וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשבית"ר מנצחת - ישראל מנצחת"

אופיר בר-זהר

3.9.2008 / 13:31

תוכנית סודית שהכינה חברת ייעוץ ואסטרטגיה להצלת תדמיתה הבעייתית של קבוצת בית"ר ירושלים, הוקפאה בעקבות פיטורי ההנהלה

קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים עברה בימים האחרונים טלטלה עזה, כאשר בעלי הקבוצה, ארקדי גאידמק, פיטר את חברי ההנהלה ואת היו"ר אלי ארזי. מהלך זה קטע את התוכנית הסודית של הנהלת הקבוצה, שנרקמה בחודשים האחרונים, שנועדה להציל את תדמיתה הבעייתית של הקבוצה. אחת הפעולות המשמעותיות בתוכנית היתה להחליף את הסיסמה של בית"ר לאחת יומרנית למדי, המזכירה סיסמת בחירות פוליטית: "כשבית"ר מנצחת - ישראל מנצחת".

התוכנית, שגובשה בשיתוף חברי ההנהלה שפוטרו השבוע על ידי גאידמק - היו"ר ארזי ומנהלת השיווק קרן פניג'ל - שרויה בשלב זה בהקפאה, בשל החלפת שדרת הניהול בקבוצה, ולא ברור אם תצא לפועל.

התוכנית נעשתה מתוך נקודת הנחה שבית"ר תעבור את השלב הראשון במוקדמות גביע האלופות, אך הקבוצה פתחה את העונה האירופית בהדחה מביכה לאחר הפסד 5:0 לקבוצת ויסלה קראקוב הפולנית, ובמחזור הראשון של ליגת העל לא הצליחה לנצח את בני סכנין ונפרדה ממנה בתוצאה 0:0. עיקרי התוכנית, שהוכנה על ידי חברת ייעוץ התקשורת והאסטרטגיה פאר&לוין שבבעלות ממי פאר ואיתן לוין, הגיעה ל-TheMarker ונחשפת כאן בראשונה.

פאר ולוין מסבירים כי אמנם הסיסמה שהוצעה היא על גבול המגלומני, אבל מטרתה הוא לזהות את בית"ר כקבוצה של המדינה וכנציגת ישראל באירופה, ולהכניסה לקונצנזוס כמו מכבי ת"א בכדורסל. לדבריהם, "סיסמה כזו מטפטפת לאט לתודעה הציבורית שאם בית"ר ירושלים - נציגת ישראל באירופה, האלופה ומחזיקת הגביע - אכן תצליח באירופה, הישגיה הספורטיביים יעניקו תנופה לכל הכדורגל הישראלי. זאת על ידי כך שבית"ר יספקו שחקנים טובים יותר גם לנבחרת ישראל, ויעלו את סיכוייה של הנבחרת להצליח סוף סוף בזירה הבינלאומית אחרי יותר מ-40 שנות כישלון".

אוהדים לא אהודים

נקודה נוספת שיש לשפר, לדבריהם, היא תדמית האוהדים: מחקר שנעשה בעניין על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה אישש את ההערכה שלפיה התדמית האלימה של חלק מהאוהדים היא נקודת התורפה של הקבוצה. לפי המחקר, שנערך בקרב 464 גברים מעל גיל 18, יותר מ-50% מהנשאלים הסכימו עם האמירה כי "אוהדי בית"ר ירושלים פוגעים בתדמית הקבוצה ובתדמית המועדון". בעקבות כך, הוחלט על כמה צעדים שייעשו בכמה מישורים, וישפרו את תדמיתה של הקבוצה.

במשרד החליטו על שורה של פעולות חיצוניות, אשר כוללות, למשל, הפקת שיר עידוד קליט על ידי אמנים פופולריים, כמו שרית חדד עם סאבלימינל או יהורם גאון עם סאבלימינל. מטרת שיר זה, שלא היה אמור בהכרח להיות מז'אנר ים תיכוני, היא ליהפך לשיר העידוד הרשמי ולהגיע גם למצעדי הפזמונים.

בנוסף, התוכנית כללה הצעה לשכור כרוז דומיננטי בעל אישיות מכובדת ומוכרת, כמו רפי גינת שהיה הכרוז של מכבי ת"א במשך שנים. בין השמות שהוצעו היה מגיש חדשות ערוץ 2 לשעבר גדי סוקניק.

בחיפוש אחר כרוז לא אמורים היו להסתיים הניסיונות לזהות את הקבוצה עם אישים מכובדים - הצעה נוספת כללה הקמת אגודה של ידידי בית"ר בראשות אוהד הקבוצה, כאשר השמות שהוצעו במקרה זה הם דן מרידור, שלום קיטל ואפילו ראש הממשלה אהוד אולמרט.

הצעות נוספות כללו אימוץ בנק הדם של ירושלים, יצירת תחרויות עידוד בין קבוצות אוהדים ותחרויות ספורט שבהן יתחרו שחקני בית"ר נגד קבוצות ילדים בסיכון. פעולות נוספות אמורות היו לכלול חיזוק של החיבור בין השחקנים לגרעין הקשה של האוהדים. בנוסף, הוצע להקים עמותה רשמית של הקבוצה שתתרים למטרה מסוימת, לדוגמה לפעילות נגד אלימות במשפחה. במקביל, שם עמותה וולנטרית ומטרתה היו אמורים להירשם על חולצות השחקנים לצד שם הספונסר. מדובר על אימוץ ארוך טווח של מטרה חברתית אשר השחקנים יירתמו למענה, למשל הרצאות נגד אלימות, סיוד בבתי קשישים או אימון ילדים מהפריפריה.

בעבור שיפור אתר האינטרנט של הקבוצה הוצע לאפשר רכישת כרטיסים באמצעות האתר, כאשר אפשר יהיה לבחור את המיקום הספציפי של המושב. בנוסף, הוצע כי תוקם חנות וירטואלית שתאפשר רכישה של מוצרי הקבוצה, ארכיון קטעי וידאו מהרגעים הגדולים של הקבוצה והכנסת אזור של משחקי מחשב. הצעות נוספות כללו צ'ט שבועי של אחד משחקני הקבוצה עם האוהדים, העלאת בלוגים של אוהדים ושדרוג גרפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully