וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנשים בכדורסל הפסידה 66:63 לאוקראינה

נבחרת הנשים מחקה פיגור דו ספרתי מול אוקראינה ברבע האחרון, אבל הפסידה 66:63 במוקדמות אליפות אירופה. סואץ פרצה בבכי בסיום

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יועד כהן

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל רשמה הערב (שבת) הפסד ראשון במוקדמות אליפות אירופה, כשנכנעה בבית לאוקראינה 66:63 באולם זיסמן ברמת גן. דווקא אחרי שני ניצחונות יפים בפתיחת הקמפיין, בבית מול ליטא ובחוץ מול גרמניה, הגיע הפסד מרגיז לאוקראיניות, אחרי כמעט שנתיים נקיים מהפסדים ביתיים במשחקים רשמיים.

"הן היו ראשונות לכל כדור"

הבנות של אלי רבי נקלעו לפיגור כבר בדקות הראשונות, בהן לא מצאה לירון כהן את הטבעת וההגנה הישראלית איפשרה לאוקראיניות לחגוג מתחת לסלים. בהמשך השתפרה ישראל, בעיקר בזכות המלחמה המוכרת של שי דורון, אבל אוקראינה מנעה ניסיון קאמבק כחול לבן בדקות האחרונות, בו הצטמק הפער לנקודה בודדת, ויצאה עם ניצחון יקר.

יחד עם ישראל ואוקראינה נמצאות בבית 1 גם נבחרות ליטא, גרמניה ואנגליה. השתיים הראשונות בבית, בתוספת הנבחרת עם המאזן הטוב ביותר מבין אלו שיסיימו במקום השלישי בכל ארבעת הבתים, יעלו אוטומטית לאליפות אירופה שתיערך בשנה הבאה בריגה. הבנות שיסיימו במקומות 3 ו-4 יאבקו על העלייה בטורניר המתיש של ההזדמנות השנייה, שיתקיים בינואר 2009. הנבחרת שתסיים אחרונה תשתתף בטורניר נגד הירידה לדרג השני. משחקה הבא של ישראל יהיה באנגליה ביום רביעי הקרוב.

מאמן הנבחרת, אלי רבי, היה מאוכזב בסיום: "לאורך כל המשחק לא שיחקנו טוב, הפסדנו בכל הקרבות למרות שדיברנו על זה. לפני המשחק. הן היו ראשונות לכל כדור גם בריבאונד וגם בכדורים על הרצפה, והיינו צריכים כל הזמן לשנות כל מיני קונספציות וזה לא הלך טוב. בסוף חזרנו למשחק ופתאום יכולנו ברמה של נס לנצח, אבל החטאנו את הזריקה האחרונה והפסדנו, חבל כי זה הפסד בית, אבל צריך להסתכל הלאה".

מהלך המשחק

הנבחרת פתחה בחמישייה הקבועה, הכוללת את לייני סלווין, לירון כהן, שי דורון, ליעד סואץ-קרני וג'ניפר פליישר. האוקראיניות לחצו על הדוושה ונהנו משתי עבירות מהירות שהודבקו לשי דורון כדי לברוח ל-11:18. דורון חזרה ועזרה לנבחרת לצמק את הפער, והרבע הראשון הסתיים ב-15:20 לאוקראינה.

ברבע השני הצטרפה גם לירון כהן לרשימת הקלעיות אחרי רבע ראשון מאופס, אבל אוקראינה נטלה את השליטה במגרש באופן מוחלט, ועם ריצה דומיננטית של 4:17 ברחה ליתרון של 18 נקודות לקראת סיום הרבע. ישראל התעשתה פעם נוספת בזכות דורון, ולמחצית ירדה אוקראינה ביתרון של 27:38.

ברבע השלישי הצליחה ישראל לשמור על טווח סביר מיריבתה, בעיקר הודות להתעוררות של לירון כהן, אבל ההגנה עדיין לא ייצרה מספיק עצירות, ובסופו של הרבע הפער עמד על כנו והאוקראיניות הוליכו 44:55.

פתיחת הרבע האחרון לא בישרה על בשורה חדשה אצל ישראל, כשהפער האוקראיני הדו ספרתי נשמר, אבל ככל שהמשחק התקרב לסיומו הבנות המקומיות הצליחו לחזור לעניינים, עם הרבה מלחמה ועם יכולת מצוינת של כהן ודורון. דקה לסיום הגיעה סוף סוף שלשה של מירב דורי שהיתה חלשה מאוד, והיתרון הצטמק ל-64:61 לאוקראינה

דורון קלעה פעמיים מהקו, ושמונה שניות לסיום, בפיגור 64:63, קיבלה ישראל צ'אנס לנצח את המשחק בהתקפה האחרונה. דורון חדרה היטב אבל החטיאה זריקה בתנועה, וגם אחרי שהשתלטה על הריבאונד היא לא הצליחה לייצר זריקה, ואחרי שהכדור יצא מחוץ לתחומי המגרש סחטו האוקראיניות עוד שתי זריקות עונשין לפרוטוקול בלבד והמשחק הסתיים בתוצאה 63:66 לאוקראינה.

הירבו לקלוע לישראל: שי דורון 22 נקודות (10 ריבאונדים, 7 איבודים), לירון כהן 18, ג'ניפר פליישר 6 (7 ריבאונדים), ליעד סואץ-קרני, מירב דורי ולייני סלווין 5 נקודות כל אחת, קטיה לויצקי 2 נקודות. קטיה אברמזון, איילת כהן, נעמי קולודני ושירן צעירי שיחקו ולא קלעו.

בלטו באוקראינה: אולנה אוגורודניקובה ואולכסנדרה גורבונה 18 נקודות כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully