וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג

הסינים באבל באתלטיקה, אבל התנחמו בהישגים בהתעמלות. האוסטרלים חגגו בתריאטלון, האמריקאים על המסלול, ואיסינבייבה בגובה

עוד יום מרגש עבר על כוחותינו בבייג'ינג, מלא אירועים דרמטיים ואין סוף התרחשויות מותחות ואיכותיות, וכדאי שתמשיכו עם המעקב הצמוד כי אוטוטו הכל עומד להיגמר, וכשנישאר עם נפולות הכדורגל הישראלי והריקנות הגדולה, אתם תתחרטו שלא קראתם כל דיווח על סיכום היום של וואלה!.

הסינים המומים

אולי בשבילנו הישראלים את הרגע העצוב של היום סיפקו קורניצקי ובוסקילה, שלא הצליחו לקחת את מדליית הארד בשייט, אבל הדרמה האמיתית של היום היא כמובן פציעתו של שיאנג ליו הסיני, שיאן העולם לשעבר ב-110 מטרים משוכות, שפרש ממירוץ המוקדמות, שבר את לבם של יותר ממיליארד סינים וכמעט יצר יום אבל לאומי במדינה הענקית (וכמובן שאין מדובר בהגזמה).

דרמה מרגשת נוספת באיצטדיון האתלטיקה סיפקה הקופצת במוט אלנה איסינבייבה, כשקבעה שיא עולם (5.05 מ') בניסיון האחרון שלה והרימה מעט את מצב הרוח של הקהל ב"קן לציפור".

ארה"ב ניסתה להדביק את הפער מסין בטבלת המדליות וגרפה את כל השלוש בריצת ה-400 מטרים משוכות, אך ספק אם זה יספיק לאמריקאים. נדמה שגם על האפשרות לזכות ב-200 מטר ויתרו בארה"ב, כיוון שאם יוסאיין בולט רץ בכזו קלילות את מוקדמות ה-100 ועדיין הצליח לעלות לחצי הגמר, לאף אחד אין מולו סיכוי. אולי העובדה שסטפני בראון טראפטון לקחה את הזהב בזריקת ידסקוס העלתה שם חיוך קל.

למה אין הפתעות?

גם בשאר התחרויות לא היו הפתעות. ארווינג סלאדינו הפנמי לא הרשים בקפיצה לרוחק אבל הצליח לגרוף את הזהב. פאמלה ג'לימו הקנייתית המשיכה לשלוט בריצת ה-800 מטר וניצחה שוב. ברימין קיפרופ קיפרוטו הקנייתי שבר את שיאו העונתי כדי לרשום ניצחון ב-3,000 מטר.

אבל האמריקאים יודעים שהפער בטבלת המדליות גדל מהסינים, בעיקר בגלל אולם ההתעמלות. צ'ן ייבינג זכה בטבעות (הסינים גם זכו בכסף), ואה קשין זכתה בזהב במקבילים. ספק אם הניצחון על גרמניה בכדורסל ינחם את מדינת הפסים והכוכבים.

יש מה ללמוד מאוסטרליה

אם חשבנו שישראל היא אימפריית שייט, הרי שאחרי שני שיוטי המדליות של דגמי ה-470, נשים וגברים, שנערכו היום נראה שעדיין יש לנו מה ללמוד מאוסטרליה.

למרות שסיימו במקום התשיעי במקצה המדליות בו השתתפו גם ורד בוסקילה וניקה קורניצקי, אליס רצ'יצ'י וטסה פרקינסון השלימו היום דאבל אוסטרלי בשיוטים מדגם 470 אחרי ששעה לפני כן עשו זאת הגברים.

נייתן ווילמוט ומלקולם פייג' עשו את זה עם הרבה סטייל אחרי שסיימו ראשונים בשיוט המדליות והשלימו ניצחון בתחרות אותה הוליכו מהשיוט השלישי ועד סופה. הצמד הבריטי זכה במדליית הכסף והצרפתים בארד.

זהב אוסטרלי נרשם גם בתחרות הטריאתלון נשים, שם התגברה אמה סנוסיל על 1.5 קילומטרים של שחייה, 40 קילומטרים של רכיבה על אופניים ו-10 קילומטרים ריצה בזמן של 1:58:27.66 שעות כדי לזכות במקום הראשון.

ונסה פרננדס הפורטוגלית הגיעה קרוב לדקה ו-7 שניות אחרי המנצחת ואת מדליית הארד קטפה אוסטרלית אחרת עם אותו שם פרטי כמו של המנצחת, אמה מופאט. הטריאתלון הוכנס למשחקים האולימפיים בשנת 2000 ועבור אוסטרליה היה זה זהב ראשון במקצוע הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully