וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה ניצחה 78:80 את יוון ועלתה לחצי הגמר מול ארה"ב

24 נקודות של מאנו ג’ינובילי הובילו את נבחרת ארגנטינה ל-78:80 אדיר על יוון ולמפגש עם ארצות הברית בחצי הגמר. יהיה חם

המשחק האחרון של רבעי הגמר היה ככל הנראה גם המעניין מכולם, לפחות על הנייר. ארגנטינה ויוון, שתיים מהנבחרות הטובות בטורניר, ושתיים שלא הרשימו בו באופן קיצוני עד כה, נפגשו אחת עם השניה בידיעה שהפחות טובה תיאלץ לארוז מזוודות, והמנצחת תזכה להעפיל לחצי הגמר כדי לפגוש את נבחרת ארצות הברית.

הרבע הראשון נפתח צמוד, כשההגנות של שתי הנבחרות, שנחשבות חזקות ואגרסיביות, סופגות יותר משהן רגילות. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 22:23 של נבחרת יוון, הודות לדקות טובות של ספאנוליס.

הרבע השני המשיך במתכונת דומה, כשאף נבחרת לא מצליחה לברוח ליריבתה, והפך בשלב מסוים לדו-קרב בין מאנו ג'ינובילי הנפלא מצד אחד, וקונסטנטינוס צרצאריס מצד שני, כשהיווני מסיים את המחצית הראשונה עם 13 נקודות ללא החטאות מהשדה. עם הירידה לחדרי ההלבשה היתרון היווני נשאר בן נקודה, 39:40.

אנדריאס נוצ'יוני הארגנטינאי יצא בטירוף מחדרי ההלבשה, ועם כמה נקודות רצופות החזיר את היתרון הקטן לצד הארגנטינאי. לאחר ששחקן השיקגו בולס התקרר במעט, נכנס לעניינים קרלוס דלפינו המעולה, ובמספר שלשות שמר את היתרון הארגניטנאי הקטן, בדרך ל-55:56 עם העלייה לעשר הדקות המכריעות של הטורניר.

ואז הגיע ג'ינובילי

כפי שעשה אין ספור פעמים ברמות הגבוהות ביותר ב-NBA, השתלט מאנו ג'ינובילי לחלוטין על הרבע האחרון, כשהוא נעזר בדקות נפלאות של קרלוס דלפינו. מהצד השני, שמר אנטוניוס פוציס את היוונים קרוב קרוב, ועם דקה לסיום, הובילה ארגנטינה בשלוש נקודות. היוונים איבדו את הכדור, ומאנו ג'ינובילי חדר לסל כדי לשים שתי נקודות ענקיות, ולהעלות את נבחרתו ליתרון חמש.

ואסילופולוס קלע שלשה מדהימה כדי לצמצם חזרה לשתי נקודות, חצי דקה לסוף. הארגנטינאים החטיאו שלשה, ולספאנוליס היתה הזדמנות לנצח את המשחק, אך השלשה שלקח יצאה החוצה, והארגנטינאים משיגים ניצחון ענק בדרך למפגש עם ארצות הברית בחצי הגמר.

ג'ינובילי הוביל את ארגנטינה עם 24 נקודות, כשדלפינו מוסיף 23 (5 שלשות) משלו. פוציס הוביל את המפסידים עם 17 נקודות, כשצרצאריס ובורוסיס תורמים 13 ו-12 בהתאמה, בעוד פאפאלוקאס ודיאמנטידיס מסיימים בסך הכל עם 10 נקודות בצוותא.

היוונים הולכים הביתה מוקדם מדי לאחר טורניר מאכזב. החבורה של ינאקיס הגיעה עם הרבה יומרות ותקוות, אולי אפילו בדרך לאיום ממשי על האמריקאים בקרב על מדליה, אך מהרגע הראשון ניתן היה לראות כי זה לא זה. ארגנטינה, מצידה, שהתחילה בינוני, רק השתפרה ממשחק למשחק, וכמו נבחרת גדולה, עושה רושם שהיא מגיעה לשלב חצי הגמר בכושר אופטימאלי. האם זה יספיק מול ארצות הברית? לא ברור. מצד שני, זה גם מה שאמרו ב-2004, אז ניצחו הארגנטינאים את ארצות הברית ב... חצי הגמר. משעמם לא יהיה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully