וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סין הוכיחה את עוצמתה"

בבוקר שאחרי האולימפיאדה התקשורת הסינית באופוריה: ”למרות החשדנות, הראינו לעולם את סין החדשה”. ארגוני זכויות האדם חושבים אחרת

סין התעוררה היום (שני) לבוקר עצוב ומלא בריקנות, עם סיום המשחקים האולימפיים בבייג'ינג. אחרי הרבה שנים של עבודה קשה, ציפייה ארוכה ועבודת הכנה יסודית ומדוקדקת - שהתנקזו לעבר 17 ימים עמוסים ומרגשים - הסינים קולטים שזה נגמר, אך מתנחמים בשפע המחמאות להן זכו המארגנים מהמבקרים הרבים.

עיתוני סין שופעים אופטימיות היום, מהללים את המשחקים ומצפים לעתיד טוב יותר. "סין מעולם לא עמדה בהצלחה במוקד העניין העולמי כפי שעשתה זאת בשבועות האחרונים", נכתב במאמר המערכת של העיתון הגדול במדינה, השייך למפלגה הקומוניסטית השלטת, "האולימפיאדה היוותה הזדמנות מצוינת לעם הסיני לפתוח דלתות לעולם, ועם הרבה ביטחון וללא חשש להראות לעולם את סין החדשה אחרי 30 שנים של היפתחות ורפורמות".

גם שאר כלי התקשורת ממשיכים את הגישה האופטימית. "המדינה הגדולה הזו עדיין תחת ההשפעה של ירח הדבש האולימפי וחווה גל רגשי עצום", נכתב באחד היומונים, "אזרחי המדינה מעולם לא היו כל כך אופטימיים ומלאי אמונה לגבי עתידה של המדינה".

למרות החשדנות

מעבר להצלחה הספורטיבית של הסינים (51 מדליות זהב, הכי הרבה למדינה אחת מאז ברה"ב בסיאול 88), הסינים גאים בהצלחת המשחקים בייחוד לאור החשש לפני הפתיחה ממחאות בינלאומיות וביקורות שליליות. כזכור, טקס העברת הלפיד ספג מחאות קשות ממתנגדי השלטון הסיני בטיבט, ועוד לפני כן ביקרו רבים את המשטר הסיני, זכויות האדם וזיהום האוויר. אך גם אם נראה שהדברים עברו בצורה חלקה מבחינת המחאות הפוליטיות, יש לזכור כי רבים נעצרו לפני המשחקים, וזרים שניסו להפגין נעצרו ונבלמו על ידי השלטונות.

אבל הסינים לא מתרגשים. "למרות החשדנות של חלק גדול מהתקשורת הזרה, יחד עם ההאשמות המוגזמות וחוסר הידידותיות המופגנת, סין - מההנהגה עד לאנשים הפשוטים - לא התלוננה ולא האשימה", נכתב ב"עיתון העם", "סין עמדה גאה בפני העולם והוכיחה את גדולתה ועוצמתה בפתיחות ובביטחון עצמי".

מה מסתתר מאחורי הזוהר?

ז'אק רוג, נשיא הוועד האולימפי, טען כי במהלך המשחקים העולם למד על סין וסין למדה על העולם", אך ספק גדול אם פעילי זכויות האדם יסכימו איתו. שתי סיניות, שמחו על הריסת בית וניסו להפגין בנושא, נעצרו, נאסרו ונשלחו למחנות כפייה - לא רחוק בהרבה מאיצטדיון "קן הציפור", שבו חגגו וצהלו אלפי ספורטאים.

אומנם לפני האולימפיאדה הסינים הצהירו בגאווה על אזור מיוחד שיוקצה להפגנות, אך למעשה אף אחת מ-77 הבקשות שהוגשו לקיום הפגנות לא אושרה. וו דיאניואן, 79, ו-וואנג קסיויינג, 77, הן שתיים מאלה שנעצרו ונגזרה עליהן שנת מאסר.

"אפילו אנחנו לא האמנו שהסינים מסוגלים לעשות דבר כזה, ולאסור שתי נשים מבוגרות ולגזור עליהן מאסר - וכל זאת בזמן המשחקים עצמם", מסרה סופי ריצ'רדסון, המייצגת את התנועה להגנת זכויות האדם באסיה, "הממשלה הסינית ממשיכה לספק לנו אין ספור סיפורים ופרשיות".

"מאחורי כל הזוהר וההילה, מסתתרים אלפי אזרחים תמימים שנשלחו למחנות עבודה", מספרת ג'ניפר ווינזדור, ראש תנועת "בית החופש", "בגלל המשחקים האלה אלפים נאסרו, או נחשבים בגדר נעדרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully