וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו היתה התחרות שכל סין רצתה לראות. עכשיו היא תהיה סתם"

האומה הסינית לא מצליחה להתאושש מפציעתו הטראגית של ליו שיאנג במסגרת מוקדמות 100 מטר משוכות. גם טרמל האמריקאי בחוץ

אחרי ריצת הגמר ב-100 מטרים לגברים, התיאבון שלנו גדל, וחיכינו לקרב ענקים בריצה לא פחות מסקרנת וקשה: 110 משוכות. אבל הבוקר (שני) האיצטדיון האולימפי בבייג'ינג לא בישר בשורות מרנינות במיוחד, כששניים מהמועמדים למדליה בתחרות, האמריקאי טרנס טרמל והסיני ליו שיאנג, נפצעו בשלב המוקדמות ופרשו.

כבר בזינוק ניתן היה לראות שטרמל נפצע, ואכן אחרי כמה מטרים האמריקאי נשכב על המסלול מתוסכל ומאוכזב. לאחר הדרמה הזו, אלפי הסינים ביציעים הריעו לגיבורם, ליו שיאנג, אלוף אולימפיאדת אתונה, אך מהר מאוד מחיאות הכפיים הפכו לאכזבה צורבת. שיאנג זינק רע מאוד, מתח את אחד משריריו וסיים את דרכו. מאמנו של האצן הסיני הודיע לפני התחרות ששיאנג פצוע בגיד אכילס, והחשש כי לא יצלח את התחרות התאמת על המסלול.

"ליו שיאנג סובל משתי פציעות, אחת בכף רגלו והשנייה ברגלו", אמר מאמנו הדומע של האצן, סאן הייפינג, לאומה המאוכזבת, "אני מאוד מאוכזב, אני חושב שרצונו לנצח היה עז מדי והוא כרע תחת הלחץ" הייפינג, שאימן את ליו במשך 12 שנים, הוסיף: "הוא לא יוכל להתחרות עד סוף השנה, הוא בקושי הולך".

"ציפיות של מדינה שלמה"

ביחד עם יאו מינג, היה ליו הפרצוף של האולימפיאדה. קשה היה ללכת שלושה צעדים ברחוב מבלי להיתקל בפוסטר שלו, או בשלט חוצות. פנג שויונג, ראש המשלחת הסינית, אמר: "מאז אתונה, המטרה הראשונה שלו היתה זהב בבייג'ינג. היה עליו לחוץ עצום וציפיות של מדינה שלמה".

גם קולין ג'קסון, אלוף ריצת 110 משוכות בעבר, וכיום פרשן של ה-BBC, התקשה להסתיר את אכזבתו: "כל האצטדיון היה בשוק. הוא היה על כל כך הרבה פוסטרים, ועכשיו מדינה שלמה לא תוכל לראות אותו מגן על תוארו. זו היתה אמורה להיות התחרות המרכזית, זו שכל סין רצתה לראות. עכשיו היא תהיה סתם".

ג'יימס ריינודלס, פרשן נוסף של ה-BBC, היה לא פחות דרמטי: "כל המשחקים האולימפיים היו כדי שסין תוכל לקחת מדליית זהב שתהיה שלה. עכשיו לקחו מהם אותה".

עיתון בכיר בבייג'ינג כתב הבוקר: "התחלנו לחלום שסין תוכל לשבור את המונופול של ארצות הברית במדליות זהב". כמה שעות אחר כך הצטמצמו הסיכויים משמעותית, ועצב גדול נחת על מארחת האולימפיאדה.

* בתוך כל העצב היתה גם הריצה עצמה, והקובני דיירון רובלס, המועמד הבכיר לזהב בריצת 110 משוכות, עלה לשלב הבא.

* היום החלו גם מוקדמות הריצה ל-200 מטר. האמריקאי שון קרופורד ניצח במקצה הראשון בזמן של 20.61 והעפיל לרבע הגמר, יחד עם הפולני מרצ'ין ידרוסינסקי והמאוריטאני סטפן באקלנד. הג'מייקני יוסאין בולט, שיאן העולם והאלוף האולימפי ב-100 מטרים, כיבד בנוכחותו את מקצה 5, אותו סיים שני בזמן של 20.64 שניות, אחרי הטרינידאדי רונדל סורילו (20.58 שניות). השניים העפילו לשב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully