וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

ארגנטינה חגגה זהב ראשון במשחקים באופניים, ואחרי זה עם 0:3 ענק על ברזיל. הדרמות אצל מלכת הספורט המשיכו בגדול, וישראל עדיין מחכה למדליה

אולימפיאדת בייג'ינג ממשיכה להציף אותו בהרבה אדרנלין. במשחקי הכדור נכנסים העניינים להילוך גבוה ועל המסלול יוסאין בולט ממשיך להדהים את העולם. ישראל עדיין משוועת למדליה, לא משנה מאיזה צבע. סיכמנו עבורכם את כל האירועים המרתקים של היום, בווידאו ובמלל. אל תגידו שלא אמרנו לכם.

כולנו חיכינו לקרב הגדול בין ברזיל וארגנטינה בטורניר הכדורגל. האלביסלסטה היכו שוק על ירך את הסלסאו 0:3, עלו לגמר והשיגו נקמה על התבוסה בשיעור זהה בגמר הקופה אמריקה 2007. סרחיו קון אגוארו החליף את מסי על תקן המושיע הארגנטינאי כשנתן הצגה גדולה. מחזיקת מדליית הזהב מאולימפיאדת אתונה 2004 תפגוש בגמר את ניגריה, שהביסה 1:4 את בלגיה עם כדורגל מרהיב והבטיחה לעצמה מדליה.

דמעות בקן הציפור

איזה כיף היה היום לציפור בקן שלה. אחרי הפרישה הדרמטית של ליו שיאנג, בגינה סינים רבים בכו, הגיעו היום מספר דרמות לא קטנות אצל מלכת הספורט. בתחום הריצות קיבלנו מספר גמרים מרתקים וגם את חצי הגמר ב-200 מטרים גברים.

שיאן העולם הטרי והטיל האנושי, יוסאין בולט, העפיל לגמר בקלילות, אפשר לומר קצת מרגיזה. האצן הג'מאייקני רץ לצידו של האלוף האולימפי שון קרופורד, ונראה כאילו הוא מתעתע בו עם ריצת ג'וגינג קלילה בפארק בישורת. כפי שזה נראה כעת, אף אחד לא ייקח מבולט את הניצחון ביום רביעי ב-200 והזכייה בזהב גם בריצה הכפולה, אחרי ה-100 מטרים. השאלה הגדולה היא האם הוא ישבור את שיא העולם האגדי של מייקל ג'ונסון מאולימפיאדת אטלנטה 1996, 19.32 שניות.

הדרמה התורנית על מסלול הריצה באה היום מכיוונה של האצנית האמריקאית לולה ג'ונס ב-100 מטרים משוכות. הפייבוריטית הגדולה לזכייה הייתה בדרך לזהב, אבל פגעה במשוכה הלפני אחרונה, איבדה את שיווי משקלה ואת המדליות, כשסיימה שישית. בת ארצה, דוון הארפר, ניצחה וזכתה בזהב.

גם הריצה ל-400 מטרים הייתה מרתקת ביותר. סאניה ריצ'רדס האמריקאית הובילה לאורך 300 מטרים, אבל פריצה אדירה של אלופת העולם, הבריטית כריסטין אורוגו, הביאה אותה למקום הראשון. אורוגו הפכה לבריטית הראשונה שזוכה בריצה זאת.

ריצת ה-1,500 מטרים לגברים נעלה את יום התחרויות על המסלול. ראשיד ראמזי הבחרייני עקף את כולם בדרך לניצחון מרשים. הקנייתי קיפרופ, שזכה במדליית הזהב ב-3,000 משוכות, הסתפק בכסף עם זמן של 3.33.11 דקות.

בתחרות הקפיצה אנדריי סילנוב, המחזיק בתוצאת השנה בעולם (2.38 מטרים), והאלוף האולימפי מאתונה, סטפן הולם השבדי, התחרו ראש ראש על המקום הראשון. בסופו של דבר היה זה הרוסי שזכה במדליית הזהב, אחרי שעבר גובה של 2.36 מטרים. השבדית היפה קרולינה קלופט, שלא נטלה חלק בתחרות הקרב 7 בה שלטה ללא עוררין בשנים האחרונות, קפצה לבור המרחק. היא סיימה שלישית במווקדמות ועלתה לגמר, שיתקיים ביום שישי. אצל המתחרים הכבדים בתחום הזריקות, גרד קאנטר האסטוני קטף מדליית זהב בזריקת הדיסקוס.

משוועים למדליה

אז תהיה מדליה כחול-לבן או לא? עיני תושבי ישראל יהיו נשואות כולם בבוקר יום רביעי למים של צ'ינגדאו. בכל יום אחר בשנה, רבים מאיתנו לא שמעו אפילו על המונח 'ניל פרייד', אבל בבוקר כולנו נדע כל פרט על הגלשן והגולש הישראלי שחר צוברי.

צוברי, ככל הנראה התקווה הישראלית האחרונה למדליה, נהנה היום מרוח לא חזקה במיוחד, כפי שהוא אוהב. הוא סיים את השיוט במקום הרביעי, במרחק של שמונה נקודות מהצרפתי ג'וליאן בונטמפס ולא הצליח לשפר משמעותית את מצבו במירוץ למדליה כשנותר במקום הרביעי גם בדירוג הכללי. צוברי יצטרך להקדים בארבעה מקומות לפחות את אחד משני הגולשים, דמפסי או אשלי, בשיוט המדליות על מנת לזכות בארד.

הקיאקיסט הישראלי מיכאל קולגנוב העפיל הבוקר לחצי הגמר במקצה ל-500 מטרים. זוכה מדליית הארד מסידני בתחרות זו, ניצח את המקצה שלו בזמן של 1:38.39 דקות. קולגנוב, שגם העפיל לאותו שלב במרחק הכפול, יתחרה ברביעי בחצי הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שאר ירקות ומדליות

אז מה היה לנו עוד היום בבייג'ינג? הי צ'ונג הסיני קטף את מדליית הזהב בקפיצות למים משלושה מטרים. בשייט, פול גודיסון השיג את מדליית הזהב ה-13 של בריטניה, והשלישית בשייט. בשיוט המקביל לנשים זכתה בזהב האמריקאית אנה טניקליף. בתחרות הטריאתלון לגברים זכה הגרמני יאן פרודנו עם תוצאה של 1:48.58 שעות, חמש שניות בלבד לפני האלוף האולימפי מסידני, סיימון וויטפילד הקנדי.

אם בהתעמלות עסקינן, לי שיאופנג הסיני זכה בזהב במקבילים. בתרגיל על הקורה אצל הנשים, שון ג'ונסון הקטנה והנפלאה זכתה בזהב. כזכור, האמריקאית קטפה את הכסף בקרב-רב. את היום באולם ההתעמלות סגרה תחרות הגברים במתח, בה שוב זכה סיני והפעם זו קאי. נחשו מי ניצח בתחרות הגברים בטרמפולינה. נכון, בדיוק כמו אצל הנשים, שוב אלה היו הסינים, או יותר נכון לו צ'ונלונג.

הנרי קייודו, בנם של מהגרים מקסיקנים בלתי חוקיים בארה"ב, העניק מדליית זהב ראשונה לאמריקאים בהיאבקות חופשית במשקל עד 55 ק"ג. באותו מקצוע במשקל עד 60 ק"ג זכה מבלט בטירוב הרוסי. מתיאס סטיינר הגרמני זכה במדליית הזהב בהרמת משקולות במשקל של יותר מ-105 ק"ג.

היום נערכו ארבעת רבעי הגמר בכדורסל נשים. ארה"ב הביסה את דרום קוריאה ותתמודד בחצי הגמר מול רוסיה, שגברה על ספרד. בחצי הגמר המקביל תתעמתנה סין, שניצחה את בלארוס, ואוסטרליה, שהדיחה את צ'כיה. גם בכדורעף נשים התקיימו היום ארבעת רבעי הגמר. סין, קובה, ברזיל וארה"ב העפילו לחצי הגמר.

מי שסידרו לארגנטינה את מדליית הזהב הראשונה בבייג'ינג הם רוכבי האופניים, חואן קורוצ'ט ו-וולטר פרז. הבריטים זכו בהמשך היום בשתי מדליות זהב ואחת מכסף במירוצי הספרינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully