וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה"

לברון ג'יימס לא היה יכול להיות מאושר יותר לאחר שנבחרתו החזירה את הזהב עם 107:118 על ספרד. פאו גאסול: "נלחמנו עד הסוף"

שמונה שנים חלפו מאז הזכיה האחרונה של נבחרת הכדורסל של ארצות הברית באליפות העולם או באולימפיאדה. שמונה שנים שבמהלכן רוטש ובוזה הכבוד האמריקאי, שבהן ספגו המוניטין שבנו השחקנים הטובים בעולם מכות קשות. כל זאת, עד ליום הסיום של משחקי בייג'ינג 2008, שבו ניצחו האמריקאים במשחק מצוין את ספרד 107:118 והחזירו לעצמם את מדליית הזהב.

26 שניות לסיום, כשהניצחון כבר היה בכיס, חגגו האמריקאים על הפרקט לצלילי "Born in the USA" של ברוס ספרינגסטין (משום מה, דווקא שיר אנטי-פטריוטי. מעניין אם הסינים עשו את זה בכוונה). "הפגנו הרבה אופי באחד המשחקים הטובים בהיסטוריה של האולימפיאדה, לדעתי", סיכם המאמן מייק ששבסקי.

האמריקאים מיהרו לחגוג אל מול 18,000 צופים - רובם סינים, רובם בעד נבחרת הכוכבים והפסים - ולא לחגוג רק את המדליה, כי אם את הכבוד שהוחזר, את כוח ההרתעה. לאורך השנים, הוא יהיה שווה לא פחות מפיסת המתכת המוזהבת.

לברון ג'יימס, אחד הכוכבים הגדולים של הנבחרת האמריקאית לאורך הטורניר כולו, מצא זמן לפאר גם את היריבה. "ספרד היו מדהימים, צריך לתת להם את הכבוד הראוי, היתה לנו תכנית משחק והם הגיבו עם מהלכים מדהימים", אמר הסופרסטאר, "אני רואה את המשחק שוב ושוב בראש שלי, ובסופו של דבר, זה ייזכר כאחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה", הוסיף ג'יימס את שידענו בעצמנו.

דוויין ווייד, שקלע שלשה ענקית שלוש דקות לסיום, שפחות או יותר הכריעה את המשחק, היה מאושר - גם מהניצחון, גם מחזרתו למרכז הבמה העולמית. "תמיד ידעתי לקחת זריקות גדולות. ב-2004 לא קיבלתי מספיק הזדמנויות, כך שרציתי לבוא ולהוביל את הנבחרת", אמר "פלאש". קובי בריאנט, שהצטרף לווייד ברבע אחרון ענק, היה נשמע פטריוט מתמיד: "מה שראיתם היום היתה קבוצה. כולם דיברו על השחצנות של שחקני NBA, אבל מה שראיתם היום זה חבורה של שחקנים מחוברים אחד לשני".

בספרד לא היו מאוכזבים מדי. הנבחרת שהובסה בשלב הבתים 119:82 על ידי האמריקאים נכנסה לדקות האחרונות של המשחק כשהיא חזק בתמונה, ורק התעלות הגנתית של ארה"ב בדקות האחרונות השאירה בידיה את הזהב. "הם עשו את מה שהיו צריכים לעשות", אמר פאו גאסול שהתחבק ארוכות עם קובי בריאנט, חברו ללוס אנג'לס לייקרס, בסיום. "נלחמנו עד הסוף". לרוע מזלם, זה הספיק רק למדליית כסף. אבל כפי שהמשחק הזה התפתח, לא מדובר בבושה גדולה. להיפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully