וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב זכתה במדליית הזהב בכדורסל אחרי 107:118 על ספרד

ארה"ב באה לבייג'ינג במטרה להחזיר לעצמה את הזהב, ונעזרה ב"פלאש", דווין וויד, שהפציץ 27 וניצח את ספרד 107:118, בגמר אולימפי אדיר

אחרי שמונה שנים ארוכות (ובעיקר מביכות), נבחרת ארצות הברית החזירה היום (ראשון) את הכבוד האבוד של הכדורסל האמריקאי, אחרי שניצחה בגמר 107:118 את נבחרת ספרד. כוכבי ה-NBA, שהושפלו בשלושה טורנירים רצופים, סיימו היום טורניר מצוין, בשליטה מוחלטת של האמריקאים, עם מדליית זהב מתוקה מאין כמותה.

אבל הפעם זה הלך קצת יותר קשה. ספרד, אלופת העולם, נתנה פייט רציני לכל אורך המשחק, וברבע הרביעי, כשהמשחק היה צמוד, המאמן האמריקאי מייק ששבסקי כבר התחיל לחשוש מעוד מבוכה. אך בסופו של דבר קליעות מכריעות של דווין וויד וקובי בריאנט מעבר לקשת קברו את הספרדים והבטיחו את הניצחון המתוק של הכחולים.

גם היום ניתן היה להרגיש את הנחישות האמריקאית. השחקנים של ששבסקי לא הפסיקו לרגע ללחוץ בהגנה, להיאבק על כל כדור, לעשות עבירות מכוערות כשצריך, להרביץ, לשרוט, להילחם. ספרד נתנה את כולה, עם דקות מדהימות של רודי פרננדז ופאו גאסול, אך בסופו של דבר זה הספיק מול נבחרת אמריקאית לא רק מלאה בכישרון אלא בעיקר מאומנת, נחושה ומוכנה.

במידה מסוימת, ההישג האמריקאי בטורניר הנוכחי שם בפרופורציות את "צמצום הפערים" בין ה-NBA לשאר העולם. מתברר שאם ארה"ב מגייסת את הסגל הכי חזק שיש לה, לא מזלזלת, משחקת ברצינות ומעמידה צוות אימון רציני ויסודי שמנסה להכיר את היריבות, אי אפשר לעצור אותם. אחרי החרפה מאולימפיאדת אתונה, הכוכבים והפסים של ארצות הברית שוב מתנוססים בגאון, וגם אלופת העולם יכולה להרגיש גאה נוכח הופעתה בגמר.

מהלך המשחק

לברון ג'יימס פתח את המשחק בשלשה, אבל ספרד הגיבה באסיסט של ריקי רוביו לפאו גאסול. כרמלו אנטוני צלף שלשה, קרלוס חימנס הגיב באחת משלו, והספרדים נראו נחושים וחסרי מורא. אלופת העולם מחצי האי האיברי עברה לשמירת לחץ, ועלתה ליתרון 4 בעזרת חדירה נפלאה של ריקי רוביו. המשחק שוחק בקצב מהיר והפך אגרסיבי. האמריקאים נכנסו ללחץ אבל בעזרת חדירות לצבע והטבעה אדירה של דווין וויד (21 נקודות ב-13 דקות במחצית הראשונה!) הם החזירו לעצמם את היתרון, והוליכו 31:38 בתום הרבע.

ספרד פתחה את הרבע השני עם האחים גאסול על המגרש, אבל קובי בריאנט לא התרשם מהצמד והאמריקאים עלו ליתרון 12. ספרד הצליחה לצמק בעזרת נקודות של פאו גאסול, אבל לברון ג'יימס וקובי בריאנט לא נתנו לספרדים פתח לתקווה. רודי פרננדז הפציץ 5 רצופות מתוך ה-13 שלו במחצית, ושמר על המרחק מהאמריקאים, שהפציצו באחוזים אדירים מהשלוש. במחצית הוליכו האמריקאים 61:69.

ספרד פתחה את הרבע השלישי בסערה, וצימקה בעזרת ההגנה האיזורית, דקות טובות של חואן קרלוס נבארו למינוס 4. מייק ששבסקי הזעיק פסק זמן. דווין וויד נכנס למגרש, וחימנס קיבל את פניו בשתי נקודות. כריס בוש סייע לוויד, וארצות הברית הוליכה 82:91 בסוף השלישי.

ספרד פתחה את הרביעי עם דאנק אדיר של פאו גאסול ושלשה של רודי פרננדס, והאולם בבייג'ינג געש כשההפרש צומק למינוס 2. בריאנט מצא את דוויט הווארד, הוסיף שלשה משלו, וארצות הברית שמרה על יתרונה. דאנק ע-נ-ק של רודי פרננדז על הווארד הבהיר שספרד לא מוותרת. שלשה אדירה של בריאנט סחטה חמישית מפרננדז, וספרד נכנסה לבעיה 3:05 דקות לסיום. שלשה גדולה של חימנס שנענתה באחת של וויד. מרק גאסול וריקי רוביו קלעו לספרדים, אבל זה כבר לא הספיק מול השעון והנקודות של קובי בריאנט וכריס פול מהקו סגרו עניין, ובסיום ארצות הברית החזירה לעצמה את הכבוד, לחצה על הדוושה וניצחה 108:117.

סטטיסטיקה

קלעו לארה"ב: דווין וויד 27 נקודות (4 מ-7 לשלוש), קובי בריאנט 20 (ו-6 אסיסטים), לברון ג'יימס 14 (ו-6 ריבאונדים), כריס פול 13 (9 מ-10 מהעונשין), כרמלו אנתוני 13, דווייט הווארד 8, כריס בוש 8 (ו-7 ריבאונדים), דרון וויליאמס 7, טיישון פרינס 6, ג'ייסון קיד 2.

קלעו לספרד: רודי פרננדז 22 נקודות, פאו גאסול 21, חואן קרלוס נבארו 18 (ו-4 אסיסטים), קרלוס חימנז 12, מארק גאסול 11, פליפה רייס 10, ריקי רוביו 6, חורחה גרבאחוסה 3, ברני רודריגז 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully