וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

ממדליית הארד של הגולש שחר צוברי ועד לשיא העולם ב-200 מטר של יוסאין בולט, המשחקים האולימפים ממשיכים לרגש אותנו במלוא העוצמה

אולימפיאדת בייג'ינג דואגת מדי יום להשביע את רעבוננו לשיאים, דרמות ושאר ריגושים, והיום (רביעי) קיבלנו את מבוקשנו גם כישראלים וגם כחובבי ספורט מן השורה.

תרשו לנו להיות לפתוח קודם כל עם שחר צוברי, הגולש הישראלי שהסתמן ככל שעבר הזמן כפוטנציאל היחידי למדליה במשלחת הישראלית. הג'ודוקא גל יקותיאל היה קרוב למדליה ביום הראשון למשחקים האולימפיים, ומאז נחלנו אכזבות רבות, אבל הפיצוי הגיע היום בצורת מדליית ארד, שהושגה בצורה מרשימה ביותר מצדו של הישראלי בדגם הניל פרייד. למרות זינוק רע, צוברי התאושש, סיים שני את המקצה וזכה במקום השלישי הכללי (58 נקודות, מרחק 6 מהמקום הראשון). מאז ברצלונה 1992, המשלחת הישראלית מנפקת מדליה אחת לפחות בכל אולימפיאדה, וצוברי, בעזרת סיומת מופלאה, שמר על המסורת. ברכות.

בניגוד לצוברי, שנמצא בתחילת דרכו הספורטיבית, היום ירד המסך האולימפי על אחד הספורטאים הגדולים של ישראל, אלכס אברבוך. בניגוד למשחקים בסידני ואתונה, שם העפיל לגמר, הקופץ במוט לא צלח את רף 5.65 מטרים, וכשל בניסיונו להעפיל לגמר.

בזמן שאברבוך התכונן לעוד אחת מהקפיצות שלו, על מסלול האתלטיקה שלידו נשמע משק כנפי ההיסטוריה בגמר ריצת 200 מטר לגברים. יוסאין בולט הג'מייקני קבע שיא עולם מופלא, 19.30 שניות, תוך שהוא משפר בשתי מאיות את שיאו המופלא של מייקל ג'ונסון הגדול מאולימפיאדת אטלנטה 1996, והפוך לראשון אי פעם שמחזיק בשיא העולם בריצות ל-100 ו-200 מטרים. אשרינו שזכינו למופע שכזה.

ווקר ורובלס על המסלול, ארצות הברית על הפארקט

רבים נשארו ישובים באיצטדיון קן הציפור, ואחרי שחזו בבולט חוגג את הישגו המזהיר, הם ראו את בת ארצו, הג'מייקנית מלייני ווקר, רצה אל הזהב בריצה הקשה מכולן, 400 מטרים משוכות, תוך שהיא קובעת שיא אולימפי 52.64 שניות. בכסף זכתה שינה טוסטה האמריקאית (53.70 שניות) ובארד טאשה דאנברס מבריטניה (53.84 שניות).

בולט סיפק השראה גם לוורוניקה קמפבל-בראון הג'מייקנית, שעלתה לגמר ה-200 מטר עם 22.19 שניות. בנות ארצה קרון סטיוארט ושרון סימפסון הצטרפו אליה, יחד עם מונה לי האמריקאית (22.29 שניות).

שיאן העולם ב-110 משוכות, הקובני קר הרוח דיירון רובלס, העפיל לגמר כשרץ את המרחק ב-13.12 שניות, וסיים ראשון במקצה בו התחרה. אל רובלס הצטרפו גם האמריקאים דייויד פיין ודייויד אוליבר, הספרדי ג'קסון קווינונז והפולני ארתור נוגה.

ספורטאי ישראלי אחר שלא הצליח לעלות לגמר אולימפי הוא הקיאקיסט מיכאל קולגנוב, שסיים שביעי בחצי הגמר ל-1,000 מטרים (3:48.08 דקות) והודח מהתחרות. קולגנוב ינסה להשיג מדליה אישית שנייה במקצה ל-500 מטרים.

אילצ'נקו שחתה היסטוריה

לא רק בולט עשה היסטוריה היום. השחיינית הרוסיה בת ה-19, לאריסה אילצ'נקו, הייתה לראשונה בתולדות המשחקים האולימפים שזוכה במדליית זהב בשחייה במים פתוחים, ענף שהפך אולימפי באולימפיאדה הנוכחית. אילצ'נקו שחתה את עשרת הקילומטרים בזמן של 1:59.27.7 שעות.

שיא אולימפי נשבר היום בגמר יידוי פטיש לנשים, כשהבלארוסית אקסנה מיאנקובה זרקה למרחק של 76.34 מטר, וזכתה במדליית זהב.

בכדורסל העניינים נכנסים להילוך גבוה. במשחק צמוד ומתוח ניצחה ארגנטינה את יוון 78:80, ועלתה לחצי הגמר, שם תפגוש את ארצות הברית, אחרי שזו מחצה את אוסטרליה 85:116. בחצי הגמר השני ליטא, שניצחה 68:94 את המארחת סין, תשחק נגד ספרד, שגברה על קרואטיה בתוצאה 59:72.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully