וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוס גולדינג: "בולט על אנושי"

כשאתה הופך לאתלט הראשון ששובר את שיאי העולם ב-100 ו-200 מ', לא רק רוה"מ ג’מייקה שבכותרת, מצדיע. מייקל ג’ונסון, ששיאו נשבר: ”בולט מדהים”

ג'ונסון: "הוא מאוד רצה לשבור את השיא"

גם מייקל ג'ונסון המום. מה הוא כבר יכול להגיד? יוסאין בולט עשה היום (רביעי) היסטוריה כששבר את שיאו ההיסטורי של ג'ונסון ב-200 מטר, עם תוצאה כמעט בלתי נתפסת של 19.30 שניות, והפך לראשון בהיסטוריה שמחזיק בשיאי העולם בריצות ל-100 ו-200 מטרים. נוכח העובדה הזו, השיאן הקודם לא יכול שלא לפרגן. מייקל ג'ונסון, שלפני 12 שנה קבע תוצאה של 19.32 שניות וסבר (כמו רובנו) שהשיא יחזיק שנים ארוכות, נפרד מהתואר שיאן העולם בהשלמה.

"הוא סופרמן 2, זה מדהים", אמר ג'ונסון, שמשמש כפרשן ה-BBC, מיד אחרי הריצה המדהימה. "הוא סיים בזמן מדהים, פשוט מדהים. היה לו זינוק נהדר. ההישג הזה היה הרבה יותר מרשים מריצת ה-100 מטר. זה מדהים שבחור בגובה שלו יכול להתחיל את הריצה שלו מהר כמו שבולט מתחיל".

ג'ונסון ידע כי בולט הגיע לאולימפיאדה במיוחד על מנת לשבור את השיא המדהים שלו. "הוא רצה לשבור את השיא הזה", אמר האמריקאי. "זה היה האירוע שבשבילו הוא הגיע לבייג'ינג. הוא הגיע ממוקד על המקצה הזה והוא ידע שהוא יזכה בזהב".

"חששתי שהוא לא יצליח לשמור על הקצב לאורך כל הריצה, אבל רואים שהוא מאומן היטב ויש לו יכולת מדהימה", הוסיף ג'ונסון. "הוא ניצל כל טיפת אנרגיה שיש לו בגוף. הוא מאוד רצה לשבור את השיא הזה".

בולט: "זה חלום שהתגשם"

"קשה לי לתאר איך זה מרגיש", אמר בולט בהתרגשות אחרי הריצה המדהימה שמעלה את השאלה האם הוא הגדול מכולם. לא די בכך שהוא השיג את שתי מדליות הזהב ב-100 וב-200, הוא גם מחק את שיאי העולם הקודמים וכעת השאלה הזו תהיה הרבה יותר רלוונטית.

"כרגע אני רק רוצה לשמוח", הוסיף הג'מייקני. "אני חייב להודות שאתמול הייתי קצת מודאג. ציפיתי להיות אלוף אולימפי בשני המרחקים, אבל לא חשבתי שאני אשבור שני שיאי עולם. שיאים נועדו לכך שישברו אותם ואני ממש שמח שהצלחתי לעשות את זה".

האצן, שחוגג יומולדת 22, ניסה לתאר את ההרגשה שלו, ואמר לעיתונאים: "זה נהדר, יש לי הרגשה טובה מאוד, זה חלום שהתגשם. אף פעם לא ציפיתי לזה. ידעתי שהמסלול הוא מסלול מהיר אבל לא חשבתי שזה אפשרי. אני בשוק, אני עדיין בשוק. כבר הרבה זמן שאני שואף לשבור את שיא העולם".

גם היריבים של בולט החמיאו לו. אחד מהם הוא קים קולינס, שסיים את הריצה במקום השביעי: "זה מגוחך. הוא עושה את זה וזה נראה כאילו כל כך פשוט. כשמייקל ג'ונסון עשה את זה, זה לא היה נראה כל כך פשוט. זה אכזרי".

בדומה לשיא האדיר ב-100 מטר, גם הפעם מיהר ברוס גולדינג, ראש ממשלת ג'מייקה, לברך את הספרינטר המדהים. "בולט הוא על-אנושי. העולם מעולם לא ראה דבר כזה", אמר ראש הממשלה, ומיהר להוסיף שהחגיגות ימתינו: "נחכה עד שהאולימפיאדה תיגמר, כי יש לנו עוד מדליות זהב לקחת".

הוא לא הראשון, אבל הוא היחיד

בולט הוא לא האתלט הראשון שזוכה בריצת ה-100 וה-200 באולימפיאדה אחת. שמונה אתלטים עשו זאת קודם באולימפיאדות בעת החדשה: ארצ'י האן מארה"ב (בסנט לואיס 1904), רלף קרייג מארה"ב (בשטוקהולם 1912), פרסי וויליאמס הקנדי (אמסטרדם 1928), אדי טולן מארה"ב (לוס אנג'לס 1932), ג'סי אואנס מארה"ב (ברלין 1936), בובי ג'ו מורו מארה"ב (מלבורן 1956), ואלרי בורזוב הרוסי (מינכן 1972) וקרל לואיס מארה"ב (לוס אנג'לס 1984).

אבל בולט הוא האצן הראשון שמחזיק בו זמנית בשני שיאי העולם בריצות הקצרות ל-100 ו-200 מטרים, ואנחנו, כחובבי ספורט, יכולים רק להודות לו על החוויה שהעניק לנו במשחקים האולימפים. עכשיו הרעב שלנו גדל, ואחנו מצפים בכיליון עיניים לגמר השליחים ב-4X100.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully