וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקל נפל. גם האמריקאים

פאשלה ענקית למשלחות השליחים של ארצות הברית ב-100X4, כשגיי ופאטון נכשלו בהעברת המקל, כמו גם אדוארדס ו-וויליאמס בנשים

שוב זה קורה לאמריקאים. המדינה, שידעה היסטוריה ארוכה של פאשלות במסגרת מירוץ מירוצי השליחים, עשתה זו שוב, הפעם במרכז הבמה העולמית, במסגרת מוקדמות 100X4 לגברים. במסגרת ההעברה האחרונה, בין טייסון גיי ודארוויס פאטון, נכשלו השניים בהעברת המקל, דבר עליו ודאי עבדו במשך חודשים רבים. המקל נפל אל הרצפה, ואיתו תקוות האמריקאים לנקום במשלחת הג'מייקנית על ההפסדים במירוצי ה-100 ו-200 מטרים.

תחילת המירוץ דווקא נראתה טוב עבור האמריקאים, כששני הרצים הראשונים, רודני מרטין וטראוויס פאדג'ט, פתחו פער והיה נדמה כאילו ארצות הברית תנצח במקצה בקלילות. אלא שאז קרתה התקרית הדרמטית, שהעניקה לטרנידד וטובגו את המקום הראשון, יפן את השני והולנד את השלישי. האמריקאים נושרים כבר במוקדמות, וממשיכים לאכזב בכל הנוגע לריצות קצרות.

לאחר המירוץ לקח על עצמו טייסון גיי את האשמה. "אני לוקח את האשמה עלי. אני מרגיש כאילו אכזבתי את המשלחת שלי", אמר האצן המאכזב. "הושטתי יד לקחת את המקל ולא היה שם כלום. ככה הולכת לי האולימפיאדה הזאת". אלא שפאטון מיהר להגיב, וניסה לחלץ את חברו השבור: "זה טייסון גיי. הוא בחור צנוע. אני יודע שזו העבודה שלי להעביר אליו את המקל, ולא עשיתי את זה".

בלי קשר לאשמים, גיי מסיים אולימפיאדה מאכזבת מאוד, אחרי שאפילו לא עלה לגמר ה-100 מטר ביחידים, ועכשיו גם בשליחים. כזכור, גם באולימפיאדת אתונה 2004 איכזבו האמריקאים, כשסיימו רק במקום השלישי עם משלחת רצים אדירה. בנוסף לאמריקאים, גם הרביעיה הבריטית והניגרית נכשלה בהעברות המקל, מה שאומר ששלוש המשלחות, שלקחו מדליות (בריטניה זהב, ניגריה כסף, ארה"ב ארד) במקצה ה-4X100 באולימפיאדה הקודמת, הפעם אפילו לא יהיו בגמר, וישאירו את הבמה ליוסאין בולט, ומשלחת השליחים של ג'מייקה. בתיאוריה, הג'מייקנים לא צפויים להיתקל בבעיות, אך כפי שהוכיחו היום האמריקאים, תיאוריה לא שווה כלום בריצת שליחים.

במקום הראשון במקצה 1 סיימה טרנדיד וטובגו, עם זמן של 38.26, כשמיד אחריה היפנים עם 38.52, וההולנדים בזמן של 38.87.

את המקצה השני קטפה ג'מייקה, ללא בולט שקיבל מנוחה, עם 38.31, כשגם קנדה, עם זמן של 38.77, וגרמניה, עם 38.93, מעפילות לגמר. סין היא המעפילה השמינית והאחרונה לגמר, בזמן של 39.13, ותוך ניצול פסילות המעצמות.

הנשים הלכו בעקבות הגברים

ארצות הברית טרם הצליחה להסדיר נשימה בעקבות ההדחה ממירוץ השליחים לגברים, ואז הגיע הנוקאאוט מצד נבחרת הנשים. האמריקאיות רצו טוב מאוד במוקדמות 4X100 לנשים, אבל אז, בחילוף האחרון, טורי אדוארדס הפילה את המקל בזמן העברתו ללאוריין וויליאמס, והאמריקאיות הגיעו אחרונות במקצה.

מיד כשנפל המקל אדוארדס ההמומה איבדה את העשתונות, והליטה את פניה בידיה. וויליאמס המאוכזבת רצה אחורנית, אספה את המקל וסיימה את הריצה. גם באולימפיאדה זו, כמו במשחקי אתונה 2004, האמריקאיות לא תזכנה בשום מדליה.

לאחר הריצה אמרה האמריקאית המאוכזבת: "אם מישהו רוצה להאשים אותי זה בסדר, אני יכולה להתמודד עם זה. היתה לנו כימיה טובה, היד שלי היתה שם, טורי היתה שם, אני לא יודעת מה קרה".

במקצה המקביל, נבחרת הנשים של ג'מייקה הראתה לאמריקאיות איך עושים זאת נכון, כשביצעה חילופים טובים מאוד וסיימה ראשונה בזמן של 42.24 שניות. ג'מייקה, זוכת מדליית הזהב באתונה 2004, נראית בדרך הבטוחה לשמירה על התואר.

שמונה המעפילות לגמר הן ג'מייקה (42.24), רוסיה (42.87) בלגיה (42.92), בריטניה (43.02), ברזיל (43.38), ניגריה (43.43), פולין (43.37) וגרמניה (43.59). האם גם כאן נזכה לראות זהב ג'מייקני נוסף מבית אחת המדינות המרגשות ביותר באולימפיאדה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully