וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטא תפגוש את ספרד בחצי הגמר אחרי 68:94 על סין

20.8.2008 / 13:26

נבחרת ליטא הביסה את סין 68:94 ברבע הגמר הודות ל-23 נקודות של יאסיקביצ'יוס, ותפגוש בחצי הגמר את ספרד, שניצחה 59:72 את קרואטיה

ליטא הגיעה אל משחק רבע הגמר מול סין במין תחושת פוסט-טראומה מסוימת. מצד אחד, הליטאים הציגו אליפות נפלאה, וניצחו את ארבעת משחקיהם הראשונים. מצד שני, במשחק האחרון של שלב הבתים הם חטפו 31 הפרש בראש מאוסטרליה, אמנם במשחק חסר חשיבות, אך להעפיל לרבע הגמר אחרי תבוסה כה כואבת זה לא פשוט מבחינה מוראלית.

במידה רבה, המשחק היום (רביעי) מול סין היווה מבחן מצוין עבור הליטאים: ניצחון לא רק אמר עלייה לחצי הגמר, אלא גם הצביע על נבחרת חזקה מנטאלית, כזו שיכולה להגיע גם רחוק יותר מחצי הגמר עצמו. וזה בדיוק מה שהיה. הליטאים לא נבהלו מהסינים, שנהנו מתמיכה אדירה ביציע, והראו כי מדובר באחת הנבחרות הטובות באירופה עם ניצחון מוחץ 68:94.

הרבע הראשון הלך צמוד, כשהסינים הולכים שוב ושוב ליאו מינג בנסיון לנצל את יתרון המאץ'-אפ היחיד שלהם. אחרי עשר הדקות הראשונות התוצאה עמדה על 17:19 לזכות הליטאים. נבחרת סין, לה מאמן ליטאי (יונאס קזלאוסקאס), החזיקה כזכור גם את האמריקאים קרוב קרוב במשך רבע וחצי, אך בדיוק כפי שקרה באותו משחק, הליטאים ניצלו את הרבע השני כדי לבצע את הבריחה שלהם, והודות לדקות אדירות של שרונאס יאסיקביצ'יוס רצו קדימה בדרך ליתרון 30:41 עם הירידה לחדרי ההלבשה.

הרבע השלישי המשיך במגמה דומה, כשהרכז הליטאי הנפלא פשוט לא מצליח להחטיא, וסוחב את נבחרתו על הגב בדרך לרבע התקפי מצוין, ויתרון מבטיח של 17 נקודות עם העלייה לעשר הדקות המכריעות. המאמן הליטאי הוריד את כוכבו אל הספסל למעט מנוחה חשובה, כשקלייזה ויסאיטיס מבטיחים את הניצחון הליטאי, ורק מגדילים את הפער עד השריקה. בסיום 68:94 לליטאים, שעולים לחצי הגמר בדרך למפגש עם נבחרת ספרד, במפגש מאוד מעניין על הנייר.

יאסיקביצ'יוס הוביל את נבחרתו הנפלאה עם 23 נקודות (7-8 מהשדה, 5-6 ל-3, 4-4 מהעונשין) ו-6 אסיסטים, כששישקאוסקאס מצטרף אליו עם 15 משלו. מהעבר השני, 19 של יאו מינג לא הספיקו לסינים, שמסיימים טורניר לא רע בכלל עם הפסד.

ספרד הסתדרה עם קרואטיה

במשחק שפתח את שלב רבע הגמר ניצחה נבחרת ספרד 59:72 את נבחרת קרואטיה. הנבחרת הספרדית ממשיכה בטורניר נפלא עם ניצחון חמישי מתוך שישה משחקים, ויפגשו בחצי הגמר את ליטא המצוינת. הקרואטים חוזרים מאוכזבים הביתה, אחרי שבשלב הבתים הציגו יכולת טובה.

הספרדים פתחו את המשחק בהגנה טובה וגרמו לקרואטים לאבד ריכוז, ולפיגור 1:12. עד סוף הרבע היכולת הספרדית הטובה המשיכה והובילה ליתרון 11:22. הדומיננטיות של פאו גאסול הובילה את הספרדים ליתרון 16 ברבע השני, אך הקרואטים צימקו מעט עד למחצית והורידו את היתרון הספרדי ל-26:37. הקרואטים פתחו את המחצית השנייה גם באופן לא טוב והיתרון הספרדי צמח ל-19, אך שוב הצליחו לצמק ל-38:51 בסוף הרבע השלישי. הספרדים נתנו דחיפה אחרונה בתחילת הרבע הרביעי והפכו את הדקות האחרונות לגארב'ג טיים גול. בסיום 59:72 לספרד.

פאו גאסול הוביל את קלעי ספרד עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים כשלצידו הצטיין פליפה רייס עם 13 נקודות. ריקי רוביו שפתח קלע 3 נקודות בסך הכל. מרקו באניץ' הוביל את הקרואטים עם 15 נקודות, כשזוראן פלניניץ' שפתח על הספסל קלע 12.

בהמשך:
ארצות הברית - אוסטרליה
יוון - ארגנטינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully