וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4X100 גברים: ג'מייקה זכתה בזהב וקבעה שיא עולם

רבייעית השליחים של ג'מייקה שרפה את המסלול, זכתה במדליית הזהב וקבעה שיא עולם מדהים של 37.10 שניות. טרינידד וטובאגו עם הכסף, יפן עם הארד

עריכת וידאו: ענת ברק

יוסאין בולט ממשיך לשנות את דפי ההיסטוריה. היום ה-12 של אולימפיאדת בייג'ינג ננעל עם ריצת גמר השליחים 4X100 לגברים, ואיזה סיומת אדירה קיבלנו, עם עוד שיא עולם מבית היוצר של יוסאין בולט, אחד האתלטים הגדולים בתולדות ההיסטוריה האולימפית, שהפעם העניק את מדליית הזהב לרביעייה הג'מייקנית. נסטה קרטר, מייקל פרייטר, יוסאין בולט ואסאפה פאוול שרפו היום (שישי) את המסלול בבייג'ינג, סיימו את הריצה בזמן של 37.10 שניות, שיפרו את שיא העולם של האמריקאים ב-30 מאיות (השיא הקודם עמד על 37.40) והמחישו שוב את השליטה הג'מייקנית בריצות הקצרות.

כמו בשליחות, גם אצל הגברים, הרצים האמריקאים לא צלחו את השלב הראשון כשטייסון גיי הפיל את מקל השליחים ופסל את הנבחרת. אולי יהיו כאלה שיגידו כי ג'מייקה נהנתה מההפקר ויכלה לחשוב על שבירת שיא במקום להתרכז בתחרות מול האמריקאים, אבל האמת היא שלמדינה הקטנה מהאיים הקאריביים יש הרבה יותר כישרון ויכולת מלכל מדינה אחרת. החילופים של הגמ'ייקנים היו מעולים, כשבולט, השלישי בריצה, נתן פור ענק לחבריו. הוא העביר את המקל לפאוול, שנתן 100 מטרים אחרונים מדהימים וקבע שיא עולם מרשים ביותר. ג'מייקה ממשיכה להפגין עליונות אדירה בריצות הקצרות, הן בגברים והן בנשים.

יוסאין בולט עושה היסטוריה כשהיה לאיש הראשון ששובר שלושה שיאי עולם באולימפיאדה, קודם לכן ב-100 ו-200 מטר וכעת בריצת השליחים. השיא הקודם, 37.40 שניות, היה של נבחרת ארה"ב עם קרל לואיס האגדי. הוא נקבע באולימפיאדת ברצלונה 1992, ושנה לאחר מכן באליפות העולם בשטוטגארט הם הצליחו להשוות אותו. 15 שנים אחר כך בולט והחברים שברו אותו.

במקום השני סיימה רביעיית השליחים המפתיעה של טרינידד וטובאגו, עם זמן של 38.06 שניות וקטפה את מדליית הכסף. יפן סיימה שלישית, תשע מאיות אחרי טרינידד (38.15 שניות) ועונדת את מדליית הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully