סקוטלנד 0:1

לא בכדי דבקה בסקוטים תדמית הלוזרים. שחקניו של ג'ורג' בארלי ספגו כבר בדקה ה-5 את השער היחיד במשחק ולא הצליחו להשוות. קרייג גורדון הדף כדור חופשי של גוצ'ה סדלוסקי, ואילצ'ו נאומובסקי עט על הריבאונד וכבש מקרוב, כדי להעניק למקדוניה 0:1 וניצחון שהפך את הבירה סקופיה לצוהלת ושמחה.

נורבגיה - איסלנד 2:2

סטפן אייברסן הרשית לזכות המארחים בדקה ה-36, וקבע 0:1 לנורבגים בדרבי הסקנדינבי, כשדייק מהנקודה הלבנה. 3 דקות אחר כך איסלנד היממה את המארחים עם שער שוויון של היידר הלגוסון, שקבע 1:1 במחצית. אייברסן השלים צמד בדקה ה-50 כשהעלה ל-1:2 נורבגי, אבל האורחים שוב הפתיעו ואיידור גודיונסן קבע 2:2 בדקה ה-69.

* במשחק ידידות שנערך הערב באיינדהובן, גברה אוסטרליה על הולנד 1:2. קלאס יאן הונטלאר כבש ראשון לזכות האורנג' בדקה ה-5, אבל מארטן סטקלנבורג הכשיל את גקושוע קנדי ברחבה לפני המחצית והורחק. הארי קיואל כבש מהנקודה הלבנה וקנדי עצמו השלים את המהפך בדקה ה-76.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully