וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת הזהב: בולט חוזר למסלול

האצן הג'מייקני יתחרה לראשונה מאז מופע הקסם שלו בבייג'ינג, ולאסיץ' וג'לימו ימשיכו את המירוץ המשותף שלהן לעבר פרס מיליון הדולרים

פחות משבוע אחרי טקס הנעילה של אולימפיאדת בייג'ינג ממשיכה עונת התחרויות באתלטיקה ומגיעה הערב (שישי) לציריך, לתחרות החמישית מתוך שש בסבב ליגת הזהב (21:00, שידור ישיר בערוץ 5+). שתי אתלטיות בלבד ניצחו בענפים שלהן בארבע תחרויות ליגת הזהב הקודמות - הקופצת לגובה בלאנקה ולאסיץ' ורצת ה-800 מ' פמלה ג'לימו - ובמידה ושתיהן ישלימו את המשימה הערב וגם בתחרות האחרונה בבריסל בשבוע הבא הן יחלקו ביניהן את פרס מיליון הדולרים הנחשק.

המשימה של ולאסיץ' צפויה להיות קשה יותר, מאחר והקרואטית מגיעה לציריך אחרי האכזבה העצומה שלה בבייג'ינג, שם הפסידה לראשונה מזה 34 תחרויות וזכתה במדליית הכסף בלבד. הזוכה המפתיעה בזהב, הבלגית טיאה הלבאוט, תנסה להמשיך ולקלקל לולאסיץ' עם עוד ניצחון, שיעלה לה הפעם גם לא מעט כסף. ג'לימו, לעומת זאת, קטפה בקלות את הזהב באולימפיאדה, והיא לא צפויה להיתקל בבעיות מיוחדות מול יריבותיה שלעתים נראות כרצות בהילוך איטי כשהקנייתית בת ה-18 מתעופפת לידן במסלול.

אבל עם כל הכבוד לפרס מיליון הדולרים, ההצגה העיקרית על המסלול בציריך תהיה בריצת ה-100 מטר, שם יתחרה יוסאין בולט האחד והיחיד. הג'מייקני שסיחרר את עולם האתלטיקה ואת עולם הספורט בכלל עם שני שיאים עולם מדהימים (9.69 ש' ב-100 מ', 19.30 ש' ב-200 מ') וקינח בשיא במירוץ השליחים עם הרביעייה של ג'מייקה (37.10 ש' ב-4X100 מ') יגיע להתחרות ב-100 מ' בלבד, ולמרות העייפות שבוודאי צבר בהחלט ניתן לצפות ממנו לעוד תוצאה מדהימה, ואולי גם לשיא עולם חדש.

שיאנית עולם טרייה נוספת שתככב בציריך תהיה הקופצת במוט ילנה איסנבייבה, ששיפרה את שיאה בבייג'ינג בעוד סנטימטר והעמידה אותו על 5.05 מ', כשמולה שוב תתייצב סגניתה ג'ניפר סטוצ'ינסקי האמריקאית. גם דיירון רובלס, שלא קבע שיא עולם חדש אבל זכה בזהב ב-110 מ' משוכות, ימשוך תשומת לב רבה כשינסה לקזז עוד משיאו הנהדר (12.87 ש').

עוד גיבור אולימפי, קנינסה בקלה האתיופי, שזכה בדאבל ב-5000 מ' וב-10,000 מ', ירצה לקצור ניצחון נוסף ב-5,000 מ'. מוקד נוסף יהיה בריצה ל-400 מ', שם ירצה ג'רמי וורינר לנקום בלשון מריט על ההפסד הצורב שנחל לו באולימפיאדה. מאוכזבות נוספות שיחזור לפעילות יהיו סניה ריצ'ארדס, שכשלה בסיום הריצה ל-400 מ', ולולו ג'ונס, שמעדה על המשוכה הלפני אחרונה ואיבדה את הזהב ב-100 מ' משוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully