וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודיק ודג'וקוביץ' בפנים, קוזנצובה ודאבנפורט בחוץ

אליפות ארה"ב: האמריקאי התקשה אך ניצח את גולביס, גם הסרבי שרד. סאפין הפסיד לרוברדו, קוזנצובה לסרבוטניק, דאבנפורט לברטולי

בינתיים הם לא נתקלים בקשיים, אך רק בינתיים. אין עדיין הפתעות מרעישות אצל הגברים באליפות ארצות הברית הפתוחה, כשרוג'ר פדרר, נובאק דג'וקוביץ', ניקולאי דוידנקו ופרננדו גונזאלס דילגו בקלות לסיבוב השלישי של האליפות.

גם אנדי רודיק העפיל הלילה (שבת) לסיבוב השלישי בטורניר, אחרי ניצחון לא קל על ארנסט גולביס, הלטבי המוכשר, 6:3, 5:7, 2:6, 5:7. גולביס פתח נהדר את המשחק והציג טניס נפלא במערכה הראשונה, אבל איבד ריכוז במשחקון העשירי של המערכה השנייה ומפה האמריקאי השתלט על המשחק, לקול צהלות הקהל המקומי. שני הטניסאים חגגו הלילה יום הולדת: רודיק חגג 26 שנים להיוולדו, גולביס רק 20, ואולי זה היה ההבדל. "ללא ספק בשתי המערכות הראשונות הוא היה טוב ממני", הודה רודיק בסיום, "הרגשתי כמו ילד מולו, אבל אז, ב-12 בלילה, כאילו הכל התחלף והתחלתי לשחק כמו גבר". רודיק יפגוש בסיבוב הבא את אנדראס ספי האיטלקי.

אומנם גם מראט סאפין רמז לקראת הטורניר כי הוא בכושר טוב ושהוא עומד להפתיע, אבל החוויה שלו בארה"ב הסתיימה מהר מהמוקדם. הרוסי, 28, האלוף מ-2000, נוצח על ידי טומי רוברדו 4:6, 7:6, 6:4, 6:0. "לפעמים יש לך יום טוב, לפעמים יש לך יום רע, והיום היה לי יום רע", אמר בסיום סאפין, המדורג במקום ה-44 בעולם, שלאחרונה חווה יותר ימים רעים מטובים, "הייתי צריך לנצח את המערכה השנייה. לעזאזל, הייתי צריך לנצח את כל המשחק".

פדרר השוויצרי, האלוף מהשנה שעברה שרק לא מזמן איבד את המקום הראשון בעולם, פגש עוד אתמול יריב נוח בסיבוב השני: טיאגו אלבס הברזילאי, שמדורג 137 בעולם. פדרר, שמגיע לאליפות עם ארבעה זכיות רצופות בטורניר, לא ממש התקשה שלא לאבד מערכה והשלים ניצחון קליל 3:6, 5:7, 4:6.

דג'וקוביץ' קצת יותר התקשה מול רוברט קנדריק האמריקאי וכבר כמעט שהפסיד את המערכה הראשונה, אך הציל שתי נקודות מערכה, וניצח בסופו של דבר 6:7, 4:6, 4:6. "הוא הגיש נהדר", החמיא בסיום הסרבי ליריבו, "כל משחק הוא קשה בטורניר הזה".

דוידנקו, שעבר בסיבוב הראשון את דודי סלע, השאיר מאחור את אגוסטין קאלרי הארגנטינאי, המדורג 49 בעולם. הרוסי, שהגיע בשנתיים האחרונות עד חצי הגמר, מקווה הפעם לעשות צעד נוסף, אלא שלמרות שהוא ניצח בשלוש מערכות, המשחק היה צמוד אחרי 4:6, 4:6, 6:7 בתום שעתיים וחצי.

גם לגונזאלס היו חיים נוחים יחסית והוא השיג את הניצחון על חשבון בובי ריינולדס האמריקאי (89). את המערכה הראשונה הוא ניצח בזכות שובר שוויון (6:8), ולאחר מכן הגיעו עוד שתי מערכות צמודות, בהן הוא ניצח 4:6, 4:6.

תוצאות נוספות:

ירקו ניימינן (פינלנד) - איבו מינר (צ'כיה) 7:6, 6:3, 4:6, 3:6
דמיטרי טורסונוב (רוסיה, 26) - ויקטור האנסקו (רומניה) 7:6, 3:6, 4:6, 2:6
ז'יל מילר (לוכסמבורג) - טומי האס (גרמניה) 6:2, 6:2, 6:7, 3:6, 3:6
מארין צ'יליץ' (קרואטיה, 30) - רובי ג'ינפרי (ארצות הברית) 4:6, 6:2, 2:6, 5:7

* בתחרות הזוגות המעורבים הודחו אנדי רם ונטלי דשי כבר בסיבוב הראשון אחרי שהפסידו 6:4, 6:4 לרנה סטאבס (אוסטרליה) ורוברט לינדשטאד (שבדיה).

צעד נוסף לינקוביץ' לקראת הבכורה

את ההפתעה הגדולה של הלילה סיפקה קטרינה סרבוטניק הסלובנית, שהדיחה את הרוסייה המדורגת שלישית בעולם והאלופה מ-2004, סבטלנה קוזנצובה. קוזנצובה, שהפסידה להנין בגמר בשנה שעברה, כבר הרגישה שהיא חוזרת למשחק אחרי שניצחה בשובר השוויון במערכה השנייה, אך בסופו של דבר הפסידה 6:3, 6:7, 6:3. "היו לי הזדמנויות, נלחמתי, רציתי כל כך לנצח את המשחק הזה, אבל היא שיחקה בצורה שלא תיאמן", אמרה קוזנצובה.

מי שעוד מצאה את עצמה בחוץ מעט מוקדם מדי בטורניר הנשים היא האלופה לשעבר ואהובת הקהל המקומי לינדזי דאבנפורט, שנוצחה בסיבוב השלישי על ידי הצרפתייה מריון ברטולי 6:1, 7:6. דאבנפורט, 32, האלופה מ-1998, התקשתה מול ברטולי כבר מהפתיחה וסיפרה בסיום כי "זה היה אחד המשחקים הגרועים בקריירה שלי". האם זה היה משחקך האחרון כאן, נשאלה, והגיבה: "אין ספק שאני מתעייפת יותר ויותר, אבל עוד לא החלטתי שום דבר".

האם זו ההזדמנות של ילנה ינקוביץ' לתפוס את המקום הראשון בעולם ולשמור עליו? אחרי ההדחה הבלתי צפויה של אנה איבנוביץ', התשובה היא בהחלט חיובית. ינקוביץ', שמדורגת שנייה באליפות, התקשתה בסיבוב השלישי מול ג'י ז'נג הסינית וניצחה 5:7, 5:7 כדי להשיג את הכרטיס לשמינית הגמר.

הסינית, שכבר הפריעה למי שזוכר בווימבלדון לאיבנוביץ' וכפתה עליה הדחה מוקדמת, לא הייתה רחוקה מלעקוץ את הסרבית השנייה כעת, אך ינקוביץ', שמשוועת לתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה, הצליחה להשלים את המשימה תוך שעתיים ותשע דקות ותפגוש בשלב הבא את המדורגת 14 בטורניר, ויקטוריה אזרנקה מבלארוס או קרוליין ווז'ניקאי, הדנית המדורגת 21.

אחרי שנקלעה לשלוש מערכות בסיבוב הקודם, ינקוביץ' התקשתה לפתח את המשחק הרגיל שלה מול הסינית שנעצרה על הדשא בווימבלדון בחצי הגמר. המשחקון ה-12 במערכה השנייה היה הצמוד ביותר והגיע 11 פעמים לשוויון, אך ינקוביץ' הצליחה בסופו של דבר להכריע אותו ולהשיג את הניצחון המיוחל.

לאלנה דמנטייבה זה הלך הרבה יותר קל. הרוסייה ניצחה בסיבוב השלישי את אנה קאוטאבונג הבריטית 3:6, 4:6. המערכה השנייה הייתה צמודה ונמתחה 54 דקות, אך דמנטייבה הצליחה למצוא את השבירות והשלימה את הניצחון.

תוצאות נוספות:

נה לי (סין) - אקטרינה מקארובה (רוסיה) 1:6, 6:4, 2:6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully