וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הזיכרון לי"א חללי מינכן נערך בבייג'ינג

במלאות 36 שנים לטבח, התקיים הערב טקס הזיכרון במעמד ראשי המשלחת, נציגות המשפחות השכולות ויו"ר הוועד האולימפי בעבר סמראנש

טקס הזיכרון לי"א החללים מאולימפיאדת מינכן 1972 נערך היום (שני). כמדי אולימפיאדה, מאז מונטריאול 1976, נערך הטקס. השנה הוא התקיים במלון הילטון בבייג'ינג בנוכחות חלק מהספורטאים, ראשי המשלחת, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי, נציגות המשפחות של הי"א, אילנה רומנו ואני שפיצר ואפילו אברהם גרנט, שצופה במשחקים בימים אלו.

נשיא הוועד האולימפי ז'אק רוג, שלקח חלק בטקס באתונה 2004, שלח הפעם את יו"ר הוועד בעבר חואן אנטוניו סמראנש. סמראנש התנגד בעבר להגיע לטקסי הזיכרון, אך הפעם הוא אף נשא נאום ואמר: "מדינת ישראל מתקדמת וצומחת, וגם הספורט בישראל. מאז ברצלונה הספורטאים שלכם מצליחים להביא מדליות, ואני מקווה שיהיו לכם גם ספורטאים שיצליחו כאן בבייג'ינג".

"אנחנו מרגישים חלק מהמסגרת האולימפית כי קרובינו היו חלק מהמשפחה האולימפית", אמרה בטקס אני שפיצר, אלמנתו של המאמן אנדרה. "הם לא היו מבקרים באולימפיאדה, הם השתתפו בה". לגבי סמראנש אמרה שפיצר: "הוא היה מאוד שלילי בעבר והתנגד במשך שנים לבקשות שלנו, כיוון שטען שאנחנו מערבים פוליטיקה במשחקים, אבל אנחנו אמרנו שלא".

שר הספורט, התרבות והמדע ראלב מג'אדלה, לו זה היה היום האחרון בביקור בן 12 יום בבייג'ינג, גם נכח בטקס. מג'אדלה התבלבל בפתיחת נאומו כשאמר: "35 שנים עברו מאז האסון במינכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully