וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודני כאן

רוג'ר פדרר שרד מותחן של 5 מערכות כדי לנצח את אנדרייב ולעלות לרבע גמר אליפות ארה"ב. מולר הדיח את דוידנקו, דמנטייבה בחצי

רוג'ר פדרר, אקס המדורג 1 בעולם למי שהספיק לשכוח, שרד הלילה (בין שלישי לרביעי) מותחן בן 5 מערכות כדי לנצח את איגור אנדרייב הרוסי 7:6, 6:7, 3:6, 6:3, 3:6 ולהעפיל לרבע גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה.

השוויצרי המדורג שני בטורניר, ששיאו בן 237 השבועות במקום הראשון בעולם נקטע לפני כשבועיים על ידי רפאל נדאל, ביצע 60 טעויות בלתי מחיובות במהלך המשחק, אבל הצליח לשרוד אחרי הפסד במערכה הראשונה ולנצח את המשחק ה-31 ברציפות שלו באליפות ארצות הברית. "זה היה משחק קשה", אמר, "הוא שיחק טוב, הגיש טוב ואני התקשיתי היום עם החבטות מהקו האחורי".

פדרר יפגוש בסיבוב הבא את ז'יל מולר מלוקסמוברג, סנסצית הטורניר שהלילה הפך את ניקולאי דוידנקו לעוד קורבן בריצה הנפלאה שלו למעלה אחרי שגבר עלוי 4:6, 6:4, 3:6, 6:7.

אליפות ארצות הברית הקודמת פחות או יותר הציגה לעולם הטניס את נובאק דג'וקוביץ'. אז, הסרבי הצעיר דרס את יריביו כל הדרך לגמר, ולמרות שהפסיד לפדרר, קיבלו חובבי המשחק דמות ססגונית ומשעשעת, שגם יודעת לשחק לא רע בכלל. את אליפות אוסטרליה הפתוחה שנה לאחר מכן כבר לקח הסרבי, אך בטורניר ווימבלדון האחרון הוא מעט אכזב. דג'וקוביץ', שזכה במדליית ארד בבייג'ינג, ידע כי אליפות ארצות הברית תהיה דרך נפלאה להחזיר לעצמו חלק מהכבוד שאיבד במהלך השנה שחלפה.

הערב (שלישי), פגש הסרבי בשמינית גמר הטורניר את טומי רובדרו הספרדי, המדורג 15 באליפות. הפתיחה היתה של הספרדי, שניצח את המערכה הראשונה 4:6, אלא שדג'וקוביץ' מיהר להגיב, וזכה בשתי מערכות רצופות, 2:6 3:6, תוך שהוא מקווה לסגור עניין במערכה הרביעית.

אלא שרוברדו לא ויתר, ותחת הצגת טניס נפלא ניצח 5:7 כדי לכפות מערכה חמישית ומכרעת. אבל שם הסרבי, שסבל מפציעה במהלך המשחק, הצליח להעביר הילוך, בדרך לניצחון 3:6 במערכה ובמשחק כולו.

אנדי רודיק, המדורג 8, הפך לשחקן האחרון הלילה שמבטיח את עלייתו לרבע הגמר, היישר למפגש עם דג'וקוביץ', אחרי שהביס 2:6, 4:6, 1:6 את הפיינליסט האולימפי, פרננדו גונזאלס הצ'יליאני.

האמריקאי שלט במשחק לכל אורכו בזכות הגשות מצוינות וגונזאלס הגיע לנקודת שבירה בפעם הראשונה לקראת סיום המערכה השלישית, נקודה אותה לא ניצל. מצד שני, רודיק שבר שוב ושוב בזכות משחק מהיר ואגרסיבי ולא הותיר ליריבו סיכוי.

נשים: דמנטייבה בחצי הגמר

בנשים, היתה אלנה דמנטייבה לטניסאית הראשונה שמבטיחה את מקומה בחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. הטניסאית הרוסייה השאירה מאחור את פטי שניידר השוויצרית אחרי משחק שאמור היה לפחות על הנייר להיות מותח יותר, אך הסתיים ב-2:6, 3:6 לדמנטייבה.

האלופה האולימפית הצליחה לשבור את שניידר חמש פעמים במהלך המשחק, שנמשך שעה ורבע. האחוזים הרעים של שניידר לא איפשרו לה להוות יריבה צמודה והיא נכנעה לרוסייה, שעדיין לא פספסה שום מערכה בחמישה משחקים ורשמה את ניצחונה ה-11 ברציפות.

הרוסייה, שהפסידה בגמר האליפות ב-2004 ושנה לאחר מכן נעצרה בחצי הגמר, תפגוש בשלב הבא את ילנה ינקוביץ'. שני משחקי רבע הגמר האחרים הם בין פלאביה פאנטה לדינארה סאפינה ובין האחיות וויליאמס.

"זה הכי טוב שהיא שיחקה נגדי", אמרה שניידר בסיום. "הפסדתי לאלופה מצוינת. אין הרבה דברים שהייתי יכולה לעשות אחרת". דמנטייבה עצמה הודה שהמשחק היה קל יותר ממה שחשבה: "אני באמת ציפיתי למשחק קשה נגדה ואני מאוד מרוצה מאיך ששיחקתי היום. זה חשוב מאוד לנצח בשתי מערכות, במיוחד אחרי בייג'ינג כי יש לך יותר זמן למנוחה".

מאוחר יותר נקבעה יריבתה של האלופה האולימפית בחצי הגמר לאחר שילנה יאנקוביץ' נהנתה ממשחק רבע גמר גרנד סלאם קליל בצורה יחסית, עם ניצחון 4:6, 1:6 על סיביל באמר האוסטרית.

אחרי כמה ניצחונות לא קלים מוקדם יותר, הפגינה הסרבית משחק יציב וסולידי, רשמה 14 טעויות בלתי מחויבות בלבד ולא התקשתה מול האוסטרית, לה הייתה זו הופעה ראשונה בקריירה ברבע גמר גרנד סלאם.

"אני מרוצה מכך שניצחתי בשתי מערכות", אמרה הסרבית בת ה-23 אחרי המשחק, "אני מרגישה שאני משתפרת בכל יום. אני זזה יותר טוב על המגרש, אני מרגישה יותר טוב את החבטות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully