וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתחות: "הגנה לוחצת, שליטה בריבאונד"

עוזר מאמן הנבחרת, יורם חרוש, מדבר על המפתחות למשחק מול בריטניה, מפרגן לגבוהים הישראלים ומצפה לאנרגיות מהקהל: "הנבחרת של כולנו"

נבחרת ישראל ממשיכה בהכנותיה לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2009, ביום רביעי בהיכל מול נבחרת בריטניה. כל שחקני הקבוצה לקחו חלק באימון הערב (שני), לרבות יניב גרין, שסבל בימים האחרונים מכאבים בברכו.

"בסה"כ אנחנו חושבים שהייתה לנו תקופת הכנה סבירה ואפילו טובה", אמר לוואלה! ספורט יורם חרוש, עוזרו של המאמן צביקה שרף. "זו הייתה תקופת הכנה קצרה ואינטנסיבית. אנחנו עומדים בפני טורניר עם אופי שונה מליגה מתמשכת, ולכן אתה תמיד בתחושה שעדיין לא הספקת את כל החומר, אבל באופן יחסי ההספק היה די טוב. יש כמה דברים שמאוד התקדמנו בהם, כמו משחק ההגנה שלנו – לאורך רוב משחקי האימון שערכנו, אני חושב שהצגנו הגנה טובה, מתואמת וקבוצתית. כל שחקן נותן גוף, וזה חשוב. גם לא מעט שחקנים נמצאים בכושר אישי טוב: מאיר טפירו השתפר מאימון לאימון, גם יותם הלפרין. גם יניב גרין, מתן נאור ועידו קוז'יקרו היו מאוד יציבים. בנוסף, יש לנו אופציות התקפיות מאוד מגוונות, ונקווה שביום רביעי גם נהיה בכושר קליעה טוב. לעומת זאת, היו גם דברים שלא ראינו בהם שיפור גדול. אני מקווה שנדע להדחיק אותם ושהם לא יחזרו כמו בומרנג לפרצוף".

"יש כאן נבחרת של שחקנים ישראלים, כחול-לבן"

מה אתם יודעים על היריבה הראשונה, נבחרת בריטניה?

"זו נבחרת עם מאמן מצוין, שמכוונת מאוד גבוה ומתחילה כבר עכשיו את ההכנות לאולימפיאדת 2012 בלונדון. הבריטים רוצים להעביר מסר רציני כבר עכשיו, שלשם הם אכן מכוונים. יש לבריטניה שחקנים מאוד אתלטים, שקופצים חזק מאוד לריבאונד ההתקפה, שרצים מהר בפאסט ברייק ומנצלים את היכולות הגופניות שלהם. יש שם לא מעט שחקנים עם קליעה לא רעה, כך שגם לבריטניה יש הרבה אפשרויות טקטיות. אנחנו מודעים לכך שיש להם עומק לא רק בכלל בספסל. אני חושב שבריטניה תהווה פקטור מאוד משמעותי בבית הזה, ללא קשר למשחק איתנו. היא הוכיחה את זה גם במשחקי האימון שערכה. זו קבוצה מאוד עיקשת, שמראה הרבה אופי.

"בכלל, בכדורסל האירופאי של ימינו, פערים נסגרים במהירות גדולה מאוד בין המדינות המובילות לאלה שנחשבו בעבר ללא-מי-יודע-מה חזקות. אנחנו כל הזמן מקבלים אישורים לכך, כמו נבחרת פינלנד שניצחה את סרביה. זה משהו שבמבט ראשון קשה לעכל, זו סוג של סנסציה, אבל עוד אינדיקציה ברורה לסגירת הפערים. אנחנו גם רואים מה עושה נבחרת בולגריה, או נבחרות אחרות. פעם אמרו 'אנגליה זה רק כדורגל'. ברור שאנגליה זה כדורגל, אבל היום היא גם מציגה נבחרת כדורסל חזקה עם שחקנים נהדרים, מעבר ללואל דנג. אני חייב להודות שהיא הפתיעה אותו במשחק הקבוצה המתואם שלה וביכולת הקליעה".

מבחינתכם, מהם המפתחות העיקריים לקראת המשחק?

"קודם כל היינו רוצים להפגין את היכולת ההגנתית שלנו, שהיא הבסיס לכל, ולקבל פחות מ-70 נקודות. שנית, לזרוק באחוזים טובים. במשחק בית יש חשיבות מאוד גדולה לאחוזי הקליעה. שלישית, שליטה בריבאונד, שזה תמיד מפתח. אם אם לא ניקח הרבה אופנסיב ריבאונד, לפחות אנחנו צריכים לנסות ולקחת אותו".

לאורך השנים הייתה הנבחרת תלויה באופן כמעט מוחלט בשחקני החוץ, והציגה קו פנים רך וגמלוני. היום, עם שחקנים כמו גרין, אליהו, כספי ואחרים, אתה מרגיש שינוי מסוים בכיוון?

"אני אחלוק איתך נתון שבטח יפתיע אותך, כמו שהוא הדהים אותנו, חברי הצוות המקצועי: מתוך עשרה משחקי אימון שערכנו, בתשעה מהם הגבוהים היו הקלעים המובילים שלנו. אומרים, ובצדק, שכדורסל הוא משחק של גארדים, עם כל הכבוד לגבוהים כמובן, אבל הסטטיסטיקה אומרת שבתשעה משחקים, ובצורה דרמטית, הגבוהים היו הקלעים הבולטים אצלנו. היום יש לנו גבוהים טובים, מגוונים ואתלטיים. יניב גרין לא נופל בכוח ובאתלטיות משום שחקן פנים, לליאור אליהו יש יכולות אתלטיות שיש לגבוהים מעטים באירופה, עומרי כספי אתלט ברמה הגבוהה ביותר. בהחלט יש לנו מה להציע, ואני מסכים שבהשוואה לשנים עברו, שבהן הצגנו גבוהים מעט מוגבלים באספקטים מסוימים כמו שמעון אמסלם, תומר שטיינהאואר, עופר פליישר ואחרים, ומבלי לפגוע בתרומה שלהם לנבחרת, כמובן, חל שינוי גדול ומשמעותי בנושא הזה".

עד כמה משמעותית עבורכם העובדה שהקמפיין נפתח כאן, בהיכל?

"חשובה מאוד. בכלל, חשוב לנו מאוד החיבור עם הקהל. אסור לשכוח שיש כאן נבחרת של שחקנים ישראלים, כחול-לבן, שיכלו להיות עכשיו בחוף הים ולהכין את עצמם לעונה הבאה, ולמרות זאת באו ועבדו קשה וויתרו על דברים שחברים אחרים שלהם עשו בפגרה למען הנבחרת והמדים הלאומיים. החיבור עם הקהל חשוב במיוחד, אנחנו מקבלים ממנו המון אנרגיות. היו משחקים שהקהל היה שווה לנו בין 10ל-20 נקודות, ואני מקווה שזה גם מה שיקרה מחרתיים. בסיכומו של דבר, הנבחרת הזו היא של כולנו, כמו גם ההצלחה שלה, שהיא ההצלחה של הכדורסל הישראלי בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully