וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

קולגנוב, גטרר ונבחרות השליחים של ארה"ב הודחו מהמשחקים. רובלס ניצח במשוכות, מריט ב-400, ורק קניסקינה הלכה והלכה והלכה

יום גדוש באירועים, דרמות, הפתעות ופאשלות היה לנו בבייג'ינג. הסנסציה הגדולה ביותר הייתה בגמר ל-400 מטרים גברים. כולם ציפו שהאמריקאי ג'רמי וורינר יזכה בזהב, אבל הוא קרס בישורת וראה את בן ארצו, לשון מריט, קוטף את הניצחון בעזרת סיומת מרשימה ובזמן של 43.75 שניות. וורינר השבור הסתפק בכסף, בזמן מאכזב של 44.74 שניות. את הארד קטף דייויד נוויל האמריקאי.

אומנם בגמר ה-400 לגברים השליטה הייתה אמריקאית, אבל חוץ מההצלחה בריצה זו, היאנקיז רשמו יום רע על המסלול. אחרי שיוסאין בולט זכה בגמר ה-200 מטר, נשות ג'מייקה הוכיחו אף הן שליטה במקצה הזה. ורוניקה קמפבל-בראון ניצחה בריצה עם 21.74 שניות, ורצה לחגוג עם בת ארצה, קארון סטיוארד, שזכתה בארד עם 22.00 שניות. אליסון פליקס האמריקאית זכתה בכסף (21.93 שניות).

בגמר 110 משוכות לא נרשמו הפתעות, ושיאן העולם הקובני דיירון רובלס זכה בזהב, בעזרת ריצה איכותית שהסתיימה כעבור 12.93 שניות. האמריקאי דייויד פיין זכה בכסף (13.17 שניות), ובן ארצו דייויד אוליבר בארד (13.18 שניות).

מירוץ שטיחים

אז ב-110 משוכות לא היו הפתעות, אבל בריצות השליחים 4X100, היו גם היו. בעצם, כשחושבים על זה, זה לא כל כך מפתיע. נבחרות ארצות הברית בגברים ונשים פישלו בגדול כשכשלו בהעברת המקל האחרונה בכל מקצה, והפסידו במוקדמות. רק נציין שהעברות הג'מייקניות היו טובות מאוד, ונבחרות הנשים והגברים של המדינה כבר מצפות בקוצר רוח לזהב. אין ספק שבאולימפיאדת בייג'ינג, השליטה הג'מייקנית על המסלול בולטת. או אם תרצו, רק בולט.

גמר תחרות הקפיצה המשולשת ניפק תוצאות איכותיות, ודרמה למכביר, אבל בסופו של יום מותח היה זה נלסון אבורה הפורטוגלי, שסיים ראשון עם 17.67 מטר. בכסף זכה פיליפ איידואה הבריטי עם 17.62 מטר.

בהטלת כידון לנשים זכתה במדליית הזהב ברבורה ספוטאקובה הצ'כית, שבניסיון השישי והאחרון שלה הגיעה עד למרחק של 71.42 מטר.

נבחרת הנשים של ארצות הברית הגיעה לגמר הכדורמים כפייבוריטית מול הולנד, אבל בנות האורנג' לא הרכינו ראש, הביעו נחישות וניצחו 8:9 בדרך לזהב.

הגשם ששטף הבוקר (חמישי) את בייג'ינג לא פסח גם על איצטדיון האתלטיקה, והמתחרות במוקדמות הקפיצה לגובה נתקלו בתנאים קשים. הגובה שנקבע על ידי המארגנים להעפלה אוטומטית לגמר עמד על 1.96 מ', אך לאחר ש-15 קופצות עברו גובה של 1.93 מ', הוחלט להעלות את כולן לגמר, שהיה אמור לכלול רק 12 קופצות, על מנת שלא להמשיך בתחרות בתנאים שנוצרו. הגמר יתקיים בשבת בצהריים (14:10).

אולגה קניסקינה זכתה בזהב בהליכה ל-20 ק"מ בתחרות שנערכה תחת גשם שוטף בבייג'ינג. אלופת העולם נטלה את ההובלה מן הפתיחה, ושמרה על המקום הראשון עד הסיום. קניסקינה סיימה עם שיא אולימפי של 1:26.31 שעות, הרחק לפני הנורבגית קיירסטי פלאצר (1:27.07 שעות) והאיטלקיה אליסה ריגאודו (1:27.12 שעות).

היום האולימפי נפתח באולם כדורעף החופים, שם האמריקאיות, מיסטי מיי טרינור וקרי וולש, שזכו גם באתונה 2004, לא נבהלו מ-12,200 הסינים שעודדו את נבחרתם במרץ, וניצחו 0:2 את טיאן ז'יה ו-וונג ז'י בדרך לזהב.

בתום משחק דרמטי ומותח שנכנס להארכה, נבחרת הנשים של ארצות הברית בכדורגל ניצחה 0:1 את מקבילתה מברזיל, וזכתה במדליית הזהב. נבחרת גרמניה בכדורגל נשים זכתה במדליית הארד אחרי 0:2 על יפן.

שלום קולגנוב, ותודה

יממה אחרי הדחתו של הקופץ לגבוה הישראלי, אלכס אברבוך, מהתחרויות, נפרדנו מעוד ספורטאי ישראלי ענק, הקיאקיסט מיכאל קולגנוב. מדליסט הארד מסידני הגיע למקום הרביעי בחצי גמר 500 מטר בקיאקים, וסיים את דרכו בבייג'ינג.

קודם להדחת קולגנוב, הייתה זו לוחמת הטקוואנדו בת אל גטרר, שהודחה מהתחרויות עד 57 ק"ג, לאחר שהפסידה לקרואטית החיננית מרטינה זובצ'יץ' 4:3. גטרר קיוותה להצלחת הקרואטית בהמשך, כדי להעפיל לבית הניחומים, אבל זובצ'יץ' הפסידה לירבה מטורקיה, ושלחה את הישראלית הביתה.

אולי המתעמלות האמנותיות שלנו, נטע ריבקין ואירה ריסנזון, תספקנה לנו תקווה למדליה נוספת במשחקים האולימפיים. השתיים התחרו במוקדמות קרב-רב אישי. ריבקין סיימה במקום ה-11 עם 16.8 נקודות, ואילו ריסנזון מדורגת תשיעית עם 16.8 נקודות. עשר הראשונות מתוך 24 עולות לגמר, ורק מחר יושלמו המקצים ונדע אם השתיים תעפלנה לגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully