וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות הגדולה

סרינה וויליאמס גברה על אחותה ונוס 6:7, 6:7 ברבע הגמר בארה"ב, סאפינה מחכה לה בשלב הבא. נדאל יפגוש את מארי בחצי הגמר

הקרב הגדול ביותר של טורניר הנשים באליפות ארצות הברית הפתוחה נערך משום מה כבר ברבע הגמר, כשהאחיות ונוס וסרינה וויליאמס נפגשו הלילה (בין רביעי לחמישי). הפעם המנצחת הגדולה היתה האחות הצעירה, סרינה, שהתעלתה עם ניצחון 6:7, 6:7 אחרי מותחן שנמשך כמעט שעתיים וחצי והשיגה לעצמה מקום בחצי הגמר.

מאזנן של האחיות לבית וויליאמס לפני המשחק עמד על שוויון 8:8 במפגשי העבר ביניהן, כולל 5:5 בטורנירי גרנד סלאם, כשלכל אחת שתי זכיות בפלשינג מדו בארון. וכשהכל כל כך צמוד, אף אחד לא התפלא שנדרשו שני שוברי שוויון דרמטיים כדי להכריע את ההתמודדות.

ונוס היתה זו שפתחה טוב ועלתה ליתרון של שבירה במערכה הראשונה, אבל סרינה שברה בחזרה במשחקון העשירי כדי לאזן ל-5:5, וכפתה שובר שוויון בו מחקה יתרון מוקדם של אחותה הגדולה וניצחה 6:8. גם במערכה השניה היתה זו ונוס ששברה ראשונה, אבל סרינה ביצעה עוד קאמבק ושוב כפתה שובר שוויון, בו כבר פיגרה 5:2, לפני שהתעלתה בפעם האחרונה וחילצה ניצחון מתוק 7:9.

"זה בהחלט היה כמו הגמר בשבילי", אמרה סרינה, שהצילה לא פחות מעשר נקודות מערכה של אחותה במהלך המשחק. "זה היה קשה מאוד, בעיקר בגלל שהיא שחקנית כל כך גדולה, אני לא מאמינה שניצחתי. וואו!".

יריבתה הבאה של סרינה תהיה דינארה סאפינה, שניצחה 2:6, 3:6 את פלאביה פנטה האיטלקייה. סאפינה, אחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה בטורניר, המשיכה גם הערב את כושרה המצוין, כשלא אפשרה ליריבתה האיטלקייה להיכנס למשחק והשלימה ניצחון תוך 71 דקות בלבד.

סאפינה העפילה השנה לגמר הרולאן גארוס (והפסידה) ולגמר הטורניר האולימפי (שגם בו הפסידה), ואוחזת במאזן 1:19 ב-20 המשחקים האחרונים שלה. גם הערב היא הפגינה את הדומיננטיות והעוצמה שמאפיינות אותה בשבועות האחרונים, וגם מול פנטה, המדורגת 19 בעולם, שגברה בדרך על מורסמו ופטרובה, היא הפכה מהר מאוד את המשחק לקל.

סאפינה בת ה-22, שהגיעה לגמר בשישה מתוך שבעת הטורנירים האחרונים שלה, חגגה בסיום. "זה נהדר, פשוט נהדר", סיפרה, "אני מתקרבת להגשים את החלום ולהשיג את מה שאח שלי (מראט) עשה פה ב-2000". בעקבות הדחתה המוקדמת של אנה איבנוביץ', יכולות כל אחת מארבע השחקניות שהעפילו לחצי הגמר - סרינה, סאפינה, דמנטייבה וינקוביץ', לרשת אותה במקום הראשון בעולם ביום שני הקרוב במידה ויזכו בטורניר.

מארי מחכה לנדאל

במשחק שנעל את ליל המשחקים הארוך בניו יורק גבר רפאל נדאל על מארדי פיש האמריקאי 6:3, 1:6, 4:6, 2:6 ברבע הגמר. המדורג ראשון התקשה מאוד בשמינית הגמר מול סם קווירי שנהנה מתמיכת הקהל המקומי, וגם המאבק מול פיש לא היהי להיות פשוט עבורו.

בעקבות התארכות המשחק בין האחיות וויליאמס נאלצו נדאל ופיש לעלות למגרש בשעה מאוחרת מאוד, ועד שהמאסטר ממיורקה סיים את מלאכתו השעה כבר היתה 2:15 בלילה שעון ניו יורק. פיש, שכבר הדיח את ג'יימס בלייק וגאל מונפיס בשלבים המוקדמים, נעזר בהתלהבות של הקהל והפתיע עם ניצחון 3:6 במערכה הראשונה, אבל נדאל שלח לו מסר ברור כשעלה ל-0:3 מהיר במערכה הבאה, בדרך לניצחון 1:6. בשתי המערכות הבאות כבר לא נותר לפיש כוח להתמודד עם האנרגיות של נדאל, שניצח 4:6, 2:6 בדרך לחצי הגמר.

"האווירה כאן בלילה תמיד מדהימה, אבל אני מעדיף לסיים בשעה קצת יותר מוקדמת. לפעמים לוח הזמנים מקשה עלייך, ואין מה לעשות בקשר לזה. חשוב לי להודות לכל האוהדים שנשארו באיצטדיון עד שתיים בלילה".

בחצי הגמר יפגוש נדאל את אנדי מארי, שגבר בתום משחק מצוין על חואן מרטין דל פוטרו 6:7, 6:7, 6:4, 5:7. הסקוטי המוכשר, שמעולם לא עבר את שלב רבע הגמר בטורניר גרנד סלאם עד עתה, הצליח לעצור את הדהירה של הארגנטינאי הצעיר שרשם 23 ניצחונות ברציפות, בדרך לשחזור מפגש רבע הגמר שלו מול נדאל בווימבלדון האחרון, בו כזכור הובס בצורה משכנעת.

שני משחקי רבע הגמר הנותרים יתקיימו היום, כשרוג'ר פדרר יפגוש את הלוקסמבורגי המפתיע ז'יל מולר, ונובאק דג'וקוביץ' יתעמת עם האמריקאי האחרון שנותר בטורניר, אנדי רודיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully