וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוברי מכין נס?

"שחר אף פעם לא סיים רביעי", אומר מאמנו לקראת שיוט המדליות הגורלי (רביעי, סביבות 9:15). דני בורשבסקי, צ'ינגדאו, בדק עם יריביו האם אפשר לבנות על מדליה

קשה לומר שהכל מוכן לשיוט המדליות בגלשני ניל פרייד לגברים. שחר צוברי, אולי התקווה הישראלית האחרונה למדליה במשחקים האולימפיים, צריך להתפלל שהרבה דברים יקרו בשיוט הזה. קודם כל שהרוח תהיה דומה לשיוט האחרון, רוח חלש, הרוח שצוברי מצטיין בה. התחזיות אומרות שהתנאים יהיו דומים, מצד שני גם אף אחד לא יתפלא אם יתקוף אותנו "מיני טייפון", כמו שקרה כאן ביום ראשון. מעבר למזג האוויר צריכים לקרות עוד כמה דברים, אולי כמה נסים.

בתור התחלה, רצוי מאוד שצוברי יסיים את השיוט הזה במקום הראשון – בהנחה שהיריבים שלו על המדליה מספיק מנוסים כדי להיות בצמרת. לאחר מכן, הוא יצטרך לקוות שאחד משני הגולשים, ניק דמפסי הבריטי או תום אשלי הניו-זילנדי, יסיים לפחות בשלושה מקומות אחריו. הבריטי והניו זילנדי מדורגים במקומות 2 ו-3 עם 46 נקודות שליליות לעומת 54 נקודות של צוברי. צריך לזכור, בשיוט המדליות הניקוד הוא כפול. כדי להקדים את המוליך, ג'וליאן בונטמפ הצרפתי, יצטרך צוברי לעקוף אותו ב-4 מקומות, שכן לבונטמפ יש 45 נקודות שליליות. לא סתם אמרנו נס.

איך עושים את זה?

הזכרנו את השאיפה למקום הראשון – באופן תיאורטי צוברי יכול לסיים את השיוט במקום נמוך יותר, אבל התסריט חייב להיות דומה. לדוגמא, אם אשלי הניו זילנדי יסיים עשירי ואחרון בשיוט הזה, צוברי יוכל להסתפק במקום שביעי כדי לזכות במדלית הארד. ישנם המון תסריטים שיכולים לקרות בשיוט המדליות, אבל הסיכוי שכולם יעבדו לטובת צוברי הוא עדיין נמוך. מצד שני, אין איש שייט במרינה בצ'ינגדאו שלא מבטיח שהשיוט הזה יהיה הרבה יותר צמוד ממה שראינו בשיוט המדליות במפרשיות 470 לנשים. כאן, כולם אומרים, כל אחד ייאבק על הכבוד שלו ועל האפשרות להתקדם עוד מקום. "אני מכיר אותם", אומר צוברי: "אף אחד כאן לא מתכוון לוותר, וחוץ מזה – אני כבר אתדרך את מי שצריך".

גור שטיינברג, המנהל המקצועי של נבחרת השייט, נתן את הניתוח שלו: "בשלבים האלה של התחרות, החבר'ה החזקים הם תמיד קדימה. שחר עשה את כל מה שיכל ונתן שיוט מצוין. הוא חייב לנצח את שיוט המדליות ולקוות שדברים אחרים יקרו. האפשרות הסבירה היא שהוא הולך על ניצחון ועל זה אנחנו בונים. לפי התחזית תהיה רוח חלשה, אבל כבר למדנו שאי אפשר לבנות כאן על התחזית. בכל מקרה, צפויים כאן תנאים אופטימליים ורוב הסיכויים ששיוט המדליות יתקיים מחר. לדעתי, הרביעייה שתאבק על המדליה בשיוט הזה היא מנוסה ביותר".

מעיין דוידוביץ', שתתחרה בשיוט המדליות בדגם המקביל לנשים, תעשה זאת לפרוטוקול מאחר ואין לה ממש סיכוי להתקדם בדירוג. למרות זאת, היא מבטיחה שגם היא וגם כל הגולשים בשיוט של צוברי, לא יוותרו על הניצחון: "אף אחד לא יוותר על שום נקודה ואני בטוחה בזה. זה הולך להיות שיוט מאוד מעניין", אומרת דוידוביץ'.

"שחר אף פעם לא סיים רביעי"

רפא בללוס, מאמנו של שחר צוברי, הוא זה שאחראי על האמונה והמוטיבציה: "הכל פתוח. הניו-זילנדי ירד אחורה ואנחנו ממשיכים באמונה שלנו. שחר יכול להיות מרוכז כמו שהוא יודע ולעשות את זה. אני לא חושב שמישהו מהיריבים שלו חלש מנטלית, אבל אני יודע ששחר חזק – הוא עשה כאן שיוטים מדהימים. השאיפה שלנו היא שאחד משלושת המתחרים של שחר יסיים במקום החמישי, ושהסיני או ההונג-קונגי שטובים ברוחות חלשות, ישתחלו באמצע. יש כאן לא מעט גולשים שמתכוונים לעשות את התוצאה הטובה ביותר שלהם והם לא יוותרו. אנחנו באים לעשות את הכי טוב שאנחנו יודעים".

מאמנו האילתי של צוברי הוסיף עוד נתון פיקנטי, שכולנו צריכים להתפלל שלא ישתנה: "שחר מעולם לא סיים רביעי בתחרות, שום תחרות. גם בפעם הראשונה שאימנתי אותו באליפות אס"א לפני הרבה שנים, הוא היה מקום רביעי עד לשיוט האחרון והצליח לגרד את המדליה". אז איך האילתים עושים את ההכנה המנטלית שלהם? "פינג פונג וביליארד – אווירה אילתית רגועה", אומר בללוס ומוסיף: "שחר חייב להיות חיה והוא יהיה חיה, הוא יודע איך לעשות את זה".

היריבים

נגיד את זה ככה – בשיוט המדליות, אין ספק ששחר צוברי היה בוחר יריבים אחרים. ג'וליאן בונטמפ, תום אשלי וניק דמפסי הם גולשים ותיקים ומנוסים מאוד, גם במשחקים האולימפיים. אומרים שצוברי מספיק חזק מנטלית כדי שהניסיון של האחרים לא ישחק תפקיד. מה שלא פחות חשוב הם תנאי מזג האוויר, נתון שיכול להיות אולי פחות משמעותי עבור האחרים במקרה הזה.

ג'וליאן בונטמפ הצרפתי הוא בן 29, ומוכר היטב בקרב חובבי השייט שעקבו אחרי הקריירה של גל פרידמן. מדליה אולימפית בבייג'ינג תהיה ההישג הטוב בקריירה שלו – לא מדובר בגולש מעוטר, אבל בהחלט מדובר בגולש ששייך לצמרת העולמית כבר כמה שנים טובות. בונטמפ התייחס לשיוט המדליות ואמר: "השיוט הזה לא יהיה שונה מהשיוטים האחרים שראיתם כאן, ואני לא רואה סיבה שכולנו לא נהיה צמודים שוב. יש לי שלושה גולשים שאני צריך לשים לב אליהם ושחר צוברי הוא אחד מהם. הוא לא מפתיע אותי, אני חושב שיש לו סיכוי למדליה ואני אקדיש לו תשומת לב מיוחדת".

תום אשלי הניו-זילנדי, שירד בשיוט האחרון מהמקום הראשון לשלישי בדירוג הכללי, הוא חבר טוב של צוברי ויריבו לאימונים. אשלי זכה השנה באליפות העולם שהתקיימה בארצו, וזו לא הייתה המדליה הראשונה שלו בתחרות הזאת. מדליה אולימפית, לעומת זאת, עדיין אין לו. ניק דמפסי הבריטי הוא בן 28 ומדורג שני ערב שיוט המדליות. בניגוד לאחרים בצמרת, לדמפסי כבר יש מדליה אולימפית אחרי שזכה בארד באתונה 2004. אז הקדימו אותו גל פרידמן וניקוס קקלמנאקיס היווני. חוץ מזה, דמפסי זכה במדליות גם באליפויות אירופה והעולם ונחשב לשועל קרבות ותיק. "זה הולך להיות קרב צמוד מאוד", אמר דמפסי לקראת שיוט המדליות והתייחס גם למצבו של צוברי: "אני לא חושב שהוא רחוק מדי כי הכל יכול לקרות. זה אף פעם לא נגמר עד שזה נגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המשתתפים

שיוט המדליות בדגם הניל פרייד לגברים מתוכנן ל-8 בבוקר שעון ישראל (אחת בצהריים זמן מקומי). במידה ותנאי מזג האוויר לא יאפשרו את קיום השיוט, הוא ידחה למועד הראשון שבו הוא יוכל להתקיים. בכל מקרה, השיוט הזה חייב להתקיים לפי התקנון.

10 המשתתפים:

1. ג'וליאן בונטמפ (צרפת) – 45 נקודות
2. ניק דמפסי (בריטניה) – 46 נקודות
3. תום אשלי (ניו זילנד) – 46 נקודות
4. שחר צוברי (ישראל) – 54 נקודות
5. ריקרדו סנטוס (ברזיל) – 65 נקודות
6. ניקוס קקלמנאקיס (יוון) – 75 נקודות
7. צ'אן קינג ין (הונג קונג) – 82 נקודות
8. וואנד איישן (סין) – 85 נקודות
9. איבן פסטור (ספרד) – 93 נקודות
10. מקוטו טימיזאווה (יפן) – 98 נקודות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully