וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר מקאבול

הוא גדל במחנה פליטים, עבד למחייתו כספר, ועכשיו הפך לגיבור לאומי אחרי שזכה במדליה היסטורית. אפגניסטן מאוהבת ברואולה ניקפאי

אפגניסטן עדיין סוערת ונסערת מהזכייה הראשונה בתולדותיה במדליה אולימפית. רואולה ניקפאי, שזכה אתמול (רביעי) במדליית ארד היסטורית בטקוואנדו, צפוי לזכות בקבלת פנים סוערת במולדתו, כולל מענק שמנמן (עשרת אלפים דולר, בהחלט גבוה בסטנדרטים מקומיים), הבטחה לדירה חדשה והזמנה יוקרתית לביתו של הנשיא חמיד קרזאי.

אחד הרגעים הגדולים בתולדות הספורט האפגני התרחש אתמול, כשניקפאי הכניע את האלוף העולם לשעבר עד משקל 58 ק"ג, חואן אנטוניו ראמוס הספרדי. רוב האפגנים לא זכו לצפות בקרב ההיסטורי, גם בגלל שברוב הבתים אין טלוויזיה וגם בגלל הפסקת חשמל ברגע האמת. אך בהמשך היום, לאחר שברחבי המדינה נודעה הבשורה על הזכייה במדליה, הקרב שודר שוב ושוב, במשך עשרות פעמים, כשהשדר המקומי יוצא מגדרו ברגע המכריע, שלאחריו ניקפאי כרע על ברכיו במשך דקות ארוכות בהתרגשות בטרם זינק בשמחה על מאמניו.

עכשיו חוגגים

"עכשיו הגיע הזמן שלנו לחגוג", אומר קאיר מוחמד, באסטיונר מהשוק בבירה קאבול, "למרות המלחמה, למרות המתקנים והתנאים, למרות הבעיות, ניקאי הצליח לעשות את זה". ניקפאי מאשר. "התנאים שבהם התאמנתי משקפים את המצב הקשה של המדינה שלנו", אומר המדליסט, שגדל במחנה פליטים באירן, ובשנים האחרונות כדי להתפרנס עבד כספר בקאבול.

עכשיו, אחרי שהנשיא הבטיח לו שהמדינה תדאג לו לבית, סביר להניח שהתנאים של הגיבור הלאומי ישתפרו. "הכי חשוב עבורי זה שההישג שלי ישלח מסר של שלום במדינתי, אחרי 30 שנים של מלחמות". "זה כבוד גדול למדינה ומקור לשמחה לכולנו", מסביר טאג' מוחמד, מנהל הרדיו המקומי, "העם האפגני צמא להצלחות בינלאומיות ולדברים משמחים שיוכלו לשנות קצת את התדמית של המדינה". מזכיר משהו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully