וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

עוד יום רווי באירועים עבר. בולט השיג זהב ושיא עולם שלישי, הג'מייקניות לא הצליחו לחקות את הגברים. המתעמלות האמנותיות הישראליות מסבות הרבה נחת

זהו, רק עוד יומיים נשארו לאולימפיאדת בייג'ינג 2008. שבועיים של תהילה חלפו ופסו להם עם הרבה אמוציות, דרמות והישגים גדולים. עוד לא נרגענו מגמר ה-200 האדיר שסיפק יוסאין בולט, וכבר הערב הוא וחבריו לנבחרת ג'מייקה שברו את שיא העולם בריצת השליחים 4X100 מטרים. מנקודת המבט הישראלית, העפלתה של אירה ריסנזון והנבחרת לגמר ההתעמלות האמנותית, הביאו הרבה כבוד ונחת. למי שפיספס, לא עקב, לא הספיק, סיכמנו עבורכם את התחרויות החשובות של היום ה-12 בבייג'ינג.

יש אמנות בישראל

עם רק מדליה אחת, החלו הסכינים להישלף בישראל לגבי הישגיהם הדלים של הספורטאים הישראלים. אלא שהיום המתעמלות האמנותיות הצליחו בגדול והרגיעו קצת את הרוחות. אירה ריסנזון עלתה לגמר הקרב רב בהתעמלות אמנותית, והפכה בכך הפכה לישראלית הראשונה בהיסטוריה שמצליחה לעשות זאת. הגמר ייערך ביום שבת (13:00 שעון ישראל). עוד הישג נהדר נרשם כשהנבחרת הישראלית עלתה לגמר הקבוצתי.

ריסנזון סיימה בעשירייה הראשונה, אחרי שהפליאה בביצועיה עם הסרט, בו זכתה לציון טוב של 16.825 נקודות, ובתרגיל האלות, שם קיבלה ציון מצוין של 17.125 נקודות, מה שהבטיח לה מקום בגמר. עוד לפניה יצאה לדרך נטע ריבקין (17), שסיימה את דרכה במוקדמות במקום ה-14 בדירוג הכללי.

הצלחה גדולה רשמה גם נבחרת ההתעמלות האמנותית, שאחרי תרגיל לא טוב ביום חמישי, שזכה לציון נמוך בגלל נפילת החבל, שיפרה את מצבה והצליחה להעפיל לגמר. הנבחרת ביצעה תרגיל עם שלושה חישוקים ושתי אלות והשיגה ציון טוב של 16.225 נקודות, השישי בטיבו, שהעלה את הנבחרת למקום השביעי בדירוג הכללי ולגמר.

בולט, בולט, ולקינוח בולט

היו לו כבר שתי מדליות זהב והוא שבר שני שיאי עולם, אבל יוסאין בולט המשיך היום להוכיח איזה אתלט גדול הוא, כנראה הטוב ביותר בהיסטוריה. ריצת הגמר של ה-4X100 שליחים החלה עם הידיעה כי הפייט המתוכנן בין ג'מייקה לארה"ב לא יהיה, אחרי שהאמריקאים הפילו את המקל. אבל האמת, מי היה צריך אותם בגמר? ג'מייקה קבעה שיא עולם מדהים של 37.10 שניות, שלוש עשיריות טוב מהשיא שנקבע על ידי ארה"ב לפני 16 שנים (והושווה אחרי שנה בשטוטגרט).

אמנם הרצים והרצות הג'מייקניים שולטים בריצות הקצרות, אבל בריצת השליחות באותו המרחק קרתה לשליחות מג'מייקה תקלה לא נעימה כאשר הן, כמו האמריקאיות במקצה המוקדמות, הפילו את המקל. ההפסד היה כולו שלהן. המרוויחה הגדולה הייתה רוסיה שזכתה בזהב.

אם בריצות הקצרות הג'מייקנים שולטים בבייג'ינג, הרי שבריצות הארוכות קיימת לאפריקאים שליטה מוחלטת. אחרי שזכתה בריצת 10,000 מטרים, ניצחה הערב הרצה האתיופית המצוינת טירונש דיבאבה גם בריצה לחצי המרחק. היא עצרה את השעון בזמן של 15:41.40 דקות.

דרמה גדולה התרחשה בבור הקפיצה, בגמר הרוחק לנשים. סנטימטר אחד, זה כל מה שהפריד בין מורן היגה מאגי הברזילאית, שזכתה בזהב (7.04 מטרים), והאלופה האולימפית היוצאת, טטיאנה לבדבה הרוסייה, שהסתפקה רק בכסף. בגמר הקפיצה במוט, סטיב הוקר האוסטרלי זכה בזהב, לאחר תחרות דרמטית. הוקר התעמת עם הרוסי ייבגני לוקיאננקו. לאחר שהוקר הבטיח את הזהב, הוא גם שבר את השיא האולימפי עם 5.96 מטרים.

אלכס שוורצר האיטלקי זכה הבוקר במדליית הזהב בתחרות ההליכה ל-50 ק"מ, ואף קבע שיא אולימפי. האתלט האמריקאי בריאן קליי זכה בזהב בקרב 10 התובעני.

יש גם כדורסל וכדורגל באולימפיאדה

טורניר הכדורסל האולימפי בבייג'ינג התנהל בעצלתיים עד כה, אבל היום קיבלנו את שני משחקי חצי הגמר. אלופת העולם, ספרד, פגשה את ליטא, שהרשימה עד כה בטורניר. פאו גאסול וחבריו התעלו על שרונאס יאסיקביצ'יוס ועמיתיו וניצחו אותם 86:91 בדרך לגמר מול ארה"ב. האמריקאים לא נתקלו בקשיים מיוחדים נגד האלופה האולימפית היוצאת, ארגנטינה. בכך הצליחה ארה"ב גם לנקום על ההפסד לפני ארבע שנים באתונה. ארה"ב ניצחה 81:101 וביום ראשון (09:00 שעון ישראל) היא תנסה לקטוף עוד זהב, ולהחזיר עטרה ליושנה.

בברזיל לא מסתפקים אף פעם במקום שלישי ומדליית ארד בכדורגל, בטח לא אחרי הפסד צורם לארגנטינה בחצי הגמר (3:0), אבל כרגע זה עדיף על כלום. הסלסאו של דונגה ניצחו 0:3 את בלגיה ולפחות הם לא יחזרו הביתה בידיים ריקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ארה"ב, מעצמת כדורעף

אחרי שצמד הנשים הביאו לארה"ב מדליית זהב בכדורעף חופים, שחזרו את ההישג גם הגברים. האמריקאים, פיל דלהאוסר וטוד רוג'רס, פגשו בגמר את הצמד הברזילאי מארסיו אראוג'ו ופאביו מגלאנייס וגברו עליהם עם ניצחון בשלוש מערכות. אבל זה לא הכל. היום ניצחה גם קבוצת כדורעף האולמות של נבחרת ארצות הברית בגברים, והעפילה לגמר הטורניר. וגם כאן זה לא נגמר, כי גם נבחרת הנשים העפילה, איך לא, לגמר בטורניר המקביל, מה שמשאיר לאמריקאים סיכוי לקחת ארבע מדליות זהב - שתיים בכדורעף חופים, שתיים בכדורעף אולמות. אכן, מעצמה.

מהאולם לנהר. הקיאקיסטים הגרמנים רשמו הצלחה גדולה עם שתי מדליות זהב. רביעיית הנשים במקצה ל-500 מטרים סיימה ראשונה בזמן של 1:32.231 דקות. הזהב השני הגיע מהחותרים בקיאק זוגי ל-1,000 מטרים. עוד קודם לכן סיפק טים ברבנטס את מדלית הזהב ה-18 של בריטניה בבייג'ינג. ברבנטס ניצח במקצה ל-1,000 מטרים בקיאק יחיד. אטילה שאנדור רשום על מדלית הזהב הראשונה של הונגריה, במקצה המקביל בקאנו. גם לבלארוס הייתה הצלחה גדולה היום. הצמד אנדריי ואלכסנדר באהדנוביץ' זכה במדלית הזהב בקאנו זוגי ל-1,000 מטרים. הבאלרוסים לקחו את הזהב גם במקצה לקיאק רביעיות ל-1,000 מטרים.

כן, ולצערנו גם סמים יש בבייג'ינג. האתלטית האוקראינית לודמילה בלונסקה, שהדהימה את העולם בקרב 7 וזכתה במדליית הכסף, נאלצה להחזירה. זאת לאחר שבלונסקה נחשדה שוב בשימוש בסמים, והיום החשדות התאמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully