וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום: ברוך שובך, אתלטיקה

שיא עולם, שיא אולימפי וריצת 100 נפלאה בנשים. התגעגענו לאתלטיקה, ונפרדנו ממייקל פלפס, עם מדליית זהב שמינית. וגם נדאל היה שם, ובגדול

אולימפיאדת בייג'ינג 2008 ממשיכה לנפץ כל שיא אפשרי, וכל יום שמגיע מצליח לרגש, ולהסעיר את חובבי הספורט באשר הם. היום העשירי (יום ראשון) למשחקים הגדולים בעולם לא היה שונה, כשמייקל פלפס מיקם את עצמו כספורטאי הגדול ביותר בהיסטוריית המשחקים האולימפיים, עם זכייתו במדליית זהב שמינית במספר. אבל פלפס כמעט הופך לעניין של מה בכך. התרגלנו ליכולת המופלאה שלו, להיותו על-אנושי. בצילו, בעצם, מתנהלת לה אולימפיאדה מקבילה: אולימפיאדה של בני האנוש.

ובמוקד, קשה יהיה שלא לציין את ריצת ה-100 מטר לנשים המרגשת, שהביאה אל הפודיום שלוש ג'מייקניות, כשבראשן שלי-אן פרייזר החיננית. פרייזר הגיעה ראשונה בזמן מצוין של 10.78 שניות, כשאחריה דולקות צמד חברותיה למדינה, שרון סימפסון וקרון סטיוארט, בזמן של 10.98. ייתכן וזו גם היתה שירת הברבור של טורי אדוארדס האמריקאית, שסיימה במקום האחרון.

כיף היה לקבל חזרה את ענפי האתלטיקה, שלאורך השנים היוו את מוקד העניין באולימפיאדות. גולנרה גאלקינה-סמיטובה הרוסיה שברה את השיא של עצמה בשלוש שניות במירוץ המכשולים ל-3,000 מטרים, בעוד קנניסה בקלה אמנם לא הצליח לשבור שיא עולם בריצת ה-10,000 מטרים, אבל שיא אולימפי יפה של 27:01.17 כן היה שם.

היום של רוסיה ובריטניה

ובזמן שהאתלטיקה יצאה לדרך, טורניר הטניס הגיע לסיומו, ואין פלא שאת מדליית זהב בגברים לקח הטניסאי הגדול בעולם כיום, רפאל נדאל. הספרדי האדיר, שכבר הוכיח במספר הזדמנויות במהלך החודשיים האחרונים כי הוא בכושר טוב מרוג'ר פדרר, פגש את פרננדו גונזאלס הצ'יליאני, שעשה לו חיים קשים, אך לבסוף נדאל - כמו ברוב התקופה האחרונה - מצא דרך לנצח, הפעם בשלוש מערכות. אצל הנשים, הסתיים הקרב הכל-רוסי בניצחון של אלנה דמנטייבה בשלוש מערכות, כשגם מדליית הארד הולכת לרוסיה, ואל ורה זבונרבה.

בהתעמלות, לקחה הונג יון ג'ונג הצפון קוראינית מדליית זהב היסטורית, כשהפכה לראשונה בתולדות המדינה שמביאה מדליה בענף. שיאו קין הסיני זכה בזהב בתחרות המקבילה לגברים, כאשר את מדליית הזהב בתרגיל הקרקע לנשים גרפה הרומניה סנדרה איזבסה.

מדליות ראשונות חולקו בתחרויות השיט שבצ'ינגדאו, כששלישיית הבנות הבריטית - שרה אייטון, שרה ווב, ופיפה ווילסון, זכו בזהב תוך שהן מקדימות שלישיה יוונית והולנדית. בן איינסלי הביא כבוד נוסף לבריטניה, כשהחזיר הביתה מדליית זהב שלישית ברציפות בדגם הפין. גם באופניים ידעו הבריטים הצלחות, כשרבקה רומרו סיימה ראשונה במרדף האישי ל-3,000 מטרים, וזו מדליית הזהב השניה שלה בשני ענפים שונים, כשלפני ארבע שנים זכתה הספורטאית המוכשרת במדליית זהב בחתירה. הישג נפלא ומיוחד לבריטית, בעוד יום נפלא ומיוחד של אולימפיאדת בייג'ינג 2008. מי ייתן ונקבל עוד כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully