וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות צ'מפיונס: באטה בוריסוב ואנורתוזיס בשלב הבתים

אלופות בלארוס וקפריסין השאירו בחוץ את אולימפיאקוס ולבסקי. אתלטיקו השפילה את שאלקה 0:4. שער של קויט בדקה ה-117, העלה את ליברפול

תתחילו להתרגל לשמות: באטה בוריסוב, אלופת בלארוס, יחד עם אנורתוזיס פמגוסטה, אלופת קפריסין. השתיים השלימו הערב (רביעי) סנסציות והעפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות. בוריסוב, עם תקציב של קבוצת מרכז טבלה בליגת העל, רק 1.2 מיליון ליש"ט, ובלי שחקנים זרים בסגל, העפילה לצ'מפיונס ליג אחרי שהדיחה בסיבוב הקודם את אנדרלכט, והערב היא שלחה הביתה גם את לבסקי סופיה הבולגרית, לאחר 1:1 ביתי, ו-1:2 בסיכום שני המשחקים.

אנורתוזיס השלימה את העבודה מול אולימפיאקוס. לאחר 0:3 במשחק הראשון, הצליחה הקבוצה לספוג הפסד מינימלי של 1:0 ויצאה לחגוג את העפלתה של קבוצה ראשונה מקפריסין לליגת האלופות. הפתעה נוספת היא הדחתה של גלאטסאריי הטורקית, שהפסידה 1:0 ברומניה לסגנית האלופה, סטיוואה בוקרשט (אחרי 2:2 במשחק הראשון). יריבתה העירונית, פנרבחצ'ה, עשתה את העבודה עם 1:2 על פרטיזן בלגרד.

גם שאר הגדולות לא התקשו. אתלטיקו מדריד מחקה פיגור מהמשחק הראשון, כדי להביס את שאלקה 0:4. ארסנל התעללה בטוונטה 0:4. גם מארסיי, פיורנטינה, ונציגות אוקראינה: דינמו קייב ושחטאר דונייצק יהצטרפו ל-32 העולות בשלב הבתים.

אלבורג הדנית חוזרת אף היא לליגת האלופות, לאחר שהייתה הקבוצה הראשונה מדנמרק שהגיעה לשלב הבתים, לפני 13 שנה. הדנים השלימו ניצחון כפול 0:2 בליטא מול פ.ב.ק קובנה, והשלימו 0:4 בסיכום שני המשחקים. עוד קבוצה קטנה שהעפילה לליגת האלופות היא פ.צ באזל השוויצרית,, שהשיגה ניצחון 1:2 על ויטוריה גימראייש מפורטוגל, לאחר 0:0 במשחק הראשון. באזל חוזרת לצ'מפיונס לאחר שש עונות.

הקבוצות שתשחקנה בליגת האלופות העונה: מנצ'סטר יונייטד (אנגליה), צ'לסי (אנגליה), ארסנל (אנגליה), ליברפול (אנגליה), אינטר מילאנו (איטליה), רומא (איטליה), יובנטוס (איטליה), פיורנטינה (איטליה), ריאל מדריד (ספרד), ויאריאל (ספרד), ברצלונה (ספרד), אתלטיקו מדריד (ספרד), ליון (צרפת), בורדו (צרפת), מארסיי (צרפת), באיירן מינכן (גרמניה), ורדר ברמן (גרמניה), פורטו (פורטוגל), ספורטינג ליסבון (פורטוגל), דינמו קייב (אוקראינה), שחטיאר דונייצק (אוקראינה), אנורתוזיס פמגוסטה (קפריסין), פ.צ באזל (שווייץ), פנרבחצ'ה (טורקיה), סטיאווה בוקרשט (רומניה), קלוז' (רומניה), פ.ס.וו איינדהובן (הולנד), זניט סנט פטרסבורג (רוסיה), פנאתינייקוס (יוון), גלזגו סלטיק (סקוטלנד), אלבורג (דנמרק), באט בוריסוב (בלארוס).

אולימפיאקוס - אנורתוזיס פמגוסטה 0:1 (3:1 בסיכום שני המשחקים, אנורתוזיס בשלב הבתים)

אנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית המשיכה את ערב הסנסציות, וקבעה עוד היסטוריה, קבוצה ראשונה מהאי בליגת האלופות. הקפריסאים סבלו קשות מהאוהדים היוונים לאחר שנקלעו לשתי תקריות לפני המשחק. בראשונה עשו האוהדים האדומים-לבנים מארב לאוטובוס הקבוצה והיכו בדפנותיו. לאחר מכן, כשהגיעו שחקני אנורתוזיס לאצטדיון, ניסו 50 אוהדי אולימפיאקוס לתקוף אותם ולהכות בהם. הקפריסאים פנו למשקיף מטעם אופ"א ולשופט, הרברט פאנדל, ואיימו לא להופיע למשחק. לפני המשחק, התפרעות נוספת, כאשר המשטרה נאלצה להשתמש בגז מדמיע נגד האוהדים המקומיים הזועמים.

קבוצת המיליונים של ארנסטו ואלורדה לחצה בחמת זעם, אבל הצליחה לכבוש רק פעם אחת משערו של פרננדו בלוצ'י בדקה ה-53. השוער האלבני של פמגוסטה, אריאן בגאי, היה ביום גדול, ורשם הצלות מרהיבות. למרות הרכש הגדול, צירופו של המאמן הספרדי והציפיות הגדולות, היוונים יראו את ליגת האלופות מהבית. הקבוצה הקטנה מהאי השכן, שמאומנת על ידי טימורי קצבאיה, אקס ניוקאסל, הדהימה את אירופה. בפעם השניה הערב.

ארסנל - טוונטה 0:4 (0:6 בסיכום שני המשחקים, ארסנל בשלב הבתים)

מנג'ר ההולנדים, סטיב מקלארן, חזר לארץ הולדתו, כדי לספוג תבוסה כואבת. המפגש היה גמור כבר במפגש הראשון, לאחר 0:2 של ארסנל בהולנד. הערב, התותחנים חגגו בדרך לשלב הבתים. סמיר נאסרי כבש ראשון בדקה ה-27, וויליאם גאלאס קבע 0:2 בדקה ה-52 ותיאו וולקוט כבש את השלישי בדקה ה-66. אקורד הסיום היה שייך לניקלאס נדטנר הדני, שקבע את תוצאת המשחק.

באט בוריסוב - לבסקי סופיה 1:1 (1:2 בסיכום שני המשחקים, בוריסוב בשלב הבתים)

היסטוריה בליגת האלופות: לראשונה תשחק בשלב הבתים של המפעל, קבוצה מבלארוס. הסנסציה של שלב המוקדמות, פ.צ באטה בוריסוב, השלימה הערב את העבודה ושלחה הביתה את לבסקי סופיה והמאמן, אמיל ולב. לאחר ניצחון 0:1 בבולגריה לפני שבועיים, תיקו 1:1 הספיק לקבוצה הקטנה שמדהימה את אירופה.

סרגיי סוסונבסקי העלה את הבלארוסים ליתרון בדקה ה-14, אך ולדימיר גדז'ב השיג שוויון והשאיר את התקוות של לבסקי בחיים בדקה ה-39. בדקה ה-43 הורחק גנאדי בליז'ניוק המקומי, אך ב-10 שחקנים הצליחה בוריסוב לשמור על התוצאה, ולהעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות, עם כל הגדולות של אירופה.

סטיוואה בוקרשט - גלאטסאריי 0:1 (2:3 בסיכום שני המשחקים, סטיוואה בשלב הבתים)

סגנית אלופת רומניה השלימה הפתעה משלה, כששלחה הביתה את הקבוצה הטורקית העשירה של מיכאל סקיבה. לאחר 2:2 במשחק הראשון באיסטנבול, הספיק שער אחד של באנל ניקוליצה בדקה ה-57, כדי להחזיר את הקבוצה של ג'יג'י בקאלי והמאמן, מריוס לקאטוש, לשלב הבתים של ליגת האלופות. בפעם האחרונה שזה קרה, לקלמי סבן היו זכרונות מאוד לא נעימים. גם האלופה הרומנית, קלוז', תהיה בליגת האלופות.

פנרבחצ'ה - פרטיזן בלגרד 1:2 (3:4 בסיכום שני המשחקים, פנר בשלב הבתים)

חגיגה כפולה לאוהדי פנר, הקבוצה שלהם עלתה לשלב הבתים, ואילו היריבה השנואה מעבר לכביש, בחוץ. הקבוצה של לואיס אראגונס עשתה את העבודה בבית, למרות דפיקות לב בסיום המשחק. סמיח סנטורק כבש בדקה ה-28, ואלכס הכפיל בדקה ה-58. זוראן טוסיץ' צימק בדקה ה-76, וגרם לדפיקות לב, שכן 2:2 היה שולח את המשחק להארכה. בסיום, אלוף אירופה יכול לרשום לעצמו עוד הישג. לטורקיה תהיה נציגה בליגת האלופות.

ליברפול - סטנדרד ליאז' 0:1 (לאחר הארכה, 0:1 בסיכום שני המשחקים, ליברפול בשלב הבתים)

רפא בניטז יכול לנשום לרווחה. הקבוצה שלו התקשתה, חרקה שיניים, אבל דחיקה של דירק קויט בדקה ה-117 החזירה את ליגת האלופות לאנפילד, רגע לפני הפנדלים. האלופה הבלגית שיחקה מצוין, נלחמה והביכה את ליברפול במחצית הראשונה עם מספר מצבים מצוינים. האדומים שוב התקשו להגיע למצבים, ונראו רע.

בהארכה נגמר לסטנדרד האוויר, ושחקניה התרכזו בהרחקת כדורים כמה שיותר רחוק. הגיבור הטראגי של המשחק היה בלם ליאז', דאנטה בונפים, שהחטיא פנדל במשחק הראשון בבלגיה. הערב הוא נתן לכדור רוחב של ריאן באבל לחלוף על פניו, קויט התגנב מאחוריו והציל את בניטז ממבוכה גדולה. יוסי בניון פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-61 על ידי באבל, לאחר שגילה יכולת בינונית. סלים טועמה נכנס בדקה ה-100.

אתלטיקו מדריד - שאלקה 0:4 (1:4 בסיכום שני המשחקים, אתלטיקו בשלב הבתים)

השם שאלקה 04 מעולם לא נשמע רלוונטי יותר. החבורה של פרד רוטן, בסגל חסר במיוחד, לא החזיקה מעמד בויסנטה קלדרון, ואיבדה את היתרון 0:1 מהמשחק הראשון. אתלטיקו מדריד חוזרת לליגת האלופות לאחר 11 שנה, ומשלימה רביעייה ספרדית בצ'מפיונס, יחד עם ריאל מדריד, ויאריאל וברצלונה. קון אגוארו חזר עם מדלית הזהב מבייג'ינג ופתח את החגיגה בדקה ה-13. דייגו פורלאן עשה 0:2 בדקה ה-51, ובדקות האחרונות שאלקה, הלוזרית הגדולה של הכדורגל הגרמני, התפרקה. לואיס גרסיה קבע 0:3 בדקה ה-82, ומקסי רודריגז דייק בפנדל בדקה ה-87, לאחר שכריסטיאן פאנדר האורח הורחק.

משחקים נוספים:

פ.ב.ק קובנה - אלבורג 2:0 (4:0 בסיכום שני המשחקים, אלבורג בשלב הבתים)
לאלבורג: קאספר ריסגארד: 72, 89. מינדאוגאס גריגאלביצ'יוס 30 ולינאס פילבאטריס 67 הורחקו בקובנה.

דינמו קייב - ספרטק מוסקבה 1:4 (2:8 בסיכום שני המשחקים, דינמו בשלב הבתים)
לדינמו: אלכסנדר אלייב 4, איסמעל בנגורה 23, ארטם מילבסקי 48, 76 לספרטק: ארטיום דזיובה 47

פ.צ באזל - ויטוריה גימראייש 1:2 (1:2 בסיכום שני המשחקים, באזל בשלב הבתים)
לבאזל: ולנטין סטוקר 11, ארן דרדיוק 54. לגימראייש: ז'ואו פאולו פחארדו 14 פנדל

דינמו זאגרב - שחטאר דונייצק 3:1 (5:1 בסיכום שני המשחקים. שחטאר בשלב הבתים)
לשחטאר: אדריאנו 42, ברנדאו 59, וויליאן 70. לזאגרב: בושקו בלבאן 58

מארסיי - בראן ברגן 1:2 (1:3 בסיכום שני המשחקים, מארסיי בשלב הבתים)
למארסיי: מאמדו ניאנג 66, 89. לבראן: כריסטיאן סיגורדסון 74

סלביה פראג - פיורנטינה 0:0 (2:0 בסיכום שני המשחקים, פיורנטינה בשלב הבתים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully