וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרקטור הבלארוסי

היא נשלטת על ידי חברת טרקטורים, יש לה תקציב בגודל של סכנין, אין לה זרים והמאמן בן 31. באטה בוריסוב העפילה לצ'מפיונס, אירופה המומה

במהלך השנים ידעה ליגת האלופות קבוצות קטנות: קושיצ'ה וארטמדיה מסלובקיה, פ.צ תון משוויץ, לירסה הבלגית וכמובן מכבי חיפה ומכבי תל אביב מארץ הקודש. אבל קבוצה בסדר גודל של באטה בוריסוב עדיין לא ראינו. אלופת בלארוס, שנכנסה הערב (רביעי) לבמה המרכזית של הכדורגל האירופאי, היא הקבוצה הקטנטנה ביותר ששיחקה אי פעם במפעל.

רק כדי להמחיש את גודל הסנסציה, נציין כי התקציב של בוריסוב הוא 1.2 מיליון ליש"ט, בערך בסדר גודל של בני סכנין. האצטדיון המקומי מכיל 5,500 מושבים בלבד, והמאמן, ויקטור גונצ'רנקו, עדיין לא חגג יום הולדת 31. בסגל הקבוצה, אגב, אין כלל שחקנים זרים, אם לא מחשיבים שלושה שחקנים רוסים.

הקבוצה הבלארוסית, שכמובן עשתה היסטוריה והפכה לראשונה ממדינתה בליגת האלופות, תתמודד בחודשיים הקרובים עם אריות הכדורגל של אירופה, ותקווה להוכיח שכסף זה לא הכל בעולם הכדורגל ושגם לחלש יש הזדמנות שווה בשווה לשחק בליגה של הגדולים.

באטה בוריסוב נוסדה בשנת 1973, אך עברה מהפך ניהולי בשנת 1996, שהקפיץ את המועדון מדרגה. הקבוצה נרכשה על ידי חברת הטרקטורים של מינסק, שהעמידה את התקציב הגדול יחסית לליגה בבלארוס, אך המגוחך יחסית לאריות אירופה. שנתיים לאחר הרכישה חזרה בוריסוב לליגה הבכירה, ומאז היא זכתה בארבע אליפויות וסיימה בכל העונות בשלוש הראשונות.

המועדון דוגל בגידול וטיפוח שחקנים צעירים. ממחלקת הנוער של בוריסוב יצאו יורי ז'בנוב, שוער פ.ק מוסקבה, ויטלי קוטוזוב, חלוץ פארמה, ואחד, אלכסנדר חלב, קשר ברצלונה ואקס ארסנל. המאמן, ויטלי גונצ'רנקו, החל את הקריירה כשחקן. בשנת 2002 נפצע, פרש מכדורגל ונשאר במערכת. כיום, לפני גיל 31, הוא מוליך את הקבוצה לליגת האלופות.

גם לבסקי אכלה אותה

ניצני הסנסציה נולדו בעונה שעברה. בוריסוב עשתה היסטוריה והעפילה לסיבוב המוקדמות השלישי, שם נתנה פייט אדיר לסטיאווה בוקרשט, לפני שנכנעה 4:2 בסיכום שני המשחקים. בסיבוב הראשון של גביע אופ"א הובסו הבלארוסים 6:1 מול ויאריאל, אבל במועדון שררה הרגשה של גאווה: אפשר להתמודד מול הקבוצות הגדולות. לפני תחילת הקמפיין אמר גונצ'רנקו כי לא יופתע אם קבוצתו אכן תעפיל לליגת האלופות בשל רוח הלחימה של השחקנים. הוא לא טעה.

הקמפיין הנוכחי התחיל עם ניצחון מדהים 1:2 בבלגיה על אנדרלכט, ו-2:2 בבית שלח את הבלארוסים לשלב הבא. בלבסקי סופיה כבר חגגו את ההעפלה כששמעו על ההגרלה, אבל בוריסוב ניצחה 0:1 בבולגריה, וגרמה להתפטרותו של המאמן וליסלב ווטסוב. במשך כל השבוע דיבר המאמן החדש, אמיל ולב, על מחויבות למועדון, אבל שחקניו לא הצליחו לגבור על הבלארוסים, ששיחקו למעלה ממחצית ב-10 שחקנים, ועם ילד בן 19 בשם אלכסנדר הוטאר בין הקורות. תיקו 1:1 בסיום קבע היסטוריה חסרת תקדים.

לאחר שריקת הסיום נשכבו שחקני לבסקי על הדשא בהלם מוחלט, בעוד בבוריסוב פרצה שמחה. על פי דיווחים רשמיים של אופ"א, למעלה מ-6,000 אוהדים גדשו את האיצטדיון (שכאמור מכיל 5,500 מקומות), ופרצו בחגיגות. עכשיו בבוריסוב מחכים לגדולות באמת. העלייה לצ'מפיונס צפויה להזניק את התקציב לגבהים חדשים, ולהפוך את בוריסוב לקבוצה בלתי מנוצחת בזירה המקומית. במועדון הקטן יקוו שרוח הלחימה תספיק להופעה מכובדת בשלב הבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully