וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרה מחפשת חלוץ

4.9.2008 / 15:17

רוברטו קולאוטי נראה בקמפיין הקודם כמו הפתרון לבעיית החלוץ ההיסטורית של נבחרת ישראל, אבל חוסר היציבות שלו והפציעות גורמים למאמן מנשנגלדבאך לא לבטוח בו, מה שמביא אותו למשחק מול שוויץ בכושר בעייתי. אלון מזרחי: " קולאוטי לא צריך לפתוח. ברדה צריך לשחק בשפיץ"

במהלך מחנה האימונים של בורוסיה מנשנגלדבאך, נתפנה המאמן ההולנדי, חוס לוהוקאי, להעניק ראיון גדול ולדבר על כל מה שקורה בקבוצה. המראיין שאל על יכולתו של רוברטו קולאוטי. "בשבילי הוא כמו שחקן חדש", ענה לוהוקאי, "שלוש פעמים הוא נפצע בעונה שעברה. בכל פעם שהוא חזר לכושר, הוא נפצע שוב. הוא שחקן ורסטילי, מתוחכם, שכל הזמן מחפש את השער. הוא אחד השחקנים הטובים בקבוצה". המראיין לא ויתר: "לאור היכולת של אוליבר נויביל ורוב פרינד בעונה שעברה, מעמדו של קולאוטי לא נמצא בסימן שאלה?". לוהוקאי התחמק: "אני רוצה לראות קודם כל באיזה כושר הם נמצאים".

אם לא היינו ערב פתיחת הקמפיין המדובר של נבחרת ישראל, יכול להיות שמצבו של רוברטו קולאוטי לא ממש מעניין אותנו. אם חשבנו בקמפיין הקודם שסופסוף מצאנו חלוץ שיירש את אלון מזרחי, הגיעו המשברים של קולאוטי במנשנגלדבאך שקצת ערערו על האופטימיות הזאת. קולאוטי היה אולי הדבר הכי אופטימי בקמפיין הקודם, על רקע החלוצים שהתחלפו סביב, על הזימונים המוזרים והזמניים, על רקע האנמיות הכללית. מהמשחק הראשון שלו נראה היה שנבחרת ישראל סופסוף גילתה את החלוץ שיצעיד אותה בשנים הבאות. יש רק בעיה אחת: מנשנגלדבך, בה קולאוטי פותח שנה שנייה ברציפות בצורה מאוד מאכזבת.

לכל קמפיין חלוץ משלו

כדי להעיד על מצוקת החלוצים בה נמצא הכדורגל הישראלי, אפשר להשתמש בדוגמא מספרית. על פי נתונים רשמיים של ההתאחדות לכדורגל, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים הוא מרדכי שפיגלר עם 33 שערים, למרות שההופעה האחרונה שלו בנבחרת הייתה ב-1977. השחקן הפעיל שמוביל את רשימת כובשי השערים בנבחרת הוא יוסי בניון עם 15 שערים. החלוץ הפעיל שמוביל את הרשימה הוא פיני בלילי, עם שבעה בלבד. לא רחוק מאחוריו, נמצא קולאוטי.

זאת ועוד. לא רק שחלוצינו לא כובשים בנבחרת, הם גם לא מצליחים לתפוס בה מקום של קבע. בכל אחד מהקמפיינים האחרונים הובילו את הנבחרת חלוצים אחרים: במקודמות יורו 2004 היו אלה עומרי אפק ובלילי, במוקדמות מונדיאל 2006, היה זה יניב קטן. הקמפיין ההוא, שכזכור הסתיים במרחק הפרש שערים ממשחקי ההצלבה, כבשו כל חלוצי הסגל שער אחד בלבד מול איי פארו. נתון מדהים ומדאיג.

חלוץ העבר אלון מזרחי, ניסה לתת הסבר לתופעת חוסר ההצלחה של חלוצי הנבחרת: "האשמה היא בחלק מהמאמנים", טען האווירון. "כיום, רוב המאמנים דורשים מהחלוצים לעשות הגנה. בכדורגל המודרני, קבוצות משחקות עם שני חלוצים ומי שלא מבקיע, לא משחק. אצלנו, חלוץ נדרש לרדוף אחרי המגן עד רחבת ה-16, הוא מתעייף וכשהוא מגיע מול השער, הוא לא כובש. בנוסף, חלוצים בארץ לא עובדים קשה, לא נשארים אחרי האימון לתרגל ולא רעבים להבקעת שערים".

בקמפיין הקודם של מוקדמות היורו, קשטן ניסה את כל מי שרק אפשר. תמוז, בן שושן, גולן, יצחקי, ברדה וקולאוטי. אף אחד מהם לא שמר על יציבות לאורך זמן, אבל קולאוטי סיפק את הסחורה. הוא כבש שישה שערים בשמונה משחקים, וכל זאת בין פציעה לפציעה במדי מנשנגלדבאך. פציעות שמנעו ממנו לשחק במשך רוב העונה.

"לא יציב מספיק"

כמה ימים לפני משחק החוץ של מנשנגלדבאך, לפני שבועיים בהופנהיים, הודיע המאמן לוהוקאי לקולאוטי ולתקשורת שהשחקן יפתח בהרכב. המאמן אמר כי הוא סומך על הישראלי להוביל את התקפת הקבוצה. בפועל, הופנהיים ניצחה 0:1 וקולאוטי הוחלף בדקה ה-60. כשנשאל על יכולתו של הישראלי, ענה המאמן: "הוא לא קיבל מספיק כדורים". במשחק בשבת האחרונה, מול ורדר ברמן, קולאוטי כבר ישב 90 דקות על הספסל.

"הבעיה של קולאוטי היא היסטורית הפציעות שלו והעובדה שבקבוצה משחקים שני חלוצים מצוינים, אוליבר נויביל ורוב פרינד", מסביר העיתונאי גרמני סטפן אסר מהעיתון "ווסטדויטש זייטונג", ומגלה סוד קטן: "המאמן אמר לי פעם שרוברטו הוא שחקן טוב וחשוב לקבוצה, אבל לא יציב מספיק. לוהוקאי היה תחת לחץ לעלות ליגה בעונה שעברה, והעונה מצפים ממנו לא להיאבק שוב בתחתית. הוא אחד שלא אוהב שינויים בהרכב, כך שכל עוד נויביל ופרינד יספקו את הסחורה, קולאוטי לא ישחק הרבה".

הקיץ דווקא סיפק סיבות לאופטימיות. קולאוטי התאושש מהפציעות בשרירים, שבגללן שיחק רק 10 משחקים בעונה שעברה, מתוכם אחד בהרכב. הוא פתח ברוב משחקי ההכנה והרשים במיוחד כשכבש צמד בניצחון 1:3 על הירנביין. מאמן העבר של מנשנגלדבאך, האנס מייר אמר עליו: "אני לא חושב שבקבוצה ידעו כמה קולאוטי טוב". האוהדים, שעבורם קולאוטי נתפס כסוג של פלופ, גילו אותו מחדש, כמו גם המאמן.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי במהלך משחקי ההכנה, נויביל בן ה-35, היה באליפות אירופה עם נבחרת גרמניה, שלאחריה קיבל מהמועדון מנוחה. פרינד הקנדי בן ה-27, שכבש בעונה שעברה 18 שערים, סבל מפציעה. כשהשניים חזרו, קולאוטי איבד את מקומו בהרכב. פרינד נתפס במנשנגלדבאך כשחקן שמארגן את משחק ההתקפה, בזכות גובהו והשליטה המצוינת בכדור. נויביל, למרות גילו, הוא אליל ומעמדו מובטח. עוד נתון שלא עוזר לחלוץ הישראלי הוא צירופו של החלוץ הצרפתי-אלג'ירי, קארים מאטמור. החלוץ הגיע בקיץ מפריי בורג תמורת שני מיליון יורו, ומגלה יכולת מרשימה.

"מבחינת היררכיה, קולאוטי הוא החלוץ הרביעי בסגל", מסביר אסר. "בגלל הפציעות שלו בעונה שעברה, הוא כמו שחקן חדש בסגל, אבל עדיין אני חושב שבקבוצה חוששים לתת לו לשחק. הוא מאוד מוערך ויש לו את היכולת לשחק בבונדסליגה, אבל הוא יצטרך לקחת את ההזדמנויות שהוא יקבל", סיכם העיתונאי.

קולאוטי או ברדה?

"התברכנו בהרבה שחקנים שמשחקים ברמות הכי גבוהות, מתאמנים ברמות הכי גבוהות, ואני מרגיש שהפעם השחקנים שלנו מסוגלים לעמוד במשימה הזאת", אמר השבוע דרור קשטן במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול שוויץ. "לשחקנים האלה יש ניסיון בינלאומי, הם מתמודדים מול הרמות הגבוהות ביותר. הם צריכים לספק את עליית המדרגה לכדורגל. תמיד עדיף ששחקן יהיה בהרכב, אבל צריך למצוא את השילוב הנכון לטובת הנבחרת", התייחס המאמן לעובדה, שחלקם מבלים זמן רב על הספסל.

בפני קשטן עומדת דילמה לא פשוטה. האם להתעלם מהעובדה שקולאוטי מגיע למשחק לאחר סדרת פציעות, ובלי הרבה דקות משחק בבונדסליגה העונה, או להעדיף על פניו שחקן אחר, שנמצא בכושר טוב יותר? המאמן הלאומי מכיר את המספרים של קולאוטי, עם 39 שערים בשלוש עונות בישראל, ושישה שערים ב-10 הופעות בנבחרת, חלוץ מנשנגלדבאך הוא בהחלט החלוץ עם הפוטנציאל הגדול ביותר להיכנס למשבצת החלוץ המוביל בנבחרת, ולהישאר בה, לשם שינוי.

מצד שני, קשטן יודע את חשיבות המשחק. הפסד לשוויץ יגרור אחריו גל ביקורות ותחושה כללית של "אובדן כל הסיכויים". ההצהרות הלוחמניות של לוזון: "נעלה למונדיאל", מהוות מן הסתם שיקול נוסף במחשבותיו של המאמן הלאומי. לאלון מזרחי, אחד שיודע דבר או שניים על כיבוש שערים, אין בכלל ספק: "קולאוטי לא בכושר ולא צריך לפתוח. אליניב ברדה צריך לשחק בשפיץ כשמאחוריו חמישה קשרים. ברדה שחקן מהיר, שלא מתפקד טוב בצדדים. בגנק אנחנו רואים שהוא משחק בשפיץ ומבקיע שערים. קולאוטי לא משחק בגרמניה, וצריך לתת לשחקנים הטובים ביותר לשחק מול שוויץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully