וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופץ במוט אלכס אברבוך כשל ב-5.65 מ', והודח מאולימפאדת בייג'ינג

קופץ המוט הישראלי עבר גובה של 5.45 בנסיונו השלישי, דילג על גובה של 5.55 ובגובה הבא, שהיה משפר את שיאו השנתי, כשל בשלושת נסיונותיו

יום רביעי, ה-20 באוגוסט 2008 ייזכר כיום הגדול של המשלחת הישראלית באולימפיאדת בייג'ינג. אחרי אין ספור תקוות ומשאלות לב, סוף סוף זכתה ישראל במדליה ראשונה, וכמה גדולה היתה ההפתעה כשהיה זה שחר צוברי הצעיר שהביא אותה. בניסיון לרכב על גלי ההצלחה, נכנס היום אלכס אברבוך למעגל התחרויות במשחקים האולימפיים, כשלקח חלק במסגרת מוקדמות הקפיצה במוט. לרוע המזל, הישראלי לא העפיל לגמר, אך קשה לבוא אליו בטענות בכושרו הנוכחי.

אברבוך הוגרל לקבוצת הקופצים השניה, כשאיתו היו שלושה קופצים עם שיא אישי של 6 מטרים ומעלה. הישראלי, שהוכתר בעבר כאלוף אירופה אך השנה רחוק משיאו, ויתר על שני הגבהים הראשונים (5.15 מ' ו-5.30 מ'), ואת הניסיון הראשון שלו עשה בגובה של 5.45 מ'.

אלא שאברבוך לא הגיע כראוי לקפיצה, ועבר מתחת לרף. בניסיון הבא היה אברבוך מאוד קרוב, וכבר עבר את הרף, אך ברגע האחרון הפיל אותו עם הגוף. ואז התכונן אברבוך לניסיון השלישי והאחרון, בידיעה שפסילה תסיים את סיפורו בבייג'ינג. עם הלחץ הזה, בגובה יחסית נמוך, הצליח אברבוך לעבור, ואפילו בצורה די מרשימה, את הרף, והאריך את שהותו במוקדמות. הישראלי מיד ויתר על גובה 5.55, והגובה הבא בו התחרה היה 5.65.

כזכור, שיאו העונתי של אברבוך עומד על 5.55, כך שמראש היה מדובר במשימה לא פשוטה בכלל. בשני הניסיונות הראשונים שלו שוב הגיע הישראלי לא טוב אל המזרון, ועבר מתחת לרף כשנותרה לו קפיצה בודדה. אלא שבדומה לשנה כולה, לא היה זה היום של אברבוך, שנכשל גם בקפיצה השלישית, ובהתאם לתוצאות הקופצים האחרים, לא עלה לגמר, במה שככל הנראה היתה האולימפיאדה האחרונה בקריירה של ספורטאי מצוין, שהביא למדינה כבוד רב בשנותיו הטובות.

אברבוך: "יש לחץ, כואב שזה הסוף"

"13 אנשים עברו 5.55 מ`, להיות מקום 14 או 28 זה לא משנה", הסביר אברבוך את ההחלטה הטקטית שלו, שלא לקפוץ בגובה 5.55 מ', ולהמשיך ל-5.65 מ'. "רציתי להיות בגמר, ידעתי ש-5.65 מ` יספיק, אבל היו לי העונה כאבים באכילס וצריך להיות בריא ב-100 אחוז. זה סוף לתחרות שלי בצורה מקצוענית, אקפוץ עוד שנה בשביל הכיף ובשביל הישראלים. זאת האולימפיאדה האחרונה שלי וזה קצת קשה. אני רוצה לומר שזה כבוד בשביל לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים".

ומה בעתיד? אברבוך דיבר על המשך דרכו: "התחלתי לחפש כבר עבודה אחרת. יש לחץ, כואב שזה הסוף. אני לא מסיים קריירה, אולי מתחיל חדשה, אולי מאמן בחדר כושר. עכשיו אני פנוי, עכשיו יכולים לבקש עזרה מאלכס. אני רוצה לעזור לאתלטיקה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully