וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האליפות לא סגורה אצל בית"ר"

30.8.2008 / 10:30

יובל שפונגין, בדיוק כמו הקבוצה שלו, רוצה לשכוח מהעונה הקודמת. השנה, הוא מספר, יש אווירה חיובית, רכש מבטיח, וגם, תתפלאו, הגנה טובה. אם מכבי ת"א אופטימית כמו המגן שלה, יש לנו מתמודדת

"על המגרש אני אדם שונה לחלוטין"

יובל שפונגין ממש לא חושש מהציפיות העונה. כמובן שהוא יודע עד כמה חשובה היכולת שלו ליציבות של מכבי תל אביב, הוא ראה את חוסר היציבות בהגנה במשחקי תחילת העונה, הוא יודע כמה זה יכול להקרין על החלומות של מכבי החדשה, אבל שפונגין מקפיד להישאר רגוע. אם חשבתם שהוא רך מדי למשימה, שהוא רגיש מדי, עדין מדי – כדאי מאוד שתקשיבו לילד הבטוח הזה. "אני ממש לא שחקן מפונק", הוא עונה לשאלה בנוגע לתדמית הרכה שלו. "זה יישמע לך מצחיק, אבל לפעמים באימון אומרים לי 'יובל, תירגע, זה רק אימון'. אבל אני לא יכול, אני עולה לאימון ואני בטירוף. אתה אומר לי לא לרוץ או להתאמץ פחות, ואז מה? אני אפסיד במשחקון? יעברו אותי וייתנו גול? נראה לך הגיוני? השבוע כשחזרתי להתאמן ניסיתי בלי ספרינטים חזקים כדי לא לאמץ את שרירי הבטן, אבל יש משחקון, יעברו אותי וייתנו גול? אין סרט כזה. לאוהדים אין מה לדאוג.

"מצד שני, אני יכול לספר לך על עצמי שמחוץ למגרש אני אדם שונה לחלוטין. חברה שלי אומרת לי כל הזמן 'אני לא אוהבת אותך על המגרש, אתה מפחיד אותי'. על המגרש אני אדם שונה לחלוטין, הרבה יותר קולני. על המגרש אני משחק חזק ואגרסיבי ולא מעניין אותי כלום, צריך להיות בך רוע מסוים על הדשא".

- מה לגבי הנטייה שלך להיפצע. גם פה האוהדים יכולים להיות רגועים?

"שמע, אין שחקן אחד שעולה למשחק שהוא ב-100 אחוז בריא לחלוטין. תמיד יש מתיחה פה, שריר שם. קח את שלוש השנים האחרונות, שיחקתי במכבי, באולימפית ובבוגרת, היו הרבה שבועות של שני משחקים בשבוע, אל תשכח שבקיץ של אליפות אירופה עם הצעירה גם לא הייתה לי פגרה מסודרת. הכל ביחד זה לא קל, ולפעמים הגוף לא עומד בזה וזה לא דבר נדיר. גם הפציעה עכשיו של הבקע, זה משהו שקורה להרבה שחקנים, זה ממש לא קשור לגיל. בתכל'ס, זו פציעה רצינית ראשונה שלי ואני משחק כבר שלוש-ארבע עונות, 30 משחקים בכל עונה".

"לא נחלשתי"

הביטחון של שפונגין, 21, שופע גם כאשר מדברים איתו על העונה שעברה, אז נדמה היה שהנסיקה המהירה שלו ספגה מכה רצינית ראשונה. "אני אגיד לך את האמת, אני לא מרגיש שנחלשתי בעונה שעברה. אני לא מרגיש שאני שחקן פחות טוב, להפך, אני מרגיש שאני רק מתחזק פיזית, שאני יותר אגרסיבי מבעבר. אבל זה גם עניין של איך הקבוצה משחקת. כי אם הקבוצה תשחק בכדורים ארוכים ולא תניע כדור, אז אני לא אבוא לידי ביטוי בהתקפה. אם הקבוצה תשלוט בכדור והשחקן הקיצוני, למשל, יידע שאני מגיע בעקיפה וייתן לי כדור, אז אני אבוא לידי ביטוי טוב יותר, ואז אתה יותר מעורב, מקבל יותר בטחון ויותר דומיננטי.

"גם בשנה שעברה היו לי משחקים טובים, ואל תשכח שהמשכתי לשחק בנבחרות. היה לי משחק טוב בבוגרת מול מקדוניה ואפילו בישלתי גול. גם בצעירה היו לי משחקים טובים. בישלתי גול בתיקו מול גרמניה, בישלתי בתיקו מול מולדובה, אז היו מספיק משחקים טובים. לא חושב שקרה לי משהו מיוחד. באופן כללי זה תלוי מאוד גם ביכולת הקבוצה. בחצי השני של השנה שעברה, כששיחקנו טוב יותר, גם אני קיבלתי יותר ביטחון. אני הרי לא פליימייקר שיכול ליצור לעצמו מצבים. מגן תלוי מאוד בקבוצה. אני חושב שהייתי די יציב. זה מאוד תלוי במה בוחרים להתמקד".

- היה לך מעבר מאוד מהיר. משחקן צעיר ואלמוני הפכת מאוד מהר לשחקן נבחרת שאמרו עליו שזה מגן העתיד של ישראל. אולי הקיצוניות הזאת פגעה בך בעונה שעברה?

"אני לא מתייחס למה שרושמים עיתונאים כאלה או אחרים. העיתונאי יודע מה זה להיות מגן ימני? הוא פעם בחיים שלו שיחק בתור מגן שהוא יודע מה כן לעשות ומה לא? יש לי שיחות עם מרקו בלבול, שהיה פעם מגן ובלם, והוא בהחלט מבין אותי ומבין מה שאני מדבר איתו, על זה שההוא לא סוגר, וההוא לא עוזר. אז אני לא מתרגש ממה שעיתונאי כזה או אחר רושמים עליי. אם מאמן הנבחרת חשב שאני מתאים ושאני מספיק טוב, אז כנראה שאני מספיק טוב. ואני חושב שאני מספיק טוב. אני בהחלט חושב שאני מסוגל ויכול להיות המגן המוביל של מכבי ושל הנבחרת. אם לא הייתי חושב ככה, לא הייתי משחק כדורגל".

- אגב, חברך אורי שטרית עדיין עמוק במצב שבו היית בעונה שעברה. אפילו מחפשים לו מחליף.

"אין לי מושג מה רוצים מאורי שטרית. באים אליו בטענות כאילו כל ההפסדים והכישלונות זה עליו ובגללו. זה שטויות. אני לא חושב שהייתה איתו בעיה מיוחדת. בינתיים לא הביאו מגן שמאלי. אני מאוד מחזיק משטרית וגם ההנהלה מחזיקה ממנו, הוא מוכשר, ואם יביאו עוד מגן זה רק יעלה את הרמה של מי שנמצא. גם לגביי היו דיבורים ושמועות. אני לא מפחד מתחרות כי אני מאמין ביכולת שלי". את הביטחון שלו שפונגין גם לוקח לקבוצה החדשה שנבנית במכבי תל אביב. "האליפות ממש לא סגורה אצל בית"ר העונה", הוא מצהיר.

"יש אווירה טובה העונה"

אחרי שהחלים מניתוח בקע בחודש מאי, הוא אמור להתייצב בהרכב שבמשחק הפתיחה מול בני יהודה. לפני כשבועיים הוא טס עם הנבחרת לפינלנד, במהלך המחנה חש כאבים בבטן התחתונה באזור הניתוח, ולא יכול היה להתאמן. שופנגין חזר ארצה, והתברר בבדיקות שאין שום פגיעה או בעיה באזור הבקע והוא קיבל מספר ימי מנוחה וערך אימונים אישיים להורדת העומסים. נגד בני יהודה, כאמור, הוא צפוי לשחק, למרות שלא שיחק בגביע הטוטו. מי שראה את אגף ימין של מכבי בגביע הטוטו, מבין למה.

שפונגין, שניגן בסקסופון בילדותו וממש לא נראה כמו הטיפוס המצוי בליגת העל, לא חושש לחשוף שיניים לקראת העונה החדשה. "יש לנו קבוצה טובה העונה, אני רואה את זה באימונים ובמשחקי ההכנה. רואים את הרצינות והמשמעת שיש בקבוצה. שחקני הרכש שהגיעו מדהימים, שחקנים נטולי אגו, אחד אחד, נהנים לבוא לאימון, אתה לא רואה שחקן שסיים אימון וישר הולך הביתה, נשארים יחד לטיפולים, נשארים יחד במועדון וזה כיף. אני חושב שהעונה יהיה בסדר".

- מה ההבדלים בין עידן טרום שניידר לעידן שניידר?

"עצם זה שדאגו לכל פרט קטן, החל מנושא הציוד לאימונים ועד פיזיולוג ומומחה לשיקום פציעות וצוות רפואי רחב מאוד, והשחקנים היקרים שהובאו לקבוצה. השנה זה נראה הרבה יותר רציני".

- גם ההגנה של מכבי תל אביב תהיה רצינית העונה?

"אי אפשר להאשים רק את ארבעת השחקנים האחוריים. ברור שאנחנו כרבייעיה מאחור צריכים לעשות את העבודה שלנו, אבל גם היה עניין של פציעות הקיץ, וכל פעם שיחקה רביעייה אחרת וקשה לעבוד על תיאום. אסור לשכוח שלפני שנתיים אצל אלי כהן שיחקנו אני, מילאן מרטינוביץ' אבי יחיאל ואורי שטרית כל העונה יחד והיו תוצאות. נחכה שכולם יחזרו מפציעות ותהיה רביעייה קבועה. חשוב לזכור שגם הקבוצה עצמה בשלבי חיבור וכולם יילמדו לעשות הגנה יחד כקבוצה. שחקני ההגנה שלנו כיחידים הם טובים מאוד".

- כולל טומאסיץ'?

"אני חושב ששחקן שמשחק בנבחרת בולגריה ושיחק בליגת האלופות, צריך להיות שחקן טוב. אולי הוא לא קולני כמו שהיה ג'ו ביזרה, אבל זה הסגנון שלו ויש כאלה שגם בשקט אומרים את המילה הנכונה. הוא צריך זמן, ויכול להיות שהטעויות שהוא עשה הורידו לו קצת את הביטחון, אבל אני בטוח שהוא יהיה טוב כי הוא שחקן מצוין".

- אז טומאסיץ' שקט, ושטרית שקט ושפונגין שקט. כולם שקטים מדי בהגנה, לא?

"במגרש אנחנו ממש לא שקטים ודואגים לדבר ולהעיר אחד לשני. אם צריך אנחנו יודעים לצעוק על קשר או על החלוץ שיעשה הגנה וכשצריך להרים את הקול אז אין שום בעיה. אני לא חושב שיש לנו בעיה על המגרש".

- אגב הגנה, למה יש מחסור כזה גדול במגינים בארץ?

"מגן זה תפקיד לא קל, אין הרבה שחקנים כאלה. אתה צריך לדעת לעשות גם הגנה וגם התקפה וזה לא קל. צריך שיהיה לך מהכל. אין היום מגנים שהם רק גרזנים שעושים הגנה, אין דברים כאלה יותר. כל המגנים הטובים בעולם הם טכניים גם בהגנה וגם בהתקפה. לא חושב שיש מחסור בארץ, קח לדוגמה את עומרי קנדה, אייל משומר, דני בונדר, נאור פסר, שמוליק קוזווקין שפרץ עכשיו. רק צריך לתת להם במה להצליח".

"השאיפה היא אליפות"

- אתה רגוע כרגע, אבל אתה בטח זוכר שהלחץ בעונה שעברה שלח אתכם לתחתית.

"זה היה סיוט, ממש סיוט. כל שבוע רואים את הטבלה וזה מקרין גם על ביטחון השחקנים על המגרש. בהתחלה היו כאלה שאמרו 'יהיה בסדר, בטח נתאושש ואין מה לדאוג', אבל ככל שעבר הזמן והמצב החמיר זה כבר לא היה מצחיק והיה חשש רציני שבאמת נרד. וכמה שזה יישמע מצחיק - רצינו רק להישאר בליגה ושתיגמר כבר העונה וזהו. זה לא היה רחוק שנרד".

- איך דואגים שכל סיר הלחץ הזה לא יתפוצץ לכם שוב בפנים? ראית איך הקהל הגיב למשחקי האימון.

"זה בהחלט לא נעים. זו בדיוק ההתמודדות המנטלית שעליה אנחנו עובדים. זה לא יעזור אם תתחיל להיפגע מהקללות והבוז כי זה יוריד את הביטחון".

בסוף תהיה אליפות?

"מעצם הבאת הרכש, כמובן שזו השאיפה. אבל נחכה בסבלנות לראות איך הכל יתחבר. יש כאן שחקנים מוכשרים ויש פוטנציאל. גם חיפה והפועל ת"א יהיו קבוצות טובות השנה, הכל פתוח".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully