וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מרגישה כמו כוכבת קולנוע"

אלנה איסינבייבה נהנתה מתשומת הלב אחרי ששוב שברה את שיא העולם בקפיצה במוט: "כל האיצטדיון הסתכל רק עליי, לא יכולתי לאכזב אותם"

רוסיה לא אספה עד עכשיו את כמות המדליות שהייתה רוצה באולימפיאדת בייג'ינג, אבל אם מישהו היה מסמן את הזהב הבטוח ביותר שלה ערב התחרויות, הרי שהוא בוודאי היה קורא בשמה של אלנה איסינבייבה. ואכן, היום (שני) נערכה תחרות גמר הקפיצה במוט לנשים כשהפנומנית לא רק השלימה את הזכייה הצפויה במדליה, אלא גם קינחה בבונוס של שיא עולם פנטסטי.

שוב הקסם הזה

הרוסייה המופלאה ידעה טרם התחרות כי יריבתה הגדולה על מדליית הזהב היא קודם כל היא עצמה, אבל ג'ניפר סטוצ'ינסקי האמריקאית, עם שיא אישי של 4.92, הסתמנה כיחידה שיכולה לאיים עליה. איסינבייבה עצמה לא נראתה לחוצה במיוחד, ואת רוב התחרות בילתה עם מגבת על הפנים בניסיון להיכנס לזן הנכון.

בזמן שקופצות אחרות התחילו בגבהים נמוכים, חלקם ב-4.50 מטר, הרוסיה התחילה מגובה של 4.70, אותו עברה בקלילות, ולאחר מכן 4.85, כשלמעשה כבר בשלב הזה היא זכתה במדליית הזהב. אחרי שזכתה בזהב, ניסתה הרוסיה לעבור גובה של 4.95, אך נכשלה בקפיצה הראשונה. אלא שהקפיצה השניה הקפיצה את כל הקהל הסיני, כשאיסינבייבה עברה את הרף, ומיד דילגה על גובה של 5 מטרים, כדי לקפוץ לגובה של 5.05, בנסיון לשבור שיא עולם. בנסיון הראשון נכשלה איסינבייבה למרות שזכתה לתמיכה גורפת מכל היציעים. בנסיונה השני התקרבה הרוסיה, אבל עדיין לא הצליחה לעבור את הרף הגבוה. ואז זה הגיע.

בנסיון השלישי, אחרי שמתחה את הקהל הסיני למשך דקות ארוכות, אחרי שפסלה בשתי הקפיצות הראשונות שלה, נשאר לאיסינבייבה נסיון אחרון. הקהל עצר את נשימתו. הקופצת הנפלאה כיסתה את עצמה בשמיכה, לקחה את הזמן, ואז הוציאה מעצמה קפיצה יוצאת דופן, תוך שהיא עוברת את את הרף בצורה נפלאה, וממהרת להתעטף בדגל רוסיה ולעשות סיבוב ניצחון מסביב המסלול. זו היתה הפעם ה-24 שהקופצת המדהימה שוברת את שיא העולם.

ג'ניפר סטוצ'ינסקי האמריקאית זכתה במדליית כסף, אחרי שעברה 4.80, ובמדליית הארד זכתה רוסיה נוספת, סווטלנה פאופנובה, אחרי שעברה גובה של 4.75. ליד איסינבייבה הנפלאה, זה נראה כמו משחק ילדים.

"היה עליי המון לחץ"

זו הפעם השלישית שאיסינבייבה, 26, שוברת את השיא השנה, אחרי שעשתה זאת גם ברומא ובמונאקו. "ניסיתי לתת את המקסימום בשביל הקהל", היא אמרה לאחר מכן, "ההישג הזה משמח אותי, משמח מאוד. הרגשתי שאני לא יכולה לצאת מפה בלי לשבור את השיא בגלל כל התמיכה הנהדרת מהקהל הזה. הרגשתי כאילו אני שחקנית קולנוע, וכל האיצטדיון מסתכל רק עליי".

איסינבייבה גם זכתה בזהב באתונה, ובאמצע גם זכתה פעמיים באליפות העולם. ולמרות זאת, היא עדיין מתרגשת. "זכרתי כל הזמן את ההרגשה הנפלאה שלי מאתונה 2004, ורציתי לשחזר את זה", סיפרה, "כולם היו כל כך בטוחים שאני אזכה בתואר הזה, והיה עליי המון לחץ".

האתגר הבא של איסינבייבה יהיה להשוות את ההישג המדהים של סרגי בובקה, ששבר את השיא העולמי 36 פעמים. האם היא תשווה את זה? "כן, אני אעשה את זה", אמרה איסינבייבה, "יש לי רק עוד 12 כדי להגיע אליו. החיים יהיו משעממים בלי שיאים שצריך לשבור, ואני רוצה להמשיך עם זה לנצח.

"אני אוהבת להיות לבד בפסגה, זה קול, והייתי רוצה לשמור על העמדה הזאת לתקופה ארוכה", סיכמה, "קשה להיות יותר מושלם מזה, אבל אני אמשיך להשתפר, והמטרה הבאה היא כמובן לונדון 2012".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully