וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידוש: השופטים ינתחו בעצמם את הטעויות שלהם

מעתה השופטים לא יגיעו לוועדה ויינזפו, אלא יצפו בווידאו ויפיקו לקחים. אופ"א מנחה: אדום על משחק מסוכן, ודגש על כבוד לשופטים

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים החליטה השנה לשנות מהנוהג בשנים האחרונות, לפיו היו מגיעים שופטים לוועדה וננזפים על טעויותיהם בשבת. השנה הדיונים ייערכו בשיטה של לימוד עצמי והפקת לקחים על ידי השופטים עצמם, אשר צופים ביחד עם חברי הוועדה בקטעי הווידאו ומנתחים את טעויותיהם.

השבוע הוזמנו לוועדה המקצועית שלושה שופטים אשר היו מעורבים באירועי שיפוט אלימים: לירן וקסברגר, לירן ליאני ואיתן שמואלביץ. הדיונים, כאמור, התקיימו בשיטה של לימוד עצמי והפקת לקחים לעתיד על ידי השופטים עצמם.

השופטים צפו בקטעי הוידיאו הרלוונטיים וכל אחד ניתח את המקרה שבו היה מעורב מבחינת דרך התגובה שבחר בה במשחק, האם צדק בהערכת המצב ובענישה והאם לדעתו טעה. כל שופט ניתח את הסיבות המקצועיות לכשל או להצלחה והפיק לקחים למשחקים הבאים.

חברי הוועדה ציינו כי השופטים שהוזמנו מהווים פוטנציאל עתידי טוב לקידום, ושיטת הפקת הלקחים העצמית תמנע טעויות דומות בעתיד.

כרטיס אדום חובה על משחק אשר מסכן בריאות

בכנס השופטים הבכירים הועברו הנחיות מקצועיות על ידי יו"ר הוועדה המקצועית בנושאים של שימת דגש והחמרה בענישה על משחק אגרסיבי ואלים, אשר מסכן את בריאות השחקנים ופוגע במשחק ההוגן, כל זאת על פי החלטת אופ"א אשר יושמה במשחקי היורו האחרון. במקרים אלה הנחה יו"ר הוועדה המקצועית, עמית קליין, את השופטים להוציא כרטיס אדום.

כמו כן, הושם דגש על שמירת כבוד השופט ונקיטת אמצעי הענשה כלפיי שחקנים הפוגעים בסמכותיות השופט במגרש וכלפי מחאות מילוליות או מחאות בתנועות ידיים. גם הנחיה זו היא על פי הוראות אופ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully