וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים בכמות, הסינים באיכות

סיכום המדליות מציב את סין בפסגה לפי ספירת הזהב, בארה"ב מעדיפים את הספירה הכוללת. רוסיה, בריטניה ואוסטרליה אחריהן

הגיע זמן הסיכומים. מבט חטוף לעבר טבלת המדליות הכללית מצליח להמחיש את ההכנה היסודית של הסינים לקראת האולימפיאדה, כשהאימפריה ניצבת במקום הראשון עם 51 (!) מדליות זהב, שיפור מדהים לעומת המשחקים הקודמים (32 זהב). סין הצהירה לפני המשחקים כי המטרה היא להיות במקום הראשון בדירוג המדליות , אך אם הספירה היא הכמות הכוללת של המדליות הרי שהאמריקנים ניצבים בפסגה, עם 110 מדליות בסך הכל (36 זהב, 38 כסף, 36 ארד). הוועד האולימפי נוהג לדרג את המדינות לפי מספר מדליות הזהב (אך לטענתם, אין מדובר בדירוג רשמי), אך כל מי שיקרא את התקשורת האמריקאית יגלה ספירה מסוג אחר.

סין: ההשתלטות הושלמה

לסינים יש 100 מדליות "בלבד" (באתונה היו להם 63), אבל בענפים עם קצת פחות יוקרה אולימפית. אומנם בהתעמלות המארחים השיגו 15 מדליות בסך הכל, אבל באתלטיקה רק שתיים (כשבעיקר בולטת היעדרותו של שיאנג ליו). מנגד, בבדמינטון יש להם שמונה, בקפיצות למים 11, בג'ודו ארבע, בטניס שולחן שמונה, באיגרוף ארבע, בירי שמונה, ובהרמת משקולות תשע. ככה בונים אימפריה, מלמטה.

ארה"ב: תודה לפלפס

אומנם לארה"ב יש הצלחה בענפים מעט יוקרתיים יותר, אך לא בטוח שזה מנחם אותם. כמובן שבזכות מייקל פלפס האיום השליטה שלהם בשחייה הייתה ללא עוררין (עם 30 מדליות), אך גם באתלטיקה, למרות הכישלונות הלא צפויים בריצות הקצרות, ידם הייתה על העליונה (23 מדליות בסך הכל, מתוכן 7 זהב). מלבד זאת, האמריקאים בלטו בעיקר בענפים הקבוצתיים, עם ארבע מדליות בכדורעף (שלוש זהב ואחת כסופה), פעמיים זהב בכדורסל, פעמיים כסף בכדורמים וזהב בכדורגל הנשים. מרשים.

רוסיה: מעצמת אתלטיקה

במקום השלישי ניצבה רוסיה, עם 72 מדליות, 23 מזהב. הרוסים הצליחו לבלוט בעיקר בהיאבקות (11 מדליות, 6 זהב) והרמת משקולות (7 מדליות), אך המחישו בעיקר את המסורת הנפלאה שלהם באתלטיקה, עם 18 מדליות בסך הכל (6 זהב).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בריטניה: המלכה מהללת

ספורטאי המשלחת הבריטית כבר קיבלו איחולים לבביים מהמלכה בזכות הישגיהם, שמציבים אותם במקום הרביעי. 14 מדליות היו לבריטים באופניים, מתוכן שמונה זהב (יחד עם שש בקיאקים ושש בשייט). אומנם הסקוטים לא כל כך אוהבים שההישגים שלהם נזקפים גם לאנגלים, אבל זה כבר סיפור אחר.

כבוד לגרמנים ולאוסטרלים

גרמניה ניצבת במקום החמישי עם 41 מדליות בסך הכל (16 מזהב), כשמתוכן 8 הושגו בחתירה, שלוש בשחייה, ארבע בירי וחמש בקפיצות סוסים. אוסטרליה הגדולה והדגולה הצליחה לגרוף 46 מדליות (14 זהב), כששוב הוכיחה את הדומיננטיות שלה בבריכה עם 20 מדליות בשחייה, מתוכן שש מזהב.

עוד מדינה בצמרת שראויה למחמאות היא דרום קוריאה, שגם היא הראתה דומיננטיות בענפים "קטנים", אך סיימה עם 31 מדליות - ארבע בחץ וקשת, שלוש בבדמינטון, ארבע בג'ודו, ארבע בטקוואנדו ושלוש בהרמת משקולות.

ואיפה אנחנו?

ישראל, כמובן, לא הייתה המדינה הקטנה היחדה שהצליחה לגרוף מדליה. גם טוגו, מאוריציוס הקטנטנה, טייוואן, אפגניסטן וסודן הצליחו לעמוד במשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully